Gå til innhold

Slanking og hud


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg bikket 102 kg da jeg var 16/17 år, er nettopp fylt 20 nå. Har gått ned  ca 40 kg og ligger på rund 62-64 kg per i dag, alt etter humøret, hehe. Skal ned til 55 innen sommeren, det er planen hvertfall. Sliter litt med løs hud på lårene noe som gjør at det gnisser endel og sliter med utlslett og sårhet. Lurte derfor på om det er mulig å få dekket noe av staten til operasjon for å få overflødig hud bort, eller er dette helt umulig? Slet med løs hud på puppene, men fylte de opp med silikon i fjor og er veldig godt fornøyd med dem. Det er bare de forbanna lårene som irriterer meg og jeg skjemmes over å gå i noe kortere enn knærne. Noen erfaringer?

Anonymkode: f3106...3ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Svigerbroren min får det dekket når ha har gått ned de kgene han skal, så det er verdt å spørre. Er bare å snakke med fastlegen din, så sender hen evt søknad for deg.

Anonymkode: 8046f...8de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan få dekket dette, du burde begynne prosessen fordi det kan ta veldig lang tid før du får time. Hørt det kan være snakk om år når man ikke er slankeoperert. De blir visst prioritert.

Anonymkode: 65361...1e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen min sier man bare får dekket bukplastikk og brystreduksjon... jeg har slanket meg 65 kg og skal ned enda mer så å bli kvitt overflødig hud er noe jeg har stort behag for!

Anonymkode: 92310...a03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan godt hende du får det dekt. Dra til fastlegen og få sendt en henvisning til en plastisk kirurg. Ventetiden er lang, så du kan like gjerne begynne nå.

Anonymkode: accf6...eb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evans

Jeg har lest om flere som har fått dekket fjerning av hud etter slanking, men vet ikke om det er noen områder man ikke får dekket som det blir skrevet om over her. Start hos fastlegen din, bestill en time og forklar og hør om du kan få det dekket. Om ikke, så er det ikke sikkert at det er så dyrt? I såfall at det ikke er så dyrt at det ikker noe du kan spare opp til. 

Frem til da: En kamerat av meg brukte tørr deodorant (sånn som man skrur opp, vet ikke hva det heter) mellom låra da han skulle gå alt for langt, jeg har kjøpt en sånn glide-greie (egentlig det samme som denne deodoranten, bare at her var formålet nettopp til gnissing mellom låra) til min tidligere samboer for alt for lange turer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner en som gikk ned 80 kilo selv. Han fikk dekket mage og armer tror jeg, men husker han fikk beskjed om at hvis han hadde blitt slankeoperert, hadde prosessen og ventingen vært enklere. Han hadde holdt seg stabil i vekt lenge, men likevel var det veldig lang ventetid. 

Anonymkode: 65361...1e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...