Gå til innhold

Del dine inspo-bilder!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Samtlige i denne tråden har postet meget urealistiske inspirasjoner. Når dere ikke mestrer å se ut som disse så vil det bare øke depressive tanker og dere vil føle dere som en failure.

 

Endret av Bond
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg rapporterte denne tråden din, som alle andre av dine tråder, og så håper jeg du får beskjed om å slutte snart.

Det er flere som flere ganger har bedt deg tenke gjennom hvilke konsekvenser disse trådene og måten du uttrykker deg på kan ha for andre, men du velger å gi faen i det. Det er faktisk helt hinsides usympatisk av deg. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Version 2.0 skrev:

Samtlige i denne tråden har postet meget urealistiske inspirasjoner. Når dere ikke mestrer å se ut som disse så vil det bare øke depressive tanker og dere vil føle dere som en failure.

 

Jeg er klar over at jeg aldri vil se ut som min inspirasjon, men jeg føler meg ikke som en failure fordet. Jeg er også klar over hva denne mannen utsetter seg for i forbindelse med konkurranser innen fitness, og det er heller ikke noe jeg kommer til å prøve på.

Men tråden handlet vel om inspirasjon og ikke reelle mål?

Det blir som å si til en tiåring at han ikke får gå med Ronaldo-drakt fordi han kommer til å føle seg så mislykket den dagen han bare får spille på 2-laget til Trøgstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk litt enig i at dette neppe er en skadelig tråd. Nå vet jeg ikke hvilke innlegg som var her før moderator slettet de, men sånn som tråden er nå ser jeg ikke problemet. Så lenge man bruker slike inspirasjonsbilder bare til inspirasjon og ikke prøver å rett og slett kopiere mennesket på bildet, tror jeg ikke det er så farlig. :)

Jeg personlig har ikke én person eller én kropp som jeg bruker som inspirasjon, men heller tanken på hvordan kroppen min var når jeg var på den vekten jeg var fornøyd med. Litt vanskelig å finne bilde, da min kropp er min og det neppe finnes noen som er akkurat lik. Men jeg kjenner jeg får ekstra lyst til å jobbe med kostholdet og vekten når jeg ser folk som dette og dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Version 2.0 skrev:

Samtlige i denne tråden har postet meget urealistiske inspirasjoner. Når dere ikke mestrer å se ut som disse så vil det bare øke depressive tanker og dere vil føle dere som en failure.

 

Jeg er fornøyd med hvordan jeg ser ut, men det er alltid gøy å se forandringer i form av mer definisjon, mer muskler og aller mest den følelsen av å kunne slenge på mer vekt på stanga under trening!

Jeg føler i alle fall ikke at min inspirasjon er "skadelig" for meg selv - tvert imot får hun meg til å tenke at "vi damer kan være badass også"! Det betyr ikke at jeg må ha like stor omkrets rundt lårmusklene som henne, eller like store biceps. Men enkelt og greit å hele tiden jobbe for å bli sterkere! Sånn sett føler jeg ikke at jeg kommer til kort for min inspirasjon - vi holder tvert imot på med det samme, men er bare på litt forskjellig plass i den reisen ;) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, Version 2.0 skrev:

Samtlige i denne tråden har postet meget urealistiske inspirasjoner. Når dere ikke mestrer å se ut som disse så vil det bare øke depressive tanker og dere vil føle dere som en failure.

 

Det er faktisk mulig å ha realistiske forventninger OG være inspirert av flotte, trente kropper.Jeg vet at for mange av disse såkalte "instagram-kjendisene" så er trening og kosthold en fulltidsjobb, og de er mestre i å bruke filtre og vinkler for å ta seg best mulig ut. Det er så stort fokus på dette i dag, at de fleste vet at det at det disse "selger" er en illusjon. 

Men mennesker tiltrekkes nå av estetisk flotte kropper. Slik har det alltid vært. Det trenger ikke å være skadelig.

Endret av SaraG82
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, SaraG82 skrev:

Det er faktisk mulig å ha realistiske forventninger OG være inspirert av flotte, trente kropper.Jeg vet at for mange av disse såkalte "instagram-kjendisene" så er trening og kosthold en fulltidsjobb, og de er mestre å bruke filter og vinkler for å ta seg mest mulig ut. Det er så stort fokus på dette i dag, at de fleste vet at det at det disse "selger" er en illusjon. 

Men mennesker tiltrekkes nå av estetisk flotte kropper. Slik har det alltid vært. Det trenger ikke å være skadelig.

Nå har tråden blitt moderert etter Version skrev den kommentaren. Bildene som var i tråden før den ble moderert var faktisk urealistiske og pro-ana. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Mayoo skrev:

Nå har tråden blitt moderert etter Version skrev den kommentaren. Bildene som var i tråden før den ble moderert var faktisk urealistiske og pro-ana. 

Stemmer. Takk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du ser jo såå mye bedre ut enn inspirasjonen din, IMO! :O

Dagens inspirasjon for min del:
https://www.instagram.com/ballerinaproject_/

Anonymkode: 2dd7f...fd5

Takk takk 😳 Men selv er jeg ikke heeelt fornøyd. Men om et par sesonger så kanskje jeg nærmer meg 💪Hvorfor vil du se ut som en ballerina?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...