Gå til innhold

Hva kan legen gjøre om man er helseskadelig overvektig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Coolaid
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg er 167 høy. Og veier litt over 100. Jeg har prøvd litt på egenhånd.  Men får ikke til noen som er på min størrelse og har fått hjelp av legen? Jeg ble anbefalt av legen og gå til en kostholds rådgiver.  Men har ikke råd til over 800 for en time osv

Anonymkode: 2730a...f9b

Det er mange ting som legen kan gjøre, spesielt henvise deg til noen av følgende:

- Livsstilskurs

- Kirugi

- Frisklivssentral

-Psykolog

- Sjekke om du har stoffskifteproblemer eller andre sykdommer som påvirker vekt.

( Har du lyst på noen å snakke med? Jeg kjenner godt til overvektsproblematikk. Send meg gjerne et pm :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk til alle som har svart. Dere har gitt meg nyttige svar alle sammen

Anonymkode: 2730a...f9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, applestories skrev:

Nettopp derfor det hørtes ut som du veide mer. Og det er vel derfor motivasjonen daler litt for mange - når vektnedgangen stopper opp til tross for at man både spiser riktig og trener som man skal.

Det var ganske motiverende når folk begynte å legge merke til det etter 3 uker, og folk så virkelig forskjell mellom 70 og 90. Måtte bytte buksestørrelse annenhver uke xD

Nå har jeg lagt på meg litt, så jeg må vel starte igjen en gang, men jeg regner egentlig med at en god del forsvinner nå som jeg har startet å trene seriøst igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg er 167 høy. Og veier litt over 100. Jeg har prøvd litt på egenhånd.  Men får ikke til noen som er på min størrelse og har fått hjelp av legen? Jeg ble anbefalt av legen og gå til en kostholds rådgiver.  Men har ikke råd til over 800 for en time osv

Anonymkode: 2730a...f9b

En god venninne av meg hadde et godt forhold til sin fastlege, og det hun gjorde var å gå til legen og veie seg fast hver 4. uke. Det ble hennes inspirasjon til å gjøre det litt bedre for hver gang - og hun kom faktisk i mål på den måten, sammen med noe økt aktivitet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk noen tabletter som skulle hindre kroppen i å ta opp alt fettet. Om det hjelper vet jeg ikke, men de dagene jeg spiste for mye fett fikk jeg skikkelig renneræv. Dette hjalp meg i å legge om kostholdet, da jeg ikke følte for å drite i buksen. De er ganske dyre, men egentlig skal du ta tre tabletter om dagen, jeg tok bare 1-2. 

Anonymkode: b5e9c...d84

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...