Gå til innhold

Pollenallergi


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

 

lurer på om det er mange andre her på forumet som er rammet av pollen allergi?

 

Hvilken tiltak setter dere for å hindre alle smertene? Jeg føler meg veldig dårlig, og de zyrtec tabletter er bare søppel.

 

 

Anonymkode: 2cb52...957

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ligger rett ut om dagen, våkner med hovent ansikt hver morgen. Jeg bruker aerius og singulair, tar nesespray, øyedråper og astmaspray. Er jeg ute, har jeg på meg solbriller hele tiden. Dusjer hver kveld, skifter sengetøy ofte. Nå bare håper jeg på skikkelig regn, selv om det ser dårlig ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har resept på Aerius tabletter, øyedråper og nesespray, men er likevel veldig sliten og klør noe forferdelig i øynene. Det hjelper som momo sier å bruke solbriller og dusje før man legger seg. Aerius fungerer faktisk da, for jeg hadde det enda verre de årene før jeg fikk resept på det. Anbefaler altså en tur til legen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orker dere å holde vinduene igjen? Jeg bor i blokk og har ikke lov til å montere varmepumpe eller aircondition, så det er 28-38 grader i leiligheten. 

Anonymkode: 71ec4...ddd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke har nok lindring av tablettene,så kontakter du lege.Spesialist innenfor allergi.

Selv har jeg testet en del medisiner ,nå bruker jeg zyrtek og kortisontabletter.Øyedråper og nesespray (både  allergi og vanlig saltvann)
På soverommet har jeg luftrenser som ble anbefalt av NAAF.

Har kjøpt vifter,som står på hele tiden.Da er det "ok" inne i leiligheten når det er varmt .

Ute bruker jeg solbriller men vurdere å sy en hatt med pollenfilter rundt.Ala fiskehatt med myggnetting..

Endret av Kårky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 1anonym2

Tar aerius hver dag, men har hatt kjempehoven hals de siste dagene, mye tetthet, og mye trøtt. Ikke fryktelig gøy, men jeg har det jo veldig fint i forhold til mange andre stakkarer! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har fått to kortisonsprøyter denne sesongen, og tar aerius, dymista (nesespray) og øyedråper minst to ganger daglig. Likevel er jeg helt slått ut. Sover dobbelt så mye som vanlig, har vondt i hode og hals, er hoven og tett i nese/øyne, og i skikkelig dårlig humør hele tiden. Bruker solbriller, dusjer hver kveld, støvsuger daglig og skifter sengetøy ofte, men er fremdeles sterkt plaget.

Lurer nesten på å få meg sykmelding, så jeg kan reise bort en stund. Blir så sliten!

Anonymkode: 580df...67f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar Aerius. Og unngår fysisk trening ute. Jeg er helt utslitt fortiden men heldigvis bare lett berørt i forhold til mange. Men det er pyton. Alt er tungt  

Skal hente ut øyedråper nå. 

Anonymkode: c2bf1...d5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jatakk. Den DRITTEN der.Pollenallergi. Tar aeriustablett en gang om dagen, samt saltvann  sprayboks i nesen 1-2 ganger daglig. sifter sengetøy ofte, og annbefales når man ikke gidde og dusje: TA EN KLUT VANN I TRYNET!!!!! uuups, hater bare pollen....:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min datter er veldig plaget, og går gjennom ett inntil 3 års "vaksinasjonsprogram", med jevnlig sprøyter, hyppigere til å begynne med.. Noen funker vistnok dette helt supert for, og de blir så og si kvitt alle plagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Kårky skrev:

Hvis du ikke har nok lindring av tablettene,så kontakter du lege.Spesialist innenfor allergi.

Selv har jeg testet en del medisiner ,nå bruker jeg zyrtek og kortisontabletter.Øyedråper og nesespray (både  allergi og vanlig saltvann)
På soverommet har jeg luftrenser som ble anbefalt av NAAF.

Har kjøpt vifter,som står på hele tiden.Da er det "ok" inne i leiligheten når det er varmt .

Ute bruker jeg solbriller men vurdere å sy en hatt med pollenfilter rundt.Ala fiskehatt med myggnetting..

Får du bruke kortisontabletter lenge? Og hvilken dose får du? Jeg fikk bare gå på de i en uke, og det var en fantastisk uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk nettopp påvist at jeg har ganske sterk pollenallergi, etter allergitest! Men jeg merker ingen ting til pollenet. Så føler meg ganske heldig! Men har lært noen tips! Vask/skyld håret hver kveld før du sovner, pollenfilter i bil, vaske ofte 😉 hjelper sikkert ikke mye det jeg kom med men 😜

Anonymkode: 22526...254

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har pollenallergi mot forskjellig typer pollen, og har tatt cetrizin i ca 2 år nå. Men nå merker jeg at de begynner å slutte og virke.. tok to tabletter i dag tidlig, og har likevel blitt snørrete og begynte å klø i nesa, og fått kløende og rennende øyne.. Etter hvert begynte det å klø i halsen også, noe som pleier å skje når det klør mye i nesa. Det er skikkelig slitsomt! Vurderer å heller ta allergisprøyte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 10.5.2016 at 20.27, momo skrev:

Får du bruke kortisontabletter lenge? Og hvilken dose får du? Jeg fikk bare gå på de i en uke, og det var en fantastisk uke.

Jeg får 10 eller 20 mg tabletter.Taes minst i 2 uker. Men jeg har andre sykdommer (bla. leddgikt) og får da kortisontablettkur .Da taes 80mg som jeg trapper ned til 20 på 4-5dager

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg har gresspollenallergi, men begynner å tro at det er noe Salix eller noe i tillegg, for har vært uffen alle finværsdager hittil i mai. 

Har prøvd alt fra zyrtec til aerius i doser godt over maxdoser, alle nesesprayer og øyedråper som finnes, helt uten effekt. Brukte kortisonsprøyter i noen år, men var lite happy med bivirkningene, og den eneste effekten var at jeg kanskje merket litt effekt av de andre medisinene. Prøvde Grazax ("tablettvaksine" mot gresspollenallergi) som funket, men klarte ikke holde meg til programmet (ble skikkelig engstelig for å ta tabletten hvis jeg var alene). Nå er det lavdose prednisolonbehandling som står på programmet, det funket supert i fjor, så får se hvordan det går i år. Til høsten skal jeg henvise meg selv til "vaksinasjon" med sprøyter 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Kestine? De funka utrolig bra på meg.Har både gress,bjørk,burot,timogtei og katte allergi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...