Gå til innhold

Edderkopper på badet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Var litt usikker på hvor jeg skulle plassere dette, men satser på at det blir sånn høvelig rett. 
På Torsdagskvelden, tror jeg, kom jeg hjem til leiligheten min etter og ha vært borte i en ukes tid. Og jeg fikk meg en lettere deilig overraskelse inne på badet. Der krydde det av bittesmå svarte prikker mellom døren og et skap, som selvfølgelig viste seg å være edderkopper. De var sikkert ihvertfall en 15+ stykker, så de var ikke få med andre ord. (Det skal sies at vinduet har stått åpent hele tiden) Jeg endte med å støvsuge de vekk (siden de var så mange, så det på som den letteste måten), og ut i søpla med dem. 

Neste morgen oppdaget jeg plutselig edderkopper under vasken, og jo mer jeg så etter (satt meg ned på huk og greier), så jeg bare flere og flere. Jaja, tenkte jeg. De var såpass langt inn under at jeg regnet med jeg ikke hadde sett de på min første støvsuger-jakt. Siden jeg som sagt måtte sette meg ned på huk/kne for å se at det var mange der. Så da tok jeg dem også. Var skikkelig nøye og lå nesten under vasken for å være sikker på at jeg fikk tak i alle, og over hele badet. 

Jau shit. Hva tror dere ikke dukket opp der igjen i dag? På akkurat samme plassen denne gangen, så jeg var jo sikker på at det ikke var noen jeg hadde glemt etter forrige gang. Og det har bare dukket opp flere og flere.. :dry: Vinduet har jeg ikke hatt åpent siden jeg kom hjem :sjenert: Så jeg ser ikke for meg at de har kommet inn den veien.Noen som har opplevd noe slikt? Hvor de kan komme fra? Trodde jo i første omgang at de hadde kommet seg inn gjennom vinduet siden det hadde stått åpent så lenge, men må har jeg begynt å tenke mer og mer om de kommer seg opp fra noe rør eller veggen eller noe sånt. Jeg har ikke bodd her ett år en gang, men badet ble likevel ikke invadert av edderkopper om sommeren/høsten. Og hva burde jeg eventuelt gjøre? 

Anonymkode: 2768a...a11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan du ta bilde av det neste gang og vise her? 

Anonymkode: cb262...711

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være at en edderkopp har lagt egg der, som klekkes etterhvert, og det er grunnet til at du oppdager nye hele tiden?

Jeg ville vasket ned hele badet (tak, vegger, gulv, dusjkabinett osv)

Anonymkode: d3b86...e10

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt det slik de siste dagene også. På kjøkkenet og gangen. Har støvsuget de bort underveis, det var verst de  første to dagene (50+) og så har det roet se betraktelig med rundt 5 for dagen. Aner ikke noe triks dog, satser på at det må ta slutt en gang. I mellomtiden holder jeg samboer våken på nettene med å hoppe rundt og fange edderkopper i søvne :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du ta bilde av det neste gang og vise her? 

Anonymkode: cb262...711

Hva mener du? Altså av edderkoppene eller området?
Har egentlig tatt et i går, men man ser liksom bare en haug med svarte prikker som henger i lufta. Og jeg aner heller ikke hvordan man legger til bilde her... :P 

 

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan det være at en edderkopp har lagt egg der, som klekkes etterhvert, og det er grunnet til at du oppdager nye hele tiden?

Jeg ville vasket ned hele badet (tak, vegger, gulv, dusjkabinett osv)

Anonymkode: d3b86...e10

Har tenkt tanken. Og muligheten har jo vært siden jeg har vært borte i en uke. Men da må jo det ha blitt lagt helvetes mange egg da.. Vet ikke hva som er vanlig av antall jeg.. Men å vaske ned badet kan jo kanskje være noe. 

Anonymkode: 2768a...a11

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er rimelig sikker på at en edderkopp har klatret inn gjennom det åpne vinduet ditt, og lagt egg på badet ditt. Det er derfor de er så bittesmå og derfor det er så mange, og stadig nye dukker opp. Du må rett og slett bare ta dem med støvsugeren hver dag, til det er tomt. Eller iallfall virker tomt...

 

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for råd :) Men problemet er fikset, og jeg har ikke sett edderkopper på dagevis. Huseier kom og hjalp meg med å tette igjen rundt noen rør eller hva det var, så han mente de kom opp der. Til tross for at vinduet hadde stått oppe. 

Anonymkode: 2768a...a11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...