Gå til innhold

Trenger gode råd for negleklipping på baby! *lettere oppgitt mamma*


Lumos

Anbefalte innlegg

Jeg har en baby som er helt ekstremt kilen på føttene! Det er slik jeg nesten ikke kan ta i de før hun reagerer med å knipe tærne sammen, hehe. Når jeg har prøvd å klippe (mange ganger), så blir det så vanskelig fordi hun trekker beina slik sammen, sparker og kaver noe voldsomt. Har også prøvd å bite og rive, men hun er selvfølgelig like kilen da også. Har dere noen smarte tips? :) Er neglefil noe å satse på? Er så redd for å klippe i henne når hun styrer slik, så kvir meg veldig på å bruke neglesaks...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har ingen av mine vært så kilne, men kan avledning fungere? En gøy leke, noe godt å bite i eller tv?

Utenom det, så er det vel bare å være to om det. En holder, en klipper... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for råd begge :) Glemte å skrive alder, hun er to måneder så jeg synes ikke avledning er så enkelt. Har prøvd litt når hun sover, men da må jeg gjerne ta av sokker/strømpebukse og da har hun lett for å våkne. Hun er også kilen i søvne!:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du klippe negler så legger du henne uten noe på føttene. Bruk negleklipper beregnet på baby eller en butt saks. Er hun veldig kien kan du ta hansker på den hånda du holder forten med. Å bite eller å rive er ikke bra. Neglefil har hun for tynne negler til vil jeg tro. Husk å klippe neglen rett over og ie ned på sidene. 

Anonymkode: 138e8...dc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Glass neglefil! 

Hadde en liten "løper" så var umulig å klippe. Synes det var utfordrende med fingrene og for han var så rabiat :P Glassfilen fikset begge deler uten problemer. Dessuten kan man kjøre på ganske intenst med Glassfilen på fingrene slik at du blir kvitt alle skarpe fliser og kanter :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal prøve alle tips og råd :) 

Hvor får jeg kjøp sånn glassfil @Runforit ? :) Har spurt på et par butikker i byen her, men de hadde ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit
1 minutt siden, Lumos skrev:

Skal prøve alle tips og råd :) 

Hvor får jeg kjøp sånn glassfil @Runforit ? :) Har spurt på et par butikker i byen her, men de hadde ikke.

Vita, apoteket eller Kicks :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Runforit skrev:

Vita, apoteket eller Kicks :) 

Tuusen takk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å klippe rett etter at baby våkner :) da er iallefall min rolig og avslappet og ikke totalt sprellemann ;) 

Anonymkode: 89330...b66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at hun er kilen får du ikke gjort noe med. Men du kan jo tviholde fast foten, gjerne være tosammen om det. En holder og en annen klipper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...