Gå til innhold

Er avstanden på happn korrekt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det ble slutt mellom oss I fjor, pga. utroskap - ikke fra meg.
Etter ett par år fra hverandre, og begge erfaringer rikere hadde vi begge trykket hjerte på happn, og begynte løst en samtale (vennskaplig) der. Når begge er hjemme har det alltid stått 7 km away på appen.

For en mnd siden bestemte vi oss for å kanskje gi oss en sjanse til, jeg har tilgitt og prøver å la fortid være fortid. Likevel er det ikke like lett. I kveld har vi vært sammen, bare kost oss med film og godteri. Fordi vi ønsker å gå sakte frem, ble det til at vi avsluttet kvelden når siste nattbuss gikk, og vi overnatter ikke sammen for tiden. Vi sier farvel, og av en eller annen grunn sjekket jeg happn litt etterpå; "less than 500m away". Etter en halvtimes tid får jeg en SMS "Er hjemme nå. Godt å krype under dyna, skulle ønske du var her. Takk for I kveld, og god natt". Sjekker happn igjen og nå står det "less than 1km away". Jeg tenkte det var forsinkelser I systemene, men helt ærlig, det har det jo ikke pleid å være (ja jeg sjekker happn innimellom). Det har alltid stått 7km away når vi begge er hjemme..  Jeg har ikke klart å sove, og har de siste timene sjekket happn, og enda, flere timer senere står det "less than 1km away". Det plager meg, og jeg får ikke sove!

Jeg prøver å vise tillitt, og burde strengt tatt ikke sjekket happn, - jeg vet. Men jeg har ett lite kontrollbehov denne gangen, livredd for at historien skal gjenta seg. Samtidig er det mange år siden, og jeg merker stor forandring. Jeg har egentlig ingen grunn til mistillitt nå.. Samtidig har vi ikke definer oss, vi tar det veldig rolig, og har ikke pratet om å være eksklusive. Men, hvis det er "utroskap" igjen, hvorfor sende sms til meg? Er jo ikke kult å være hos noen andre og samtidig sende sms med meg?

Så, noen der ute som har erfaring med avstanden på happn? Ja, selv om det står 7km mellom oss når vi begge er hjemme, er det 10-14 km mellom oss egentlig, regner med de 7km er luftlinje. Men når det alltid har stått 7 km, er det ikke nå rart at det plutselig skal stå 1km?

Anonymkode: b87e5...8e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det ble slutt mellom oss I fjor, pga. utroskap - ikke fra meg.
Etter ett par år fra hverandre, og begge erfaringer rikere hadde vi begge trykket hjerte på happn, og begynte løst en samtale (vennskaplig) der. Når begge er hjemme har det alltid stått 7 km away på appen.

For en mnd siden bestemte vi oss for å kanskje gi oss en sjanse til, jeg har tilgitt og prøver å la fortid være fortid. Likevel er det ikke like lett. I kveld har vi vært sammen, bare kost oss med film og godteri. Fordi vi ønsker å gå sakte frem, ble det til at vi avsluttet kvelden når siste nattbuss gikk, og vi overnatter ikke sammen for tiden. Vi sier farvel, og av en eller annen grunn sjekket jeg happn litt etterpå; "less than 500m away". Etter en halvtimes tid får jeg en SMS "Er hjemme nå. Godt å krype under dyna, skulle ønske du var her. Takk for I kveld, og god natt". Sjekker happn igjen og nå står det "less than 1km away". Jeg tenkte det var forsinkelser I systemene, men helt ærlig, det har det jo ikke pleid å være (ja jeg sjekker happn innimellom). Det har alltid stått 7km away når vi begge er hjemme..  Jeg har ikke klart å sove, og har de siste timene sjekket happn, og enda, flere timer senere står det "less than 1km away". Det plager meg, og jeg får ikke sove!

Jeg prøver å vise tillitt, og burde strengt tatt ikke sjekket happn, - jeg vet. Men jeg har ett lite kontrollbehov denne gangen, livredd for at historien skal gjenta seg. Samtidig er det mange år siden, og jeg merker stor forandring. Jeg har egentlig ingen grunn til mistillitt nå.. Samtidig har vi ikke definer oss, vi tar det veldig rolig, og har ikke pratet om å være eksklusive. Men, hvis det er "utroskap" igjen, hvorfor sende sms til meg? Er jo ikke kult å være hos noen andre og samtidig sende sms med meg?

Så, noen der ute som har erfaring med avstanden på happn? Ja, selv om det står 7km mellom oss når vi begge er hjemme, er det 10-14 km mellom oss egentlig, regner med de 7km er luftlinje. Men når det alltid har stått 7 km, er det ikke nå rart at det plutselig skal stå 1km?

Anonymkode: b87e5...8e1

Aner ikke en dritt om happn, men har god erfaring med at sosiale medier er roten til mye  vondt i et forhold! Om dere skal fortsette sammen er nok disse tingene lurt å bare slette. Kommer ikke til å hjelpe deg noe særlig å gå rundt å være paranoid. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv lurt på dette hos daten min. Vi er nærmest naboer og vanlegvis så viser den "less then 250 m", men det er noen ganger han har det stått "less than 500 m" i stedet, og jeg lurt på om han er på date hos noen andre. Senere har jeg funnet ut at han faktisk er hjemme selv om det står less then 500 m og ikke 250 m. Jeg kan nemlig se leiligheten hans fra der jeg bor og det har vært lys i vinduene, selv om jeg har oppfattet avstanden som uriktig. Konkluderer med at det rett og slett kan henge seg opp, og ganske lenge til og med. 

Ja, jeg tror ikke den alltid er korrekt, selv om den ofte virker det. Den har sikkert hengt seg opp. Jeg foreslår at du avinstallere hele appen og slutter å sjekke hele tiden som jeg gjorde, man mistolker informasjon på feil grunnlag. Du sier ting er annerledes nå, så stol på det.

Anonymkode: 4a967...d64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sosiale medier er vel ikke roten til alt vondt i et forhold. Det er vel strengt talt de som oppfører seg dårlig som er.., og bevisene ligger da i de sosiale mediene og avslører dritten...  Til ts. Virker jo rart det hvis appen er nøyaktig osv. Men kan jo hende at det er noe tull med appen i dette tilfellet? Du kan jo bare spørre han om det uskyldig. Si hva du så og du kunne ha tatt skjermbilde og vist til han. 

Anonymkode: d98ab...0a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sosiale medier er vel ikke roten til alt vondt i et forhold. Det er vel strengt talt de som oppfører seg dårlig som er.., og bevisene ligger da i de sosiale mediene og avslører dritten...  Til ts. Virker jo rart det hvis appen er nøyaktig osv. Men kan jo hende at det er noe tull med appen i dette tilfellet? Du kan jo bare spørre han om det uskyldig. Si hva du så og du kunne ha tatt skjermbilde og vist til han. 

Anonymkode: d98ab...0a1

Dersom han faktisk er utro og avstanden var korrekt, så vil han reagere negativt på slike beskyldninger og prøve å ro seg unna, og antageligvis være manipulerende og legge skyld over på TS. Dersom han er uskyldig så vil også slik mistenkeliggjøring være negativ for forholdet. 

Dersom man tenker helt rasjonelt gjennom det. Han sendte melding om at han var hjemme og kommet seg i seng. Det var en vanlig hverdag, tror dere det er sannsynlig at han reiste til en annen dame seint på kvelden, var utro, men attpåtil sendte en nattamelding mens han var hos en annen dame? Da er han proff. Jeg tror det er avstanden som har hengt seg opp i dette tilfellet.

Om du neste gang skulle bli usikker på avstanden, hva med å sende han en snap med et konkret spørsmål eller noe, så må han svare? Da vil du jo fort se om han er hjemme eller ikke.

Anonymkode: 4a967...d64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...