Gå til innhold

Gravidvennlig 'luksus'pålegg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Reker er helt greit å spise. 

Skagenrøre, en god salat av noe slag? Kan jo ha ting å spise ved siden av brødskiva også? Frukt og grønnsaker pent oppskjært på fat?

Anonymkode: 8c563...9a0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bondeomelett med skinkebiter, purreløk, paprika, løk, ost (m.m) i :spise:

Anonymkode: 6dce1...a3d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmelaget blomkålsuppe oppbevart i termos

Anonymkode: 6dce1...a3d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gryterett i mattermoser

Anonymkode: 6dce1...a3d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ps

Varm gryterett er digg sammen med brødskiver

Anonymkode: 6dce1...a3d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er skalldyr kosher?

 

ts

Anonymkode: 30a11...a33

Definitivt ikke kosher, men helt greit for en ikke jøde å spise sel om man er gravid.

Anonymkode: 845f3...249

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Suppe og gryterett utgår, da vi ble bedt om å kun ta med pålegg. Men reker var et kjempetips! Hvis alle er enige i at reker er trygg gravid-mat går jeg for det :)  tusen takk for tips!

 

ts

Anonymkode: 30a11...a33

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er skalldyr kosher?

 

ts

Anonymkode: 30a11...a33

Bare fisk og sjødyr med finner, er kosher :)  (kreps,reker,krabbe, er ikke kosher)

Så er venninnen din jødisk da? Da ble jo pålegg av kjøtt litt verre x) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hummus
Reker og hjemmelaget majones/aioli
Mozzarella og tomat i skiver med basilikum 
Oliven
Tapanade
"Ekslusiv" marmelade
Hardkokt egg
Deviled egg

Anonymkode: a593d...515

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Definitivt ikke kosher, men helt greit for en ikke jøde å spise sel om man er gravid.

Anonymkode: 845f3...249

? :huh:

Anonymkode: 6dce1...a3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men de bør jo helst være varme, jeg må reise kollektivt i 30-40 min for å komme dit...

 

ts

Anonymkode: 30a11...a33

Du kan varme dem før du drar og pakke dem inn i aluminiumsfolie. De kan godt spises kalde/lunkne til brødmat :) 

Anonymkode: 7b2cc...f25

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Definitivt ikke kosher, men helt greit for en ikke jøde å spise sel om man er gravid.

Anonymkode: 845f3...249 

'Kosher' i sin reneste betydningsform =' lovelig' som i greit for gravide/lovelig/halal/innafor kall det hva du vil... Ingen med innvendinger mot reker til gravide?

 

ts

Anonymkode: 30a11...a33

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

'Kosher' i sin reneste betydningsform =' lovelig' som i greit for gravide/lovelig/halal/innafor kall det hva du vil... Ingen med innvendinger mot reker til gravide?

 

ts

Anonymkode: 30a11...a33

Gravide kan spise reker ja. Ingen problem.

Anonymkode: 47ecd...3a0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle andre tar med kjipe ting som makrell i tomat, norvegia, leverpostei etc. Det er liksom ting jeg sider hele tiden, som jeg ikke forbinder med noe stas/fest. Jeg ønsker å ta med noe godt! Dette er jo en fest!? Er folk sikkre på at reker er greit, så kan jeg ta med det? Det er noe jeg forbinder med høytid...

 

 

ts

Anonymkode: 30a11...a33

Finnes det noen "bedre" oster enn norvergia du kan ta med? Noen kan vel spises av gravide. Ellers kan vel vanlig skinke/stek spises av gravide? Alt ser mye bedre ut om du bruker litt tid på å pynte :) Hva med tynn omelett som kan brukes som pålegg? Kokt egg, eggerøre, hjemmelaget kyllingsalat, leverpostei med sprøstekt bacon/løk, hjemmelaget syltetøy, skagenrøre. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kom på flere

babybel

guacamole

moltesyltetøy

lemoncurd

 

Anonymkode: a593d...515

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, happiest skrev:

Finnes det noen "bedre" oster enn norvergia du kan ta med? Noen kan vel spises av gravide. Ellers kan vel vanlig skinke/stek spises av gravide? Alt ser mye bedre ut om du bruker litt tid på å pynte :) Hva med tynn omelett som kan brukes som pålegg? Kokt egg, eggerøre, hjemmelaget kyllingsalat, leverpostei med sprøstekt bacon/løk, hjemmelaget syltetøy, skagenrøre. 

Norvegia anser jeg som trasig hverdagsost ja. Ikke noe 'hurra' over det... Samme med leverpostei, kald eggerøre og kalde egg... ( som er det jeg evner å ta med). Hjemmelaget kyllingsalat er ikke pålegg og bacon er kald etter 40 min transport..,

 

ts

Anonymkode: 30a11...a33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Norvegia anser jeg som trasig hverdagsost ja. Ikke noe 'hurra' over det... Samme med leverpostei, kald eggerøre og kalde egg... ( som er det jeg evner å ta med). Hjemmelaget kyllingsalat er ikke pålegg og bacon er kald etter 40 min transport..,

 

ts

Anonymkode: 30a11...a33

Men så er det det med å være litt åpen da og ikke virke så negativ. Mange her har kommet med gode tips :) Du får google litt selv da, hvis ikke du er mottakelig for tips her. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

'Kosher' i sin reneste betydningsform =' lovelig' som i greit for gravide/lovelig/halal/innafor kall det hva du vil... Ingen med innvendinger mot reker til gravide?

 

ts

Anonymkode: 30a11...a33

Når du bruker kosher om mat så må du nesten regne med jøde-kommentarer. =) Reker er greit for gravide. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Norvegia anser jeg som trasig hverdagsost ja. Ikke noe 'hurra' over det... Samme med leverpostei, kald eggerøre og kalde egg... ( som er det jeg evner å ta med). Hjemmelaget kyllingsalat er ikke pålegg og bacon er kald etter 40 min transport..,

 

ts

Anonymkode: 30a11...a33

Er det ikke? :overrasket:

Anonymkode: 6dce1...a3d

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...