Gå til innhold

Er dette for mye solarium, eller lite?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Er en jente på 19 år som blir bekymret hver gang jeg tar solarium, pga de risikoene osv. Og med en gang jeg er ute av solarium så ser jeg på de føflekkene jeg har på armen(de jeg er født med) for å se om de ikke er annerledes. Skal slutte med solarium nå.

Jeg har tatt solarium 4 ganger i mitt liv, og det var i august, oktober, desember og nå i mars. Har kanskje tatt tilsammen 30-35 min. 10/5/5/10.

Hva syns dere? Er det mye nok til at føflekkene kan bli noe farlig?

Anonymkode: a901a...db7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du virker ganske paranoid. Nei, dette er ikke mye. Dersom føflekkene dine utvikler seg har det nok ikke noe med dette å gjøre. 

Supert at du tenker å slutte uansett. 

Anonymkode: 31802...525

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig lite. Ingen grunn til bekymring. 

Anonymkode: 1f432...7d0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lite. Men like greit å slutte med solarium uansett

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 22 år og har sikkert tatt solarium mellom 30 og 40 ganger i mitt liv siden jeg var 15. Jeg ser ikke på det som mye. Det er i gjennomsnitt 4-6 ganger i året, og så lenge man ikke blir solbrent går det helt fint.

No worries. :)

Anonymkode: e0fa9...908

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Serr? Det er ingenting! Venninnen min tar solarium annenhver dag, og har gjort det i fem år. Jeg er bekymret for henne, absolutt ikke for deg. Syns solarium er unødvendig selv, men 4 ganger på 10 måneder har absolutt ingen negative effekter. Er du like paranoid for å sole deg ute? Solen gir oss faktisk gode D-vitaminer, og kan nytes med måte. 

Anonymkode: 79e65...761

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Såvidt jeg har skjønt så er det ikke føflekker fra fødsel man får kreft i, men kreft i huden lager nye føflekker med gjenkjenbart utseende. Du har ingenting å bekymre deg over :)

Anonymkode: f5e52...812

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 22 år og har sikkert tatt solarium mellom 30 og 40 ganger i mitt liv siden jeg var 15. Jeg ser ikke på det som mye. Det er i gjennomsnitt 4-6 ganger i året, og så lenge man ikke blir solbrent går det helt fint.

No worries. :)

Anonymkode: e0fa9...908

Nei, det gjør jo ikke det. Huden tar skade av det uansett. 

Uansett: enig med de som sier at dette i seg selv neppe er nok til at det blir farlig. Men det kommer jo også litt an på hvor mye og hvor forsiktig du soler deg ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, er det altså ikke disse føflekkene man er født med som kan bli farlig? Eller vokser det ut nye?

Anonymkode: a901a...db7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...