Gå til innhold

Hvilket melkemerke kjøper du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kjøper Q-melk, for å støtte de små med gode og fine ideer, men støtter de mest for Kavlifondet! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

43 minutter siden, ambivalentReaction skrev:

Den siste.

Den er da litt søt den :hug:

Anonymkode: 97b6d...67b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, nå kjøper jo Q-meieriene melken sin fra Tine, så det er ikke så stor forskjell. En annen ting mange ikke vet er at Tine har henteplikt. Dvs. uansett om bonden har 10 eller 100 kyr må Tine hente melken hos bonden. Kjøper Tine da jeg generelt er veldig fornøyd med hele produkttilbudet deres.

Anonymkode: e3578...67e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper Tine av gammel vane. Ang sjokkomelken så syntes jeg den er supergod 🙈 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper Q for å støtte de. 

Aldri likt å drikke ren melk så vet ikke smak forskjell på Tine og Q. Bruker det i mat. No fikk eg lyst på risgrøt :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vel, nå kjøper jo Q-meieriene melken sin fra Tine, så det er ikke så stor forskjell. En annen ting mange ikke vet er at Tine har henteplikt. Dvs. uansett om bonden har 10 eller 100 kyr må Tine hente melken hos bonden. Kjøper Tine da jeg generelt er veldig fornøyd med hele produkttilbudet deres.

Anonymkode: e3578...67e

Har vært flere oppslag i media der Tine nekter å hente hos bønder som bor ekstra grisgrendt til(dårlige veier etc.) og der bonden fortviler fordi han står med 19000 liter melk han ikke vet hvor han skal gjøre av. Så her kommer du med feilaktige påstander.

Anonymkode: 97b6d...67b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøper Q-melk dersom den har samme pris som TINE og lenger holdbarhetstid. Kjøper ofte rømmen og, rett og slett fordi jeg liker skrukorken. Ellers så går det i TINE produkter. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper Q-melk dersom de har i butikken. Av en eller annen grunn som jeg ikke helt klarer å definere så synes jeg skummet melk fra Q er bedre enn den fra Tine. Skummet kulturmelk, rømme eller fløte kjøper jeg fra Tine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Cata skrev:

Kjøper Q-melk dersom de har i butikken. Av en eller annen grunn som jeg ikke helt klarer å definere så synes jeg skummet melk fra Q er bedre enn den fra Tine. Skummet kulturmelk, rømme eller fløte kjøper jeg fra Tine. 

Det.kan skyldes fettinnholdet. Q har lavere fettinnhold enn tilsvarende produkt fra Tine. Mener det for skummet er Q: 0.3, Tine: 0.5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Dr. A. Kula skrev:

Det.kan skyldes fettinnholdet. Q har lavere fettinnhold enn tilsvarende produkt fra Tine. Mener det for skummet er Q: 0.3, Tine: 0.5

Skal vel godt gjøres å smake så liten forskjell, men det henger egentlig på greip siden jeg ikke liker fett generelt og blir uvel av det i større mengder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Cata skrev:

Skal vel godt gjøres å smake så liten forskjell, men det henger egentlig på greip siden jeg ikke liker fett generelt og blir uvel av det i større mengder. 

Liten forskjell er det strengt tatt ikke. Snu på mengden, så ser du at Tine sin har nesten dobbelt fettmengde (166%) av Q-varianten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har vært flere oppslag i media der Tine nekter å hente hos bønder som bor ekstra grisgrendt til(dårlige veier etc.) og der bonden fortviler fordi han står med 19000 liter melk han ikke vet hvor han skal gjøre av. Så her kommer du med feilaktige påstander.

Anonymkode: 97b6d...67b

Da må det være fordi de mener veien ikke er fremkommelig, for som det ble skrevet over her, Tine har henteplikt, i motsetning til Q-meieriene som kun henter fra egne produsenter på f.eks. Jæren (der det er korte distanser og store bruk) eller kjøper fra Tine. Og Tine har leveringsplikt til Q-meieriene.

Anonymkode: e5b16...dcd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjøper den som har dato lengst frem i tid. 

Det var en periode jeg kun kjøpte Q, men det var før jeg hørte om henteplikten Tine har. Nå kjøper jeg altså litt om hverandre. 

Anonymkode: ff5bc...c1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, ambivalentReaction skrev:

Jeg mener Tine "SJOKOMELK". Det står SJOKOMELK i store homofarger (regnbueaktig) og designet på kartongen ser ut som det er laget av en 37 år gammel barneskolelærerinne. 

Med andre ord den 37år gamle barneskolelærerinnen har fått til en fulltreffer til kundegruppen.

Er det ikke ganske homo å drikke sjokolademelk når man ikke lenger er en guttepjokk? Ekspert på sjokolademelksmak som mann er det innafor? Samtidig som man klager på homodesign.

Endret av Uhørt
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Uhørt skrev:

Med andre ord den 37år gamle barneskolelærerinnen har fått til en fulltreffer til kundegruppen.

Er det ikke ganske homo å drikke sjokolademelk når man ikke lenger er en guttepjokk? Ekspert på sjokolademelksmak og mann er det innafor? Samtidig som man klager på homodesign.

Jeg beklager hvis du blandet min karakterisering av designet med mine meninger om det. "Homofarger" var bare et adjektiv for å beskrive fargevalget, og er uavhengig til at jeg ikke liker designet. Har ingenting i homofili forøvrig.

Dine andre spørsmål er interessante men en avsporing her, starter en ny tråd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er lov å være homo så ikke noe galt i det. De liker vel spenstige farger, og det gjør barn også. Lov å drikke sjokolademelk. Barn liker det også.

Ja det fortjener en egen tråd. Spennende å se resultatet.

Endret av Uhørt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper coops änglamark.

Anonymkode: 30190...539

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tine, siden de gjør en viktig jobb for bonden og det norske landbruket.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...