Gå til innhold

Flisegulv på bad


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat kjøpt leilighet, og badet i denne leiligheten er fra 2003. Det har vært dusjet rett på flis siden badet ble bygget, men det er ikke målt noe fukt nå. Det har heller ikke vært noen problemer med badet tidligere. På veggene er det våtromsplater, som jeg synes fungerer helt greit, så dette er ikke noe jeg vil gjøre noe med med det første.

Det jeg lurer på er om det er noen som har erfaring med å legge flis på flis på gulv på bad? Jeg planlegger uansett å sette inn et dusjkabinett. Problemet er at flisene som ligger på gulvet nå er stygge og misfargede. Det hadde vært fint å freshe det litt opp med nye gulvfliser.

Noen erfaringer med flis på flis, og noen som vet hva dette vil koste å få gjort? Badet er veldig lite, kanskje 5 kvm. Er dette noe man kan gjøre selv? 

Anonymkode: 55d37...2f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flis på flis går helt fint, men på badet bør en fagmann gjøre jobben.

Anonymkode: 4d3f3...1ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke skifte ut gulvet? På 5kvm er jo ikke det så dramatisk. Tips på hvordan finner du på YouTube. 

Anonymkode: 55a88...355

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Flis på flis går helt fint, men på badet bør en fagmann gjøre jobben.

Anonymkode: 4d3f3...1ac

Takk for svar! Har du erfaring med hvordan ferdig resultat blir?

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke skifte ut gulvet? På 5kvm er jo ikke det så dramatisk. Tips på hvordan finner du på YouTube. 

Anonymkode: 55a88...355

Flere grunner, men hovedsakelig pris og fordi det er en borettslagsleilighet, der alle badene er fra omtrent samme tidsrom. Det ligger ingenting på bordet om fornying av bad enda, men hvis det kommer er det kjipt å ha gjort jobben selv. Ikke noe annet MÅ tas nå, det er kun det kosmetiske jeg gjerne vil fikse litt på.

Anonymkode: 55d37...2f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan vel fint legge "flis på flis" selv, om du føler at du greier det! Det er først når en skal totalrenovere bad, legge membran og slik at en må ha fagmann. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...