Gå til innhold

Valg av maling - hvit


IngerW

Anbefalte innlegg

Heihei! 

Jeg har altså en stue som har veldig lite naturlig lys inn. 
Jeg har malt med bomkjøp av Macchiato, og angret fra det øyeblikk den kom på veggen. Jeg føler at jeg bor i en hule av en stue. I tillegg ser Macchiato lillarosa ut, helt annen farge enn på fargelappen, nesten så jeg tror de har gitt meg feil farge. Helt forferdelig. 

Nå vil jeg male den hvit, og vil ha mest mulig lys inn! 

Alle møblene mine er mørkebrune og håndplukkede og elskede, så de blir ikke byttet ut. 
Når jeg nå skal male er jeg både redd for at det skal bli for lunt igjen ved å velge en farge som går for mye ton i ton, samtidig er jeg redd for å velge en kritthvit som blir hardt mot de mørke møblene. 

Først hadde jeg lyst på fargen Dråpe, fordi blågrå er nydelig mot brunt, men da er vi over på regnværsdag og skygge med en gang. 

Så nå er jeg over på vurdering av fargene Chi og Bomull, men hvitt er jo på ingen måte hvitt. Egghvit synes jeg ser for lun og gul ut, så den har jeg valgt bort. 
Noen som vil komme med råd til meg på dette?
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilken farge har du på lister og dører?

Anonymkode: ea4da...31f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er hvite, sikkert bomull. De går sikkert an å male, men jeg vet at det er vanlig på diverse "hvite" møbler, kjøkkeninredning og sånt at de er levert i bomull? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktig å vite hvilken farge du har på tak, lister og dører.  Bomull er ofte standard nå, men eggehvit var det for noen år siden.  Har du eggehvit i tak vil det se skittent ut mot en vegg i f.eks. chi. 

Chi er en av de renest hvite fargene.  Jeg synes likevel ikke at den er kald, men ren og delikat.  Har den i gangene, både i tak og på vegger. 

Jotun har forresten en blogg hvor nettopp forskjellen på de forskjellige hvite fargene beskrives i et av innleggene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...