Gå til innhold

Lå på sykehuset alene - samboer dro hjem for å spille..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var jo ikke meningen å være morsom, men å påpeke at enkelte spill kan faktisk være tidskrevende og at man glemmer seg bort. Det kalles å sette seg inn i andres sko, om du lærte om det begrepet i barneskolen.

Anonymkode: 5b8e5...cf0

Han skulle jo i utgangspunktet ikke ha spilt i det hele tatt!

 

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser ikke helt problemet her? Du ble godt tatt vare på ved et norsk sykehus med høykvalifiserte leger og sykepleiere. Du kom jo hjem neste dag.

Anonymkode: c8827...c10

Støtte. Man støtter partneren sin! Du ser på dette rasjonelt, men det er ikke noe rasjonelt med følelsen man kan oppleve ved å være innlagt på sykehuset. Samboeren sa jo også at han skulle komme tilbake, men spill er jo tydeligvis viktigere for han.

Anonymkode: 2a736...2af

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var jo ikke meningen å være morsom, men å påpeke at enkelte spill kan faktisk være tidskrevende og at man glemmer seg bort. Det kalles å sette seg inn i andres sko, om du lærte om det begrepet i barneskolen.

Anonymkode: 5b8e5...cf0

En setter seg ikke inn i andres sko. En går i andres sko :opplyser:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet ikke jeg ellers hvordan han er som kjæreste, eller "deres historie." Men varselbjellene mine går av her ja...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her :) har vært på kveldsvakt på jobb, derfor sent svar. 

Tusen takk til alle som har svart, både de som har vært enige i mine synspunkt og de som har vært uenige 😊 Veldig fint for min del og de at det heldigvis ikke bare er jeg som reagerte på situasjonen.

Hadde på ingen måte forventet at han skulle være der lenge, er hovedsakelig at han på eget initiativ sa han straks skulle være tilbake og at han senere ikke gadd å svare som gjør meg mest irritert. At det virket som om han gav faen og bare tenkte det var deilig å få huset alene. 

Var heldigvis ikke noe alvorlig denne gangen, men tenker jo som flere andre her har nevnt: "hva med neste gang hvor det kanskje er mer alvorlig?" 

Skal sette meg i tenkeboksen og ha en lang samtale med han i morgen, når ting har fått kommet litt på avstand, fortelle hvorfor jeg ble skuffet og høre hva hans synspunkt er osv. 

Hadde aldri forventet så mange svar, tusen takk igjen!

Anonymkode: 8a2f4...113

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Honey Dew skrev:

En setter seg ikke inn i andres sko. En går i andres sko :opplyser:

Ok

Anonymkode: 5b8e5...cf0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carrie_

Disse handlingene syntes jeg sier mye om han som person og det er ikke en person du burde satse videre på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, Carrie_ skrev:

Disse handlingene syntes jeg sier mye om han som person og det er ikke en person du burde satse videre på!

Signert! Kvinne 32 

Anonymkode: d7022...747

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser for meg to scenarioer her: han er en egoistisk dust som ikke greier å sette seg inn i eller bry seg om TSs situasjon. En fjott man ikke bør satse på, med andre ord.

Scenario to er at TS er dramatisk til vanlig, og at han begynner å bli lei av at hun roper ulv stadig vekk. Dette var kanskje ikke hennes første innleggelse. Nå vet jeg ikke hva hun mener med "nevrologisk sykdom" men om det for eksempel er snakk om ME eller fibromyalgi så er det lite sannsynlig at denne episoden har noe med det å gjøre. Dersom hun derimot lider av MS for eksempel, er det mer alvorlig når noe slikt skjer. Kanskje er det psykiatri inne i bildet også. Vi vet lite detaljer om TS og har bare hørt hennes side av saken. Når jeg hører symptomene TS beskriver tenker jeg at det er noe som krever utredning for slag eller andre alvorlige sykdommer, og at hun ble utskrevet neste dag (noe som er usannsynlig hvis de skal gjøre en del utredning) gjør at jeg mistenker at andre komponenter som ikke kommer frem i historien har innvirkning på kjærestens oppførsel, når legene lar henne gå så fort.

Anonymkode: e4f4f...655

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, jeg føler virkelig med deg. Hadde min samboer blitt syk og henvist til innleggelse på sykehus hadde jeg ikke ønsket å vært noen annen plass enn ved hans side til jeg vet at han ikke har noe alvorlig.

Dette er ikke snakk om hvorvidt de hadde en muntlig avtale, eller hvorvidt det er hans plikt som hennes samboer.

Det handler om hvordan i allverden han greier å sitte og spille og spise chips med en kompis mens personen han elsker ligger innlagt på sykehus??

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor alvorlig var egentlig denne observasjonen om hun ble skrevet ut dagen etter? Kan jo bare hende han tenkte at hun var i gode hender, og at han ikke var til nytte der heller. Skal han sitte der og holde hun i hånda, mens hun er livredd og ensom? Det er tråder som dette som gjør at jeg helt klart tenker at kvinner er svakere enn menn.

Klarer dere ikke være alene en dag? Må dere ha trygghet og trøst fra andre? 

Anonymkode: 5b8e5...cf0

Bli voksen.

Anonymkode: c29de...f4b

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Forrige helg ble jeg dårlig, mistet muskelkraft, besvimte, kastet opp osv. Ble litt redd fordi jeg aldri har vært syk på den måten før. Har en nevrologisk sykdom så den var tilknyttet den (vil ikke si så mye mer pga gjenkjennelsesfaktor) men var skummelt å miste kontrollen over kroppen. Aldri vært på sykehuset før i hele mitt liv. 

Dro på legevakten på fredag kveld og samboeren min ble med. Lå på legevakten i rundt 1t før det ble bestemt at jeg skulle legges inn for observasjon. Samboeren min var med helt til jeg skulle skrives inn, da ble han hentet av en kompis, men sa han bare skulle hjem og hente meg litt klær og spise middag, så jeg sa det var helt ok. 

Ble liggende i 1,5t mens de tok prøver, skrev meg inn osv og så fikk jeg endelig et rom. Prøvde å ringe samboeren min men fikk ikke noe svar. Spiste og så litt på TV, og prøvde å ringe igjen. Fremdeles ikke noe svar. (Hadde gått 3t siden han dro) Leste litt og ventet på svar, ettersom besøkstiden på avdelingen snart var over.. Fikk endelig SMS 4t etter han dro om at de hadde blitt sittende å spille dataspill og nettpoker og hadde glemt bort tiden, og at de kom til å være ferdig om 3-4 timer.. 

Ble litt skuffet og sint, for jeg følte meg ufattelig ensom og alene. Snakket med familien på telefon ettersom de bor langt unna, og det hjalp litt. Men jeg var redd over å ikke vite hva som var galt med kroppen og ikke minst være helt alene. Fikk beskjed av samboeren at han heller skulle komme innom på morgenen etter med klær og toalettsakene mine. Men kl 17 dagen etterpå hadde jeg fremdeles ikke hørt noe og dro bare hjem uten å si ifra etter jeg ble skrevet ut. 

Der sitter de fremdeles og spiller, spiser chips og snakker drit. Vi kranglet en del etter kameraten hans dro, men han unnskyldte seg bare med at han hadde glemt bort tiden.. Jeg hadde ikke energi til å krangle, så lot det bare gå 

dette er som sagt en uke siden nå, men kjenner det plager meg ennå. Han sier jeg overreagerer fordi jeg blir såret og at det ikke var intensjonen hans. At han bare hadde det litt gøy med en kompis. 

Så.. Overreagerer jeg eller har jeg grunn til å være skuffet og lei meg over at han tydelig ikke brydde seg noe om mine følelser i en ny og uvanlig situasjon? Vi har vært sammen i 3 år, samboere i 2,5. 23 og 26 år gamle, 

 

Anonymkode: 8a2f4...113

Jeg syns du har all grunn til å reagere. For det første lovte han deg å komme tilbake med klær til deg. At han bare skulle en snartur hjemom. Det gjorde han ikke. Han brøt til og med løftet to ganger

For det andre informerte han deg ikke pm at de skulle spille litt

Han skulle forresten hentet deg på sykehuset etter du ble utskrevet. Utrolig dårlig gjort av han å "glemme" det.

Det du opplevde var nytt og skremmende. Han burde vært bekymret. Istedet gav han faen. Bedritent gjort

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe med måten du skriver på som får meg til å tenke at du har skrevet tråder før og da også med situasjoner som er sånn obvious asshole og du lar deg overkjøre. Veldig spesielt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser for meg to scenarioer her: han er en egoistisk dust som ikke greier å sette seg inn i eller bry seg om TSs situasjon. En fjott man ikke bør satse på, med andre ord.

Scenario to er at TS er dramatisk til vanlig, og at han begynner å bli lei av at hun roper ulv stadig vekk. Dette var kanskje ikke hennes første innleggelse. Nå vet jeg ikke hva hun mener med "nevrologisk sykdom" men om det for eksempel er snakk om ME eller fibromyalgi så er det lite sannsynlig at denne episoden har noe med det å gjøre. Dersom hun derimot lider av MS for eksempel, er det mer alvorlig når noe slikt skjer. Kanskje er det psykiatri inne i bildet også. Vi vet lite detaljer om TS og har bare hørt hennes side av saken. Når jeg hører symptomene TS beskriver tenker jeg at det er noe som krever utredning for slag eller andre alvorlige sykdommer, og at hun ble utskrevet neste dag (noe som er usannsynlig hvis de skal gjøre en del utredning) gjør at jeg mistenker at andre komponenter som ikke kommer frem i historien har innvirkning på kjærestens oppførsel, når legene lar henne gå så fort.

Anonymkode: e4f4f...655

Har skrevet meg selv ut av sykehus flere ganger før tiden, også dagen etter. Er ikke slik at legene "lar" oss gå. Sykehuset er ikke et fengsel, og at man drar fra sykehuset betyr heller ikke at man er frisk, som oftest betyr det at man er ute av faresonen til at det kan bli livstruende, men ikke alltid. 

Siden jeg har opplevd å være alvorlig syk, vet jeg også at det er da, i krisesituasjonene, om de er alvorlige eller ikke, at man får vite hvem som virkelig bryr seg om en og hvem som ikke gjør det. Hadde en god opprenskning av personer i mitt liv etterpå og kuttet noen ut for godt. Det er svært farlig å ha personer i livet sitt som ikke egentlig bryr seg så mye om deg, når du plutselig får en livstruende komplikasjon. 

Anonymkode: c29de...f4b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var jo ikke meningen å være morsom, men å påpeke at enkelte spill kan faktisk være tidskrevende og at man glemmer seg bort. Det kalles å sette seg inn i andres sko, om du lærte om det begrepet i barneskolen.

Anonymkode: 5b8e5...cf0

Men da skulle han ikke begynt å spilt da. Da skulle han prioritert å gjøre det han sa han skulle. Droppe innom å hente toalettsaker og ting til ts, for såå dra rett tilbake til sykehuset? Er jo horribelt at han i det hele tatt tenkte på spillinh i den situasjonen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker stort sett aldri å være enig i dumpekoret her på KG, men i dag er jeg ikke bare enig, jeg deltar i det! Dump han! Makan til oppførsel! Stor klem til deg TS!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er voksen, du er over 18 år. Kun barn under 12 år har rett til å ha med seg en av sine nærmeste på sykehuset døgnet rundt. Hva kunne samboeren din gjort fra eller til, som ikke leger eller sykepleiere kunne gjøre? De færreste sykehus har visittid hele døgnet, av hensyn til andre pasienter. 

Noen takler ikke å være på sykehus hvis de ikke må, og det synes jeg man bør respektere. 

Anonymkode: 003a0...d4b

Han skulle ikke være der hele døgnet. Han lovte han skulle hjemom og hente ting til henne og så kunne han være der i visittiden. Etterpå kunne han dra hjem

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har skrevet meg selv ut av sykehus flere ganger før tiden, også dagen etter. Er ikke slik at legene "lar" oss gå. Sykehuset er ikke et fengsel, og at man drar fra sykehuset betyr heller ikke at man er frisk, som oftest betyr det at man er ute av faresonen til at det kan bli livstruende, men ikke alltid. 

Siden jeg har opplevd å være alvorlig syk, vet jeg også at det er da, i krisesituasjonene, om de er alvorlige eller ikke, at man får vite hvem som virkelig bryr seg om en og hvem som ikke gjør det. Hadde en god opprenskning av personer i mitt liv etterpå og kuttet noen ut for godt. Det er svært farlig å ha personer i livet sitt som ikke egentlig bryr seg så mye om deg, når du plutselig får en livstruende komplikasjon. 

Anonymkode: c29de...f4b

Du er jo ikke TS. Så du kan ikke svare for henne. At du skriver deg ut før tiden er din egen sak, de fleste lar legene gjøre jobben sin og venter på at de godkjenner din avreise før de drar.

Anonymkode: e4f4f...655

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var jo ikke meningen å være morsom, men å påpeke at enkelte spill kan faktisk være tidskrevende og at man glemmer seg bort. Det kalles å sette seg inn i andres sko, om du lærte om det begrepet i barneskolen.

Anonymkode: 5b8e5...cf0

Jeg kan til NØD forstå at han kan ha glemt tid når han skulle hente ting, men da går det IKKE flere timer etter han hadde kontakt med deg før han kan komme. At han heller ikke gidder å stille opp neste dag er UTILGIVELIG! 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Zenobia skrev:

Da får jeg gjøre det tydeligere:

TS trengte støtte i en situasjon der hun "mistet kontrollen over kroppen" (Sitat fra HI)

Samboeren var med henne i 1t før hun ble lagt inn til observasjon. Han? bare skulle hjem og hente meg litt klær og spise middag. [Sitat HI] Han signaliserer altså at han vil være der for henne, og hjelpe henne. Hente litt klær. Og dette er et viktig punkt. Han gadd nemlig ikke å følge opp det som var avtalt. Han var utilgjengelig på telefon, og signaliserte helt tydelig at hun var uviktig da hun endelig fikk kontakt med ham (de kom til å være ferdig om 3-4 timer).

Hennes reaksjon er rimelig, for er man singel, er man faktisk kanskje nødt til å hamle opp med sånne situasjoner alene – eventuelt kan man ringe en slektning/nær venninde. Er man i et forhold(!!), er dette noe av "moroa". Man stiller opp. Hvis man er mann, og ikke guttehvalp.

Syntes bare det over fortjente å bli uthevet.

Problemet var at hvis han hadde sagt før han dro at han ikke gadd å stille opp mere enn til akkurat innleggelsen, kunne hun ha kontaktet en venninde/slektning, så hadde hun fått moralsk støtte/trøst der. Han signaliserte at dette skulle han gjøre for henne – og så bakker han ut! Når man ikke holder ord overfor ens samboer, som ligger inne til observasjon på sykehus, når trenger man å holde ord da?

Men da kunne han ha SAGT IFRA, så kunne hun ha fått tak i noen andre. Det er vakkert å være sårbar, men ikke alle er modne for det. Det skaper nærhet mellom individer som skal dele livet sammen, og det bygger sterke forhold. Det er i sånne situasjoner man ser om den andre vil investere i forholdet, fordi det å bry seg, koster at man setter seg selv til side for den som er 'livredd og ensom', for å bruke dine egne ord.

Hvor står det at han var der i timesvis? 1 time før hun ble innlagt. Og han skulle komme tilbake med klær, ikke bruke resten av natta der?

Presis! Og det handler om hvorvidt man bryr seg om å investere i forholdet, eller om det er et bekvemmelighetsforhold. Slike tar gjerne slutt ved første kneik, eller når en av partene er lei av å være den som alltid må fire på krava/blir oversett.

Se svarene over.

:tommel:
Så bra skrivet,det är ganska exakt vad jag tänkte när jag läste tråden :)

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du går fra han.

Anonymkode: 6d806...ab5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...