Gå til innhold

Hva er verst å bli voldtatt eller utsatt for falsk voldtektsanklage?`


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En utalese.

av en som IKKE har blitt voldtatt-

går jeg utifra-

Anonymkode: 64f4e...17f

Ser ikke akkurat noe veldig kontroversielt ved den uttalelsen

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et øyeblikk siden, studerende skrev:

Ser ikke akkurat noe veldig kontroversielt ved den uttalelsen

Nei vel.. Ok.

Anonymkode: 64f4e...17f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS:

Vennligst definer "falsk anklaget".

Noe historie må det jo være. Man kan ikke plukke ut en tilfeldig passerende.

Anonymkode: 4cabe...faa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

TS:

Vennligst definer "falsk anklaget".

Noe historie må det jo være. Man kan ikke plukke ut en tilfeldig passerende.

Anonymkode: 4cabe...faa

Jeg er ikke TS, men her har du et eksempel:

http://www.nettavisen.no/nyheter/--det-var-hyggelig-a-hilse-pa-deg-sa-kvinnen-og-anmeldte-mannen-for-voldtekt/8507579.html

Anonymkode: fbc09...6b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

For offeret er nok begge like ille, men det er vanskelig å si. En som er voldtatt har blitt utsatt for handlingen og må bære det med seg, men hin får støtte fra alle rundt seg og samfunnet. En som blir falsk avklaget for handlingen vet at hin ikke har gjort det, men får alle rundt seg mot seg og samfunnet mot seg, pressen og forhåndsdømming.

Anonymkode: 38145...7b3

Først vil jeg si at jeg skjønner ikke helt hvorfor de to tingene må settes opp mot hverandre. Begge deler må være/er tøft. Dette med at voldtatte får støtte fra alle rundt seg og samfunnet, -det må være i en ideell verden. Det er i hvert fall ikke min erfaring. Det første jeg ble møtt med var skepsis og bagatellisering. Dessuten: Det å få skyldfølelse er en vanlig reaksjon på å bli utsatt for overgrep, selv om den som er utsatt for det ikke er skyld i det, akkurat som en som er utsatt for falsk anmeldelse ikke er skyldig.  

Anonymkode: 79746...69d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

 hvordan hun mistet kontrollen over seg selv etter å ha drukket et glass vin

Vi gikk hjem til ham, og allerede da blir ting veldig fjernt for meg, fortalte kvinnen.

Hun har i tidligere forklaringer også beskrevet hvordan han hadde voldtatt henne, noe hun ikke husker i dag.

 

Jeg tror hun kanskje ble dopet med GHD, det er ett voldektsdop som gjør man seksuelt opphisset og oppfører seg på seksulet måte man vanlivis ikke gjør og man husker ikke noe på flere timer, det dukker kun opp på spesiel urinprøve, og i tilegg ute av kroppen på kort tid.

 

Men at hun trodde hun ble mer trodd hvis hun forkarte det på den måten (alså falsk erklæring)

det er 2 ting jeg stusser på, av alle voldekter er den kun 16 prosent som blir anmeld, AV de er det kun 10 prosent som går til retten, hvorfor gikk denne til retten?

Også er det hvorfor trengte og hadde mannen en lydopptaker i første omgang på første date?  Høres merkelig ut.

For meg var det voldtekt
Da kvinnen første gang fikk høre lydopptaket, fikk hun et psykisk sammenbrudd og havnet på sykehus.

I dag går hun til psykiatrisk behandling.

- Er det ikke bra for din behandling at det som skjer i hodet ditt er i tråd med virkeligheten? spurte aktor Sturla Henriksbø.

- Da må jeg bare si at for meg var det en voldtekt, svarte kvinnen.

Konfrontert med detaljer på båndet svarte kvinnen at «jeg var ikke meg selv».

 

 

Anonymkode: 64f4e...17f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Begge deler kan oppleves like traumatisk. Det finnes ingen fasit på akkurat dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva tror dere er verst? Jeg tror falsk voldtektsanklage er verst, for da får man ikke noe hjelp og får alle imot seg. Derfor bør vi ha veldig strenge straffer for falsk voldtektsanklage.

Anonymkode: b5c67...319

Jeg tror det er verst å bli voldtatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Først vil jeg si at jeg skjønner ikke helt hvorfor de to tingene må settes opp mot hverandre. Begge deler må være/er tøft. Dette med at voldtatte får støtte fra alle rundt seg og samfunnet, -det må være i en ideell verden. Det er i hvert fall ikke min erfaring. Det første jeg ble møtt med var skepsis og bagatellisering. Dessuten: Det å få skyldfølelse er en vanlig reaksjon på å bli utsatt for overgrep, selv om den som er utsatt for det ikke er skyld i det, akkurat som en som er utsatt for falsk anmeldelse ikke er skyldig.  

Anonymkode: 79746...69d

..Og når en da blir møtt med skepsis fra dem rundt seg, så får disse tankene om skyld grobunn og man begynner å tenke at jo,det var nok min feil. Heldigvis er det også dem som blir møtt med å bli trodd. Forhåpentligvis har også dem som blir falskt anklaget folk rundt dem som tror dem.

Anonymkode: 79746...69d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 hvordan hun mistet kontrollen over seg selv etter å ha drukket et glass vin

Vi gikk hjem til ham, og allerede da blir ting veldig fjernt for meg, fortalte kvinnen.

Hun har i tidligere forklaringer også beskrevet hvordan han hadde voldtatt henne, noe hun ikke husker i dag.

 

Jeg tror hun kanskje ble dopet med GHD, det er ett voldektsdop som gjør man seksuelt opphisset og oppfører seg på seksulet måte man vanlivis ikke gjør og man husker ikke noe på flere timer, det dukker kun opp på spesiel urinprøve, og i tilegg ute av kroppen på kort tid.

 

Men at hun trodde hun ble mer trodd hvis hun forkarte det på den måten (alså falsk erklæring)

det er 2 ting jeg stusser på, av alle voldekter er den kun 16 prosent som blir anmeld, AV de er det kun 10 prosent som går til retten, hvorfor gikk denne til retten?

Også er det hvorfor trengte og hadde mannen en lydopptaker i første omgang på første date?  Høres merkelig ut.

For meg var det voldtekt
Da kvinnen første gang fikk høre lydopptaket, fikk hun et psykisk sammenbrudd og havnet på sykehus.

I dag går hun til psykiatrisk behandling.

- Er det ikke bra for din behandling at det som skjer i hodet ditt er i tråd med virkeligheten? spurte aktor Sturla Henriksbø.

- Da må jeg bare si at for meg var det en voldtekt, svarte kvinnen.

Konfrontert med detaljer på båndet svarte kvinnen at «jeg var ikke meg selv».

 

 

Anonymkode: 64f4e...17f

Har du lest artikkelen eller?

Anonymkode: fbc09...6b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En utalese.

av en som IKKE har blitt voldtatt-

går jeg utifra-

Anonymkode: 64f4e...17f

Okei, da får du gå ut i fra det du da. Jeg synes det er direkte kvalmt (ja, jeg sitter her og er kvalm nå) av deg å dra frem det. Hvis du reagerer på mine uttalelser så har du like stor mulighet som alle andre å begrunne hva du reagerer på og hvorfor jeg tar feil, det må du gjerne gjøre. Hva var det du reagerte sånn på at du føler du har rett til å si til meg at jeg ikke kan ha blitt voldtatt? Er det slik at hvis man har blitt voldtatt så er man pålagt å mene enten A eller B, mens C, D og F er forbeholdt andre? For hvis ikke så er man "et dårlig voldtektsoffer"? Min mening i denne saken blir ikke mer eller mindre valid basert på min foreliggende status som voldtektsoffer eller ei. 

Hvis du skal skrive på et forum burde du lære deg å skille mellom person og sak, og som menneske burde du lære deg å ikke bruke hvorvidt man har opplevd voldtekt eller ikke mot noen, bare fordi du er uenig. 

Jeg er sint, og jeg synker til ditt nivå, dette er hva jeg vil si til deg: 

En uttalelse

av en som ikke evner å dra sin selvmedlidne offerholdning ut av sitt eget rasshøl lenge nok til å se at andre mennesker har følelser selv om de ikke har blitt voldtatt; av en som ikke evner å se at det å bli voldtatt ikke betyr at man har faste, bestemte meninger for all fremtid; av en som virker å mene at andres lidelser er underlagt ens egen (og tilsvarende); av en som velger å ikke forstå hva det betyr når man sier til noen som har erfart voldtekt at "du har IKKE blitt voldtatt", fordi man tilsynelatende ikke er "god nok voldtatt", "mener som en voldtatt" eller "nok "en som har blitt voldtatt""; av en som mener at voldtekt må definere deg, frata deg makten til å definere deg selv, og hvem du vil være, og hva du vil mene; av en som mener at voldtekt gjør deg mindre til et individ enn det alle andre er

går jeg utifra

Tenk før du skriver neste gang, både på dine faktiske antagelser, og hvorvidt det er rett å si dem høyt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange typer voldtekter. Jeg ville heller blitt anklaget for voldtekt enn blitt voldtatt med feks kniv. Noen får underlivet ødelagt permanent, eller voldtatt med jernrør slik at tarmer og styr detter ut av underlivet for så å dø etterpå (bussvoldtekten i india). 

Og så kommer det litt an på hvilken kultur en tilhører. I Norge er det nok enklere å bli utsatt for en "mild" voldtekt, enn å bli falskt anklaget, HVIS en får støtte etter voldtekten. Å bli anklaget for å falskt anklage voldtekt er nok det verste.

Anonymkode: 0595c...719

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Har du lest artikkelen eller?

Anonymkode: fbc09...6b0

Ja. Og leste den første gang den ble publisert. Som er en stund siden.

Og har hele tiden synes det virker merklig at han følte han måtte ha en lydopptaker på første date, det er ikke vanlig.

nå for ett par mnd ble jeg dopet med GHD, og dermed etter det tenker at det kan være det i dette tilfelle.

Anonymkode: 64f4e...17f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei vel.. Ok.

Anonymkode: 64f4e...17f

Jeg forstår det slik at du er uenig. Hvorfor?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er mange typer voldtekter. Jeg ville heller blitt anklaget for voldtekt enn blitt voldtatt med feks kniv. Noen får underlivet ødelagt permanent, eller voldtatt med jernrør slik at tarmer og styr detter ut av underlivet for så å dø etterpå (bussvoldtekten i india). 

Og så kommer det litt an på hvilken kultur en tilhører. I Norge er det nok enklere å bli utsatt for en "mild" voldtekt, enn å bli falskt anklaget, HVIS en får støtte etter voldtekten. Å bli anklaget for å falskt anklage voldtekt er nok det verste.

Anonymkode: 0595c...719

Jeg tror jeg skjønner hvor du vil, men hvordan definerer du en "mild" voldtekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Og leste den første gang den ble publisert. Som er en stund siden.

Og har hele tiden synes det virker merklig at han følte han måtte ha en lydopptaker på første date, det er ikke vanlig.

nå for ett par mnd ble jeg dopet med GHD, og dermed etter det tenker at det kan være det i dette tilfelle.

Anonymkode: 64f4e...17f

Han hadde blitt anklaget for voldtekt før, og vært i retten for det også. Derfor tok han alltid lydopptak etter den hendelsen,

http://www.dagbladet.no/2014/11/19/nyheter/rettssaker/innenriks/voldtektsanmeldelse/voldtektsdom/36318730/

Det at hun ble dopet og at hun ikke husket noe under samleiet, for så å ringe venninna si rett etter og si han tok henne med makt etc, er jo pussig. Hun er bare psykisk ustabil og kunne ødelagt for en annen person.

Anonymkode: fbc09...6b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Han hadde blitt anklaget for voldtekt før, og vært i retten for det også. Derfor tok han alltid lydopptak etter den hendelsen,

http://www.dagbladet.no/2014/11/19/nyheter/rettssaker/innenriks/voldtektsanmeldelse/voldtektsdom/36318730/

Det at hun ble dopet og at hun ikke husket noe under samleiet, for så å ringe venninna si rett etter og si han tok henne med makt etc, er jo pussig. Hun er bare psykisk ustabil og kunne ødelagt for en annen person.

Anonymkode: fbc09...6b0

Der har du den tredje tingen som skurrer.

Han har blitt anklaget for voldekt før.

Og velger ikke møtes på ett offentlig sted. Men heller ha lydopptaker.

Og igjen blir anmeld. Jeg tror på damen.

 

Anonymkode: 64f4e...17f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, applestories skrev:

Jeg tror jeg skjønner hvor du vil, men hvordan definerer du en "mild" voldtekt?

Sovevoldtekter f.eks.

Å bli brutalt overfalt på vei hjem fra byen, og så voldtatt av tre menn er litt mildere, enn at kompisen din forsyner seg når du sover.

Anonymkode: fbc09...6b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er mange typer voldtekter. Jeg ville heller blitt anklaget for voldtekt enn blitt voldtatt med feks kniv. Noen får underlivet ødelagt permanent, eller voldtatt med jernrør slik at tarmer og styr detter ut av underlivet for så å dø etterpå (bussvoldtekten i india). 

Og så kommer det litt an på hvilken kultur en tilhører. I Norge er det nok enklere å bli utsatt for en "mild" voldtekt, enn å bli falskt anklaget, HVIS en får støtte etter voldtekten. Å bli anklaget for å falskt anklage voldtekt er nok det verste.

Anonymkode: 0595c...719

Tror jeg også, og jeg tror mange menn har kommet seg unna med mye skit pga folk foretrekker å tro at menn irundt dem ikke er i stand til å begå voldtekt.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, O.G. skrev:

Tror jeg også, og jeg tror mange menn har kommet seg unna med mye skit pga folk foretrekker å tro at menn irundt dem ikke er i stand til å begå voldtekt.. 

Enig.

Anonymkode: 64f4e...17f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...