Gå til innhold

Er det noe galt med dette speilet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har idag kjøpt meg et forstørrelsesspeil som er bare X3 i forstørrelse. Har googlet nå og ser at det selges helt opp til X12.

Jeg må stå helt inntil, altså 10 cm unna dette speilet for å kunne se meg selv normalt. Ellers så ser jeg ut som et monster, om dere skjønner. Med ansiktet i alle kanter og øyne her og der og, ja.

Skal det være sånn? Må jeg stå så tett inntil? 

For da lurer jeg på hvordan disse andre speilene er som er helt opp til X12 ganger større i forstørrelse.

Jeg hadde jo håpet å kunne stå litt lenger unna.  :rolleyes:

Anonymkode: ec135...1cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har et barberspeil på 3x. Bildet er jo litt fordreid, men ikke mye, egentlig bare større.

 Det fungerer fint til å se deler av fjeset.  Speilet er vel 20 cm i diameter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilte et med x10 forstørrelse for et par måneder siden. Må stå med nesa nesten helt inntil, kanskje 7-8cm ifra og helt beint på speilet i rett vinkel. Rører jeg på meg en millimeter blir det forvrengt, bare det som er midt på syner. Ser stort sett bare munnen tydelig, andre deler av ansiktet blir for langt fra øynene slik at det blir feil vinkel. Skjønner ikke helt hvordan slike brukes... :klo:

Endret av applestories
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, applestories skrev:

Bestilte et med x10 forstørrelse for et par måneder siden. Må stå med nesa nesten helt inntil, kanskje 7-8cm ifra og helt beint på speilet i rett vinkel. Rører jeg på meg en millimeter blir det forvrengt, bare det som er midt på syner. Ser stort sett bare munnen tydelig, andre deler av ansiktet blir for langt fra øynene slik at det blir feil vinkel. Skjønner ikke helt hvordan slike brukes... :klo:

Skjønner ikke jeg heller. Lurer på om det vil hjelpe om jeg returnerer denne og kjøper en som er 23cm? For nå er jeg så nær at jeg skremmer meg selv. lol. Jeg må ta litt avstand fra meg selv.  :laugh:

Jeg blir kanskje mer hel i ansiktet om speilet er større.
De mener at man skal kunne sminke seg i disse speilene. De er jo så store at når man er ferdigsminket og går bort til et normalt speil vil man jo se helt annerledes ut og få sjokk. 

Men det er jo bra at du ser munnen tydelig. Så slipper du å se ut som The Cure vokalisten.  :fnise:

Anonymkode: ec135...1cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hensikten med et forstørrelsesspeil er vel nettopp at man skal kunne forstørre enkle detaljer av fjeset? Har alltid opplevd at trynet blir forvrengt med en gang jeg begynner komme på litt avstand.

Anonymkode: 869f1...7c2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hensikten med et forstørrelsesspeil er vel nettopp at man skal kunne forstørre enkle detaljer av fjeset? Har alltid opplevd at trynet blir forvrengt med en gang jeg begynner komme på litt avstand.

Anonymkode: 869f1...7c2

Joda, men med mitt måtte jeg ha flyttet øynene opp i pannen om jeg skulle sett øyelokkene tydelig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ser man noe som helst med de som er x12 da når min som er x3 er så ille?

Anonymkode: ec135...1cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kjøper man et forstørrelsesspeil? 

Anonymkode: 33651...037

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Spat

Det er neppe noe galt med speilen din. Hvis du har brukt forstørrelsesglass noen gang, vil du ha merket samme effekt: det man ser rett frem ser normalt ut, men ut mot sidene blir ting mer og mer forvrengt. Slik er det med linser og optikk.
Jo mindre speilen er, jo mindre «brukbar» speilflate får du. Og jo større forstørrelse, jo større speil bør du nok ha for at det skal ha noe for seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Margit Spat skrev:

Det er neppe noe galt med speilen din. Hvis du har brukt forstørrelsesglass noen gang, vil du ha merket samme effekt: det man ser rett frem ser normalt ut, men ut mot sidene blir ting mer og mer forvrengt. Slik er det med linser og optikk.
Jo mindre speilen er, jo mindre «brukbar» speilflate får du. Og jo større forstørrelse, jo større speil bør du nok ha for at det skal ha noe for seg. 

Ah, det forklarte så mye. Min er for liten. Jeg får bytte mot en som er større. Takk!

Anonymkode: ec135...1cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke andre butikker ( ikke på nett ) enn disse selger disse speilene med sugekopp bak:

Clas Ohlson, yisk. Og badbutikker ( De var altfor dyre ).

Anonymkode: ec135...1cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som dette er vanlig å ha?! Hva bruker dere forstørrelsesglasset til?

Anonymkode: 147cc...5ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 22. mai 2016 at 15.36, AnonymBruker skrev:

Hvilke andre butikker ( ikke på nett ) enn disse selger disse speilene med sugekopp bak:

Clas Ohlson, yisk. Og badbutikker ( De var altfor dyre ).

Anonymkode: ec135...1cd

Syntes du Clas Ohlsson var for dyrt? Jeg kjøpte et nettopp, og det var bare 79,90. Jeg fikk et morsomt problem, jeg skulle flytte det litt, og nå får jeg det ikke løs. Hah, må kanskje stikke en brødkniv bak og prøve å lette opp en sugekopp.

Bra kvalitet, da.

AB som spurte hva en bruker det til: Eyeliner, spesielt "prikking" inn mellom vippene for å gi inntrykk av fyldigere vipper uten at det er tegnet en strek. Og så mangler jeg to-tre vipper i et punkt som jeg "prikker" inn med tynn kost. Må være nøye for at en ikke skal overdrive det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...