Gå til innhold

Har ikke lyst på sex med kona lenger pga vekt !


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Personlig hadde jeg aldri giddet en sterkt overvektig mann. Aldri. Aldri valgt en mann som velger en pølse fremfor sexlivet våres. Aldri valgt en mann som glafser i seg fet, oljete og usunn mat, sukker og søtsaker ment til småbarn som klarer å beherske seg bedre. Aldri valgt en mann som driter i helsen sin, i å kunne sykle ,løpe, danse, svømme med meg.

Aldri valgt en mann som velger å forlate meg i en tidlig død på grunn av overvekt.

Og nei, det er heller ikke sexy.

jeg forstår deg godt ts. Det er bra at hun prøver, men hva er så galt med ærlighet? jeg hadde sagt det på den fineste måten tenkelig, fordi ellers så kommer hun til å jojo-slanke seg i flere år. har hun en gang blitt feit, så er sjansen for at hun blir det igjen større.

Anonymkode: fca3c...b7f

Hvor gammel er du?

Anonymkode: 360c7...d59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Personlig hadde jeg aldri giddet en sterkt overvektig mann. Aldri. Aldri valgt en mann som velger en pølse fremfor sexlivet våres. Aldri valgt en mann som glafser i seg fet, oljete og usunn mat, sukker og søtsaker ment til småbarn som klarer å beherske seg bedre. Aldri valgt en mann som driter i helsen sin, i å kunne sykle ,løpe, danse, svømme med meg.

Aldri valgt en mann som velger å forlate meg i en tidlig død på grunn av overvekt.

Og nei, det er heller ikke sexy.

jeg forstår deg godt ts. Det er bra at hun prøver, men hva er så galt med ærlighet? jeg hadde sagt det på den fineste måten tenkelig, fordi ellers så kommer hun til å jojo-slanke seg i flere år. har hun en gang blitt feit, så er sjansen for at hun blir det igjen større.

Anonymkode: fca3c...b7f

Folk forandrer seg, og ting kan skje i løpet av et langt samliv. Det at du kun faller for normalvektige menn nå, betyr ikke at de alltid vil være normalvektige. Hva om mannen legger på seg etter at dere har kjøpt hus, fått 2-3 barn og virkelig har satset på livet sammen? Enten det er pga sykdom, depresjon eller kun pga en dårlig livsstil? Hva gjør du da?

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Majott skrev:

Folk forandrer seg, og ting kan skje i løpet av et langt samliv. Det at du kun faller for normalvektige menn nå, betyr ikke at de alltid vil være normalvektige. Hva om mannen legger på seg etter at dere har kjøpt hus, fått 2-3 barn og virkelig har satset på livet sammen? Enten det er pga sykdom, depresjon eller kun pga en dårlig livsstil? Hva gjør du da?

 

 

Finner en på siden?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Katten.2.0 skrev:

Finner en på siden?

Noen gjør vel det. Eller går ut av forholdet. Men da kan de jo si fra om hva som er problemet først?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så bra at hun har begynt å slanke seg! Husk, om det blir nazi-regime på trening og kosthold, blir hun lei etter noen uker - å faller da tilbake i vanlige rutiner. La henne spise pølse om hun vil da vel? Dama er jo 44 år. 

 

Jeg velger å dele opp kjærester i 2 kategorier, fysisk og psykisk. 

Psykisk: ambisjoner, humor, økonomisk, forståelsesfull, reflektert, løsningsorientert, selvsikker, empatisk, interesse osv

Fysisk: Kropp (dette punktet henviser til utseende, for ja, utseende og seksuell tiltrekningskraft er viktig i et forhold)

Hvordan er livet deres sammen på det psykiske planet?

 

Er hun klar over vekten sin og hvordan du ser på henne? 

 

Til dere andre, hvis TS hadde formulert seg annerledes - på en mer ydmyk måte. Hadde dere reagert da?  

 

Anonymkode: 38e47...722

Hei igjen, jeg er glad i henne. Jeg bryr meg ikke om hun spiser en pølse, men er du blitt feit har man spist ganske mange.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei,

Jeg har rett og slett mistet lysten fordi hun har blitt for feit. Jeg har ikke lyst eller noen planer om å være utro. Vi er begge 44 år og har vært sammen siden tenårene. Vi lever et bra liv med gode jobber og alle de andre konene tar vare på seg selv. Jeg synes det er flaut å ha en kone som viser såpass mangel på impulskontroll. Vi har 3 barn sammen og heldigvis tar de vare på kroppen sin. Nå har det gått så langt at vi ikke har hatt sex lenger og jeg blir kvalm av å se henne spise.

Nå har hun endelig begynt å slanke seg, men her om dagen bestilte hun pølse på bensinstasjonen og jeg tok henne på fersken. Hva burde jeg gjøre?

Hisen anonym mann

Anonymkode: dfa96...e44

Du skriver hun har begynt å slanke seg, og da syns jeg du bør heie på henne.
Har hun som vane å kjøpe pølser på bensinstasjonen siden du mener du tok henne på fersken - som om det er noe hun ofte har gjort før? 

Hva med å begynne å trene sammen med henne, (kanskje hun ikke vil, kanskje hun ønsker å trene alene) men det kan jo være godt og motiverende for henne at du støttet henne på den måten? :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke bare overvekt som gir tidlig død, ellers skjønner jeg hva du prøver å si.

Anonymkode: 28bd2...97a

Det er en faktor som han selv bidrar til. Egoistisk.

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gammel er du?

Anonymkode: 360c7...d59

Voksen

19 minutter siden, Majott skrev:

Folk forandrer seg, og ting kan skje i løpet av et langt samliv. Det at du kun faller for normalvektige menn nå, betyr ikke at de alltid vil være normalvektige. Hva om mannen legger på seg etter at dere har kjøpt hus, fått 2-3 barn og virkelig har satset på livet sammen? Enten det er pga sykdom, depresjon eller kun pga en dårlig livsstil? Hva gjør du da?

 

 

"mye kan skje" som å putte 10 pølser i kjeften. Hater når sånt "skjer" utenfor min kontroll! 

Hva er det du sier , helt nøyaktig? at når man har fått hus og barn så kan man legge på seg for da er man fanget og det er ekte kjærlighet?

En person som legger på seg masse( og nå mener jeg mer enn sånn 5-10 kg), elsker ikke partneren sin. Det er nesten som en slags utroskap syns jeg, et bedrageri. 

Anonymkode: fca3c...b7f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i samme situasjon som din kone to ganger, ts.

Første gang jeg la på meg, var i løpet av noen år jeg mistrivdes. Etterhvert tok jeg tak i det, og gikk ned 20 kilo. Jeg brukte 2 år på det, og det kunne ha vært gjort fortere, men jeg la om livsstilen helt og tok det heller sakte.

Mannen ble byttet ut (grunnet mye), jeg fant en ny. Jeg var slank i 8 år med en BMI på 21 men fikk kroniske smerter pga sykdom. Da begynte jeg å legge på meg fordi jeg var mindre aktiv. Samtidig ble vi begge vant til fet mat, og mer karbohydrater enn før. Da jeg også sluttet å røyke, la jeg på meg enda mer. Mannen hadde også lagt på seg litt, men var mer stabil enn meg. Jeg brukte klær i str 44 da, og når de begynte å bli små, fikk jeg virkelig øynene opp. Neste skritt var butikker for "store størrelser", og dit ville jeg ikke. Så det var altså det som gjorde at jeg tok tak.

Det tok lang tid før jeg klarte å komme inn i en modus som ga varig vektnedgang, men nå er jeg nede på en BMI på 23, og det har jeg holdt så lenge at jeg er nå er stabil. Det var verst i starten, dette med å over tid klare med et nytt kosthold og nye trimvaner. Det var så lett å føle seg flink etter å ha gått ned 3-5 kilo, og da var det lett å skeie ut igjen. Men holder man ut lengre, blir et nytt kosthold en ny vane som ettersom tida går blir lettere å holde seg til. 

Mannen mistet aldri lysten på meg, og han kom aldri med et vondt ord om vekta mi eller hvordan jeg så ut. Heldigvis for det. Men jeg ser og opplever hele tiden at han trives bedre med at jeg er slank igjen, og at det har vært et pluss for forholdet vårt, og jeg skjønner jo at jeg ikke var like tiltrekkende som "stor" som jeg er nå når jeg er slank. Selv er han enda stabil på sin lille overvekt, men det betyr ikke noe. 

 

 

 

Anonymkode: ef635...b28

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ragnar89 skrev:

At du kaller henne fleskeberg viser bare at du er veldig umoden. Man snakker ikke slik til sin kjære, overvekt eller ikke! Ikke rart hun trøstespiser om dette er det hun må leve under

Like klok og reflektert i svarene dine som alltid :rodmer: kan vi gifte oss? :rodme:

Anonymkode: 01dab...8ea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver så åpenbart for å provosere.. 
Til dere som whiner om hvordan svarene hadde vært annerledes om det hadde vært en kvinne som skrev. Dette standardsvaret kommer i alle slike tråder, og her er det åpenbart måten TS formulerer seg på som fører til de reaksjonene innlegget får. Det er kun få dager siden jeg så ett innlegg fra en annen mann, han hadde formulert seg på en god måte, og omtrent alle svarene i tråden var støttende. Har ikke noe med kjønn og gjøre. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er en faktor som han selv bidrar til. Egoistisk.

Voksen

"mye kan skje" som å putte 10 pølser i kjeften. Hater når sånt "skjer" utenfor min kontroll! 

Hva er det du sier , helt nøyaktig? at når man har fått hus og barn så kan man legge på seg for da er man fanget og det er ekte kjærlighet?

En person som legger på seg masse( og nå mener jeg mer enn sånn 5-10 kg), elsker ikke partneren sin. Det er nesten som en slags utroskap syns jeg, et bedrageri. 

Anonymkode: fca3c...b7f

Det jeg sier helt nøyaktig er at partneren din kan bli overvektig utenfor din kontroll, som du kaller det. Det kan som sagt skje pga sykdom, depresjon eller dårlige vaner. Noe kan du påvirke, men ikke alt. Så hvordan stiller du deg til at partneren din blir overvektig f.eks pga sykdom? 

Nei, jeg sier ikke at man bare kan legge på seg fordi man har fått hus og barn. Men slike ting, i tillegg til tiden man har hatt sammen, fører gjerne til at et forhold tåler mer enn om man bare har hatt 1 år sammen. Man tåler litt mer av en partner som har stilt opp i både gode og dårlige stunder over tid enn en som man har vært sammen med en kort stund. 

Det er mange årsaker til at folk legger på seg. At du mener det er på lik linje med utroskap og bedrageri får meg til å tro at du er veldig ung. Stemmer det?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, lille humla skrev:
2 timer siden, lille humla skrev:
17 minutter siden, Adara skrev:
18 minutter siden, Adara skrev:

Du skriver så åpenbart for å provosere.. 
Til dere som whiner om hvordan svarene hadde vært annerledes om det hadde vært en kvinne som skrev. Dette standardsvaret kommer i alle slike tråder, og her er det åpenbart måten TS formulerer seg på som fører til de reaksjonene innlegget får. Det er kun få dager siden jeg så ett innlegg fra en annen mann, han hadde formulert seg på en god måte, og omtrent alle svarene i tråden var støttende. Har ikke noe med kjønn og gjøre. 

TS her. Jeg skriver ikke for å provosere og hadde kona vært normalvektig ville jeg ikke brydd meg om hun spiser pølse. Jeg er ikke utro, slår ikke kona og drikker ikke. Men jeg krever en viss respekt. Når damer blir feite er det samme som at de gir faen. Se hvor mange feite alenemødre det er. Menn med respekt for seg selv gidder ikke å gå rundt med en feit dame. Merker jeg blir utrolig provosert over hvordan folk støtter kona.

Bryr man seg om mannen sin bryr man seg om vekten sin enkelt og greit.

Jeg kan bare ikke ta det du skriver seriøst...

Jeg kan bare ikke ta det du skriver seriøst...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, anonym mann skrev:

 

Klart folk støtter 'kona', mannen er jo en ass. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Adara skrev:

Klart folk støtter 'kona', mannen er jo en ass. 

Nå vet jeg ikke om det er du som skriver for å provosere. Hva er det jeg har gjort for noe galt?

Svar på det istedenfor å fortelle meg at jeg er en drittsekk

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor tykk er hun da ts? Vekt, klesstørrelse? 

Anonymkode: b35f5...0c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvor tykk er hun da ts? Vekt, klesstørrelse? 

Anonymkode: b35f5...0c6

Vet ikke vekten eller kles størrelsen. Vektene jeg har kjøpt har alltid blitt "borte"

Hun er ikke ekstremt overvektig, men overvektig ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, anonym mann skrev:

Nå vet jeg ikke om det er du som skriver for å provosere. Hva er det jeg har gjort for noe galt?

Svar på det istedenfor å fortelle meg at jeg er en drittsekk

Det er måten du formulerer deg på. 'Kona' sin vektøkning er ikke en refleksjon av deg, og at du skriver menn med respekt for seg selv ikke vil gå rundt med feite damer.

Trenger jeg utdype mer?
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, anonym mann skrev:

Nå vet jeg ikke om det er du som skriver for å provosere. Hva er det jeg har gjort for noe galt?

Svar på det istedenfor å fortelle meg at jeg er en drittsekk

Først og fremst synes jeg måten du skriver om kona di på er ufin. Mannen min har også gått opp mange kilo de siste to årene, det gir meg ikke rett til å skrive ufine ting om ham. 

Til problemet ditt; støtt henne når hun slanker seg. En pølse på bensinstasjonen er ikke verdens undergang, så slutt å tenke på den måten. Det kan værr vanskelig å slanke seg, og ds trenger man støtte. Støtte i form av initiativ til sunnere middager/mindre porsjoner, positiv oppmerksomhet når vekten går nedover, initiativ til fysisk akitivitet osv. Si til henne at du godt kan være hjemme med ungene mens hun trener, lag mer av maten, opptre generelt støttende. Hadde jeg trodd at mannen min ble kvalm mens han så meg spise, i tillegg til at han ikke ville ha sex med meg, da hadde jeg mistet all motivasjon til å slanke meg. 

Anonymkode: 846fe...964

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, PetterPanne skrev:

Haha, artig å se responsene her. Hvis kjønnene var snudd om på, så hadde de alle vært enige med TS.

TS: Gi henne tid ihvertfall. Gi henne tid til å jobbe med overvekten. Det at hun faller for fristelsen og tar en pølse er da ikke noe stort, det er vanskelig å ha 110% selvdisiplin når man allerede har hatt dårlige vaner. 

Tror hun er obs på at hun er feit. Kvinner er veldig observante på sin kropp og hvordan de ser ut fra ung alder. Det siste hun trenger er press fra deg. Bare gi henne rom til å jobbe med saken selv.

Ellers kan du jo også prøve å oppmuntre til at dere spiser sunnere, går turer sammen og prøver ihvertfall å vise at du vil støtte henne på vei. Det å slanke seg er ingen lett sak. Hadde det vært lett, så hadde ikke slankeindustrien eksistert.

Hva du skal gjøre med sexen? Vel... Der har jeg ikke noe godt svar, dessverre.

Svar på den første setningen din: hva har du røyket, og har du noen virklighetsforståelse av  hvordan samfunnet reguleres av skjønn? Reste synes jeg var ok, men igjen det er ikke ofte jeg hører, eller leser på dette forumet at noen klager på at typen/ mannen er overvektig. Tror mange kvinner er mer liberale til vekt enn hva menn er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PetterPanne
Et øyeblikk siden, lille humla skrev:

Svar på den første setningen din: hva har du røyket, og har du noen virklighetsforståelse av  hvordan samfunnet reguleres av skjønn? Reste synes jeg var ok, men igjen det er ikke ofte jeg hører, eller leser på dette forumet at noen klager på at typen/ mannen er overvektig. Tror mange kvinner er mer liberale til vekt enn hva menn er. 

Er du ny på KG? Jeg kommenterte bare forskjell i responser. Kvinner er langt mer sympatiske ovenfor den overvektige kvinnen i sine responser, enn det de er når mannen er overvektig. Det er en observasjon jeg har gjort meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...