Gå til innhold

Hijab-russ...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå har jeg sett det også :sprettoy:

 

http://www.nrk.no/vestfold/_hijab_russen_-gleder-seg-til-russefeiring-1.12921799

Anonymkode: 366f2...fec

Jeg skjønte deg ikke, hva mener du? Hva har du sett? Innvandrer ungdommer feirer vel russetiden de også. Og man trenger ikke drikke for å kose seg. :sukk:

Anonymkode: 15c24...9f1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel bedre med den slags russ enn disse jentene som drikker seg så drita at de ikke vet hva de heter... Med tanke på alle russoppslagene så har vært i det siste så er det kanskje på tide å tenke litt annerledes.

 

Men for min del kunne de lagt ned hele dritten. Er bare en unnskyldning for å drikke å pile uten tanke for noe mer.

Anonymkode: fbc7f...658

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

What's so shocking? Det er vel ikke unormalt at muslimske elever også feirer russetiden? Hijab i kombinasjon med russeklær er ikke noe nytt (eller galt).

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er vel bedre med den slags russ enn disse jentene som drikker seg så drita at de ikke vet hva de heter... Med tanke på alle russoppslagene så har vært i det siste så er det kanskje på tide å tenke litt annerledes.

 

Men for min del kunne de lagt ned hele dritten. Er bare en unnskyldning for å drikke å pile uten tanke for noe mer.

Anonymkode: fbc7f...658

Ja, kjempefint å se unge jenter kle seg som gamle kjerringer å være festbrems for en av de frie flotte feiringene vi har her i Norge.

Klart det bidrar til å ødelegge det som er normal russefeiring, men enda verre er det at de faktisk får oppmerksomhet for det, som om det skal belønnes å være hijab bærer, med kjedelige konservative flinkisverdier som generelt innskrenker friheten til alle.

Veldig glad det faktisk er noen som tør å le litt av det. Om det er noe vi kan her i vesten så er det å le av pompøsitet,fjas og vås. Dere hadde ledd av amisjungdom som ville delta i russetiden. Hvorfor ikke le av ungdom som egentlig ikke deltar i feiringen, men som bare hiver seg på kjøpekarusellen og sponser en industri som kapitaliserer på ungdomsfylla.Det er jo helt idiotisk når man tenker på det. Blir som å kjøpe røyk uten å inhalere, eller drikke  å spytte det ut. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes genuint synd på dere som er så opptatt av andres valg av klesplagg, og som faktisk tror det fungerer som en festbrems. Jesus, altså.

Endret av nordpedant
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, N0RGE skrev:

Ja, kjempefint å se unge jenter kle seg som gamle kjerringer å være festbrems for en av de frie flotte feiringene vi har her i Norge.

Klart det bidrar til å ødelegge det som er normal russefeiring, men enda verre er det at de faktisk får oppmerksomhet for det, som om det skal belønnes å være hijab bærer, med kjedelige konservative flinkisverdier som generelt innskrenker friheten til alle.

Veldig glad det faktisk er noen som tør å le litt av det. Om det er noe vi kan her i vesten så er det å le av pompøsitet,fjas og vås. Dere hadde ledd av amisjungdom som ville delta i russetiden. Hvorfor ikke le av ungdom som egentlig ikke deltar i feiringen, men som bare hiver seg på kjøpekarusellen og sponser en industri som kapitaliserer på ungdomsfylla.Det er jo helt idiotisk når man tenker på det. Blir som å kjøpe røyk uten å inhalere, eller drikke  å spytte det ut. 

Hva med edrussen da? De har tatt et valg om å ikke drikke under russefeiringen, men de ødelegger ikke moroa av den grunn. Jeg syns man har et ganske stort problem hvis man ikke kan ha det gøy uten alkohol.. 

Og hvordan kan det at enkelte kvinner vil gå med hijab innkrenke friheten til alle? Sånn jeg ser det, så er det holdninger som din akkurat nå som fratar disse kvinnene den friheten til å gå med det skjerfet rundt hodet. Er man egentlig et fritt menneske hvis man ikke engang kan gå med et skjerf på hodet uten at det skal være så himla galt? 

Det er iallfall bare latterlig vås å skulle bry seg om hva andre går med på hodet, eller om hvordan andre feirer russetiden sin. Man ler dessuten ikke av ungdom fordi de fleste oppegående mennesker vet vel helt fra barndommen at det ikke er pent å le av andre bare fordi de er annerledes enn oss selv. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Sasandra skrev:

Hva med edrussen da? De har tatt et valg om å ikke drikke under russefeiringen, men de ødelegger ikke moroa av den grunn. Jeg syns man har et ganske stort problem hvis man ikke kan ha det gøy uten alkohol.. 

Og hvordan kan det at enkelte kvinner vil gå med hijab innkrenke friheten til alle? Sånn jeg ser det, så er det holdninger som din akkurat nå som fratar disse kvinnene den friheten til å gå med det skjerfet rundt hodet. Er man egentlig et fritt menneske hvis man ikke engang kan gå med et skjerf på hodet uten at det skal være så himla galt? 

Det er iallfall bare latterlig vås å skulle bry seg om hva andre går med på hodet, eller om hvordan andre feirer russetiden sin. Man ler dessuten ikke av ungdom fordi de fleste oppegående mennesker vet vel helt fra barndommen at det ikke er pent å le av andre bare fordi de er annerledes enn oss selv. 

Jeg og mine venninner var kristenruss. Vi hadde en fantastisk russetid uten alkohol. Man trenger ikke alkohol for å ha det gøy. 

Anonymkode: 4dde7...17b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at muslimer blir med på russefeiring. Husker fra barneskolen av at de fleste med hijab ikke ble med på ting, ofte ikke en gang gymtimene. Så det er jo veldig bra at de kan bli med på norske tradisjoner og ha det gøy, og samtidig være seg selv 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel bedre at de integrerer seg og er med på ting enn at de sitter hjemme?

Anonymkode: f7ff6...573

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Sasandra skrev:

Hva med edrussen da? De har tatt et valg om å ikke drikke under russefeiringen, men de ødelegger ikke moroa av den grunn. Jeg syns man har et ganske stort problem hvis man ikke kan ha det gøy uten alkohol.. 

Og hvordan kan det at enkelte kvinner vil gå med hijab innkrenke friheten til alle? Sånn jeg ser det, så er det holdninger som din akkurat nå som fratar disse kvinnene den friheten til å gå med det skjerfet rundt hodet. Er man egentlig et fritt menneske hvis man ikke engang kan gå med et skjerf på hodet uten at det skal være så himla galt? 

Det er iallfall bare latterlig vås å skulle bry seg om hva andre går med på hodet, eller om hvordan andre feirer russetiden sin. Man ler dessuten ikke av ungdom fordi de fleste oppegående mennesker vet vel helt fra barndommen at det ikke er pent å le av andre bare fordi de er annerledes enn oss selv. 

 

I alle andre settinger er skaut turn off og lite kledelig. Av en eller annen grunn så skal det liksom respekteres når muslimer går med det. Nei, hijab hører ingen steds hjemme i Norge, på samme måte som om jeg ikke har på meg lua i kirka, eller inne, for den saks skyld. Jo, man ler av religiøs høytidelighet som ikke har noe i et sekulært samfunn å gjøre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hubbabubba2014
På 5.5.2016 den 23.38, N0RGE skrev:

 

Endret av Hubbabubba2014
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Hubbabubba2014 skrev:

Tror du hijab er ment for å være en turn on? Tror muslimer driter i hva du måtte mene er kledelig eller ei. Fatter ikke hvorfor enkelte er helt besatt av hva folk har på seg! Pass på dere selv.

Klart det er viktig å kle seg riktig i forhold til setting. Hva i all verden har hijab på russefeiring å gjøre? Hva har det innendørs å gjøre? Gutter får ikke gå på cap eller lue inne, hvorfor i all verden skal jenter få gå med hijab? Heldigvis så lever vi i et fritt samfunn der vi kan få mene det vi vil om det meste å latterliggjøre hva enn vi måtte ønske, så hvis du ikke liker den diskusjonen så kan du jo heller passe på deg selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, N0RGE skrev:

 

I alle andre settinger er skaut turn off og lite kledelig. Av en eller annen grunn så skal det liksom respekteres når muslimer går med det. Nei, hijab hører ingen steds hjemme i Norge, på samme måte som om jeg ikke har på meg lua i kirka, eller inne, for den saks skyld. Jo, man ler av religiøs høytidelighet som ikke har noe i et sekulært samfunn å gjøre.

Hva du syns er kledelig er helt irrelevant. Sånn er det med alle klesplagg, noen vil alltid synes at de er lite kledelige. Men at en kvinne tar sitt frie valg om å gå med et skjerf rundt hodet, så skal det faktisk respekteres. 

Jeg ser heller at vi har et flerkulturelt samfunn enn et sekulært samfunn. Norge er fylt med ulike trosretninger og livssyn, og alle har den friheten til å velge hva de vil tro på eller ikke tro på. Med den friheten burde hvilken som helst kvinne få lov til å gå med hijaben sin og likevel få den respekten hun fortjener. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sasandra skrev:

Hva du syns er kledelig er helt irrelevant. Sånn er det med alle klesplagg, noen vil alltid synes at de er lite kledelige. Men at en kvinne tar sitt frie valg om å gå med et skjerf rundt hodet, så skal det faktisk respekteres. 

Jeg ser heller at vi har et flerkulturelt samfunn enn et sekulært samfunn. Norge er fylt med ulike trosretninger og livssyn, og alle har den friheten til å velge hva de vil tro på eller ikke tro på. Med den friheten burde hvilken som helst kvinne få lov til å gå med hijaben sin og likevel få den respekten hun fortjener. 

At hun fortjener respekt er din subjektive mening. Den er like subjektiv som at jeg mener hun ikke fortjener det. Hvorfor i all verden skal kvinner kunne kle seg nøyaktig som de vil når menn ikke kan det? Gutter i skolen blir bedt om å ta av seg cap og lue innendørs. Hadde du reagert helt problemfritt om en hårete blek fyr satt rett foran deg med miniskjørt? Kvinner med hijab får selvsagt ikke respekt, på samme måte som at nazister og andre ikke får det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er TS fra landsbygda oppi et fjell, siden det er første gang h*n har sett noe slikt?

 

Ja, ja, gratulerer er alt jeg har å si. 

Anonymkode: 03fd7...a33

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...