Gå til innhold

venninner?e skal gifte seg, forlover?


Tanuki

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke om jeg er helt på jordet her eller over-tolker. Venninna mi har blitt forlovet og skal gifte seg neste sommer. Hun bor i England, jeg bor i Asia, vi har vært bestevenner i nesten 20 år, siden vi var 7. Da vi var yngre snakket vi ofte om dagen vi  skulle gifte oss, vi skulle være hverandres forlovere etc, typiske jentedrømmer. ....jeg flyttet til Asia for 7 år siden, men vi holdt kontakten og møttes alltid hver jul og sommer, så i mine øyne var vi alltid velidg nære venner.   

Greia er at hun ikke har spurt meg om å være forlover, noe som er helt ok, jeg hadde ikke forventet det, jeg kjenner ikke forloveden hennes velig godt, har kunn møttes en håndful ganger, han virker ok, men uansett vi har ikke hatt samme kontakten som vi pleide siden vi begge flyttet fra norge. MEN vi skyper relaivt ofte, og lenge om gangen, sender meldinger etc.   .....Jeg lurer på, hvorfor har hun ikke nevnt noe om at en felles venninne blir forlover? jeg syns det er litt sårt, føles som hun ikke vil jeg skal vite, jeg har spurt henne om hvordan planleggingen går etc, men får så unnvikene svar. kan sikkert være flere grunner til det, men helt ærlig syns jeg det er vedig rart at hun ikke har nevnt at en felles venninne blir forlover, føles som hun ikke vil jeg skal vite..huff. trodde at vi kunne være åpene og fortelle hverandre alt liksom:/
noen synspunkter?  
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg går ut fra at du er invitert? I så fall tenker jeg at hun kanskje føler at hun gjør noe galt når hun har valgt noen andre som forlover, rett og slett pga. at dere har pratet masse om at dere skal være hverandres forlovere. Og nå har hun valgt noen andre, og hun er kanskje redd du skal være sur eller noe... Det er ikke alltid like enkelt å prate om alt selv om man er gode venner :) 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, FrøkenMånestråle skrev:

Jeg går ut fra at du er invitert? I så fall tenker jeg at hun kanskje føler at hun gjør noe galt når hun har valgt noen andre som forlover, rett og slett pga. at dere har pratet masse om at dere skal være hverandres forlovere. Og nå har hun valgt noen andre, og hun er kanskje redd du skal være sur eller noe... Det er ikke alltid like enkelt å prate om alt selv om man er gode venner :) 

ingen invitasjoner er sent ennå, men ja vet jeg er invitert. har også tenkt tanken at hun kanskje er redd jeg skal bli sur eller noe, men det er jeg altså ikke. helt ærlig forstår jeg henne godt, og jeg tar det ikke som en selvfølge at vi skal være forlovere for hvernadre bare fordi vi snakket om det da vi var små og tegnet brudekjoler:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at hun skal ha en forlover da (altså som gjør forskjellige oppgaver utenom å skrive under på papirer etc)? Om bryllupet skal stå til neste sommer er det ikke sikkert hun har valgt noen enda, kanskje det er for tidlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Kan ikke du slå hull på byllen da?

"Jeg hører at XXX skal være forlover. Godt valg, fornuftig å velge noen som ikke bor et halvt døgn unna. Gleder meg veldig til brylluppet".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun ønsker en forlover som er med på forberedelsene og planleggingen, så er det greit å velge en venninne som bor samme stedet. Og siden dere har bodd så lenge fra hverandre, så har dere nok begge to fått venninner som nå er nærmere enn dere to er. Synes det er mer riktig å velge nåværende bestevenninne som forlover, enn barndomsvenninne. Hun husker nok at dere har lovet hverandre å være forlovere, og så kvir hun seg for å fortelle at noen andre skal være der. Selv om du ikke synes det er dumt (vel... du lagde jo en tråd om det, så kanskje du synes det er dumt likevel?) så vet jo ikke hun hva du tenker. Ta det opp neste gang dere snakkes, så slipper dere begge to å ha dette hengende over dere!

Anonymkode: 9efd8...2ae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...