Gå til innhold

Hvorfor lukter det kloakk på soverommet mitt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En morgen var det en helt syk prompegass lukt her. Jeg hadde overnattingsbesøk og trodde det var han. Det luktet i noen dager til så ga det seg. Men de siste ukene har lukten kommet og gått igjen. Det er ikke promp men må være noe fra veggene,  vannovnen eller naboen. Tror ikke det er fra lufte ventilen for lukter ikke når jeg åpner vinduet, og det er heller ikke sure klær fra skapet da jeg har sniffet meg gjennom alt for å prøve å finne kilden!  

Vurderer å ringe vaktmester  eller obos men siden det stort sett bare lukter i noen timer og jeg aldri kan forutse når,  og noen ganger veldig svakt, så blir det jo vanskelig for de å komme å lukte. Noen som har noe idé på hva det kan komme av?! 

Anonymkode: 46003...8d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sikker på at det ikke er du som promper i søvne da?

Anonymkode: 8e6ee...032

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sikker på at det ikke er du som promper i søvne da?

Anonymkode: 8e6ee...032

Nei det er ikke det :P det kommer plutselig når jeg ikke har vært på soverommet også!  Og er ikke direkte prompe lukt heller, mer en sur kloakk mugg lukt.

Anonymkode: 46003...8d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ville jeg fått noen til å sjekket kloakkrørene. Lurt å ringe vaktmesteren, og forklare situasjonen. 

Anonymkode: 8e6ee...032

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det komme inn fra ventilasjonssystemet? Jeg har en nyinnflyttet nabo (mann) under meg som driter en blanding av hasj, weed, bæsj. Det lukter kumøkk rett og slett. Jeg tror han er kriminell også. Slike bruker å stinke drit.

Anonymkode: 085da...b6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen toaletter under deg? Har opplevd samme problemet, var fordi det stod et ubrukt toalett i etasjen under, og det må skylles ned i med jevne mellomrom ellers begynner det å lukte og lukta trekker opp. 

Anonymkode: a0499...858

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag luktet det drit i bilen min, jeg lurte på om jeg hadde glemt en rekecocktail i hanskerommet igjen, men så viste det seg at det bare var en subsidiert drittsekk av en bonde som har brukt hele dagen på å sprøyte kumøkk over halve veien hjem. Makan til drittfolk.

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan det komme inn fra ventilasjonssystemet? Jeg har en nyinnflyttet nabo (mann) under meg som driter en blanding av hasj, weed, bæsj. Det lukter kumøkk rett og slett. Jeg tror han er kriminell også. Slike bruker å stinke drit.

Anonymkode: 085da...b6f

Til å ha fordommer mot kriminelle har du påfallende inngående kunnskap om hva illegale rusmidler lukter.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo være koe gammel mat som er avglemt eller gjemt. Eller et eller annet dyr som har krabbet inn et sted og dødd. Enten i en lufteluke, innunder et sted eller inni veggen. Kanskje en mus eller rotte.

Anonymkode: dff67...979

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, ambivalentReaction skrev:

I dag luktet det drit i bilen min, jeg lurte på om jeg hadde glemt en rekecocktail i hanskerommet igjen, men så viste det seg at det bare var en subsidiert drittsekk av en bonde som har brukt hele dagen på å sprøyte kumøkk over halve veien hjem. Makan til drittfolk.

Til å ha fordommer mot kriminelle har du påfallende inngående kunnskap om hva illegale rusmidler lukter.

Tro meg, det er en høyst uvelkommen kunnskap som er blitt meg pådyttet av slike som han og kundene han har. Helst vil jeg at de skal lukte kamomille og kattemynte hele gjengen.

Anonymkode: 085da...b6f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme problem engang, men da var det de som bor i etg under som kokte kålrabi 😂😂

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan det komme inn fra ventilasjonssystemet? Jeg har en nyinnflyttet nabo (mann) under meg som driter en blanding av hasj, weed, bæsj. Det lukter kumøkk rett og slett. Jeg tror han er kriminell også. Slike bruker å stinke drit.

Anonymkode: 085da...b6f

Hei, 

Har du prøvd å prate med denne mannen? Ikke bare kan det hende det viser seg at han er en knakandes kjekk kar, men om du får endret litt på kostholdet hans, slik at man eliminerer bæsjen fra avføringen, så sitter dere jo på en real gullgruve?! Det må jo være verdt å investere i dette. Jeg regner med du kan forhandle deg til noen prosent! 

Bare hyggelig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Cermet skrev:

Hei, 

Har du prøvd å prate med denne mannen? Ikke bare kan det hende det viser seg at han er en knakandes kjekk kar, men om du får endret litt på kostholdet hans, slik at man eliminerer bæsjen fra avføringen, så sitter dere jo på en real gullgruve?! Det må jo være verdt å investere i dette. Jeg regner med du kan forhandle deg til noen prosent! 

Bare hyggelig! 

Umh, veldig kjekk. Fikk nyss vite at han har banka opp både ekskone og barn nylig. Men jeg kan gi deg navnet hans slik at du ikke går glipp av gullgruven du tydeligvis har fått stjerner i øya a'. . .

Anonymkode: 085da...b6f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

En morgen var det en helt syk prompegass lukt her. Jeg hadde overnattingsbesøk og trodde det var han. Det luktet i noen dager til så ga det seg. Men de siste ukene har lukten kommet og gått igjen. Det er ikke promp men må være noe fra veggene,  vannovnen eller naboen. Tror ikke det er fra lufte ventilen for lukter ikke når jeg åpner vinduet, og det er heller ikke sure klær fra skapet da jeg har sniffet meg gjennom alt for å prøve å finne kilden!  

Vurderer å ringe vaktmester  eller obos men siden det stort sett bare lukter i noen timer og jeg aldri kan forutse når,  og noen ganger veldig svakt, så blir det jo vanskelig for de å komme å lukte. Noen som har noe idé på hva det kan komme av?! 

Anonymkode: 46003...8d2

Mus i veggene som har gjort fra seg og/ eller dødd inni veggene?

Stanken kommer jo bedre frem når det er varmere....

Anonymkode: 6f413...2e5

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Coolaid
Den 6.5.2016 at 15.55, AnonymBruker skrev:

En morgen var det en helt syk prompegass lukt her. Jeg hadde overnattingsbesøk og trodde det var han. Det luktet i noen dager til så ga det seg. Men de siste ukene har lukten kommet og gått igjen. Det er ikke promp men må være noe fra veggene,  vannovnen eller naboen. Tror ikke det er fra lufte ventilen for lukter ikke når jeg åpner vinduet, og det er heller ikke sure klær fra skapet da jeg har sniffet meg gjennom alt for å prøve å finne kilden!  

Vurderer å ringe vaktmester  eller obos men siden det stort sett bare lukter i noen timer og jeg aldri kan forutse når,  og noen ganger veldig svakt, så blir det jo vanskelig for de å komme å lukte. Noen som har noe idé på hva det kan komme av?! 

Anonymkode: 46003...8d2

Bor du øverst og har takvindu?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 6.5.2016 at 0.27, AnonymBruker skrev:

Mus i veggene som har gjort fra seg og/ eller dødd inni veggene?

Stanken kommer jo bedre frem når det er varmere....

Anonymkode: 6f413...2e5

Det er betong vegger her i blokk nytt bygg så jeg tror ikke det er i det hele tatt mulig med døde dyr eller dyr i veggene.. 

Den 8.5.2016 at 18.32, Coolaid skrev:

Bor du øverst og har takvindu?

Nei det er to etasjer til over meg.

Pokker nå våknet jeg av stanken igjen 05.30!  Lukter råttent vann blandet med promp og fukt gass liksom. Snuser rundt overalt og har gått gjennom skap for å lukte etter sure klær osv men ingen kilde bare den eimen som vedvarer i timesvis og kommer og går gjennom dagene :(  

Anonymkode: 46003...8d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide å bytte filter i ventilasjonsanlegget?

Anonymkode: 63b93...27b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har du radiatorer som varmekilde? Kan det være vannet i disse som lukter?

Hør med vaktmesteren om andre beboere har henvendt seg til han og klaget om det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 10.5.2016 at 6.47, Million skrev:

Har du radiatorer som varmekilde? Kan det være vannet i disse som lukter?

Hør med vaktmesteren om andre beboere har henvendt seg til han og klaget om det samme.

Ja har radiator men den er avskrudd nå og jeg har til og med gått inntil den å snust for å kjenne om det er derfra det kommer fra men lukter ikke noe sterkere ved ovnen enn i resten av rommet.. Skjønner ingen ting! 

Anonymkode: 46003...8d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 10.5.2016 at 5.37, AnonymBruker skrev:

Det er betong vegger her i blokk nytt bygg så jeg tror ikke det er i det hele tatt mulig med døde dyr eller dyr i veggene.. 

Nei det er to etasjer til over meg.

Pokker nå våknet jeg av stanken igjen 05.30!  Lukter råttent vann blandet med promp og fukt gass liksom. Snuser rundt overalt og har gått gjennom skap for å lukte etter sure klær osv men ingen kilde bare den eimen som vedvarer i timesvis og kommer og går gjennom dagene :(  

Anonymkode: 46003...8d2

Akkurat den lukten høres for meg ut som en tørr vannlås. Vannlåser er en genial oppfinnelse som er i både toalettet, vasker, og avløp. I motsetning til det mange kanskje tenker seg er avløpsrørene ikke fylt med vann. Det dufter godt av bakterier og farlige gasser fra slike rør. Går vannlåsen tørr er det direkte luftstrøm ut av disse rørene inn i hus og bolig. Alle vannlåser kan gå tørre når de fordamper (derfor er et hot tips å fylle dem med zalo dersom du skal på jordomseiling).

Det høres ut for meg som om noen har et tørket avløp stående. Betong er ikke lufttett. Gassene kan fint sive rundt i bygget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan lukten stamme fra vaskerommet?

Anonymkode: a208e...221

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...