Gå til innhold

Rettighter ang oppsigelse ved permittering


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mottatt varsel om permittering i februar, permittering starter i juni.

Er blitt sykemeldt, skal aldri tilbake til den jobben grunnet useriøs arbeidsgiver.

Hvis ikke jeg sier opp selv, kan de plutselig kreve at jeg skal jobbe oppsigelsestid? NAV sa jeg skulle det i utgangspunktet, men arb giver nektet fordi de da ville måtte utbetale full lønn.

Anonymkode: 82f8b...15f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Mottatt varsel om permittering i februar, permittering starter i juni.

Er blitt sykemeldt, skal aldri tilbake til den jobben grunnet useriøs arbeidsgiver.

Hvis ikke jeg sier opp selv, kan de plutselig kreve at jeg skal jobbe oppsigelsestid? NAV sa jeg skulle det i utgangspunktet, men arb giver nektet fordi de da ville måtte utbetale full lønn.

Anonymkode: 82f8b...15f

Ikke si opp selv da har får du lang karantene tid. Kontakt Nav igjen og forklar hva du har fått beskjed om.

Anonymkode: aeeb3...bdb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mottatt varsel om permittering i februar, permittering starter i juni.

Er blitt sykemeldt, skal aldri tilbake til den jobben grunnet useriøs arbeidsgiver.

Hvis ikke jeg sier opp selv, kan de plutselig kreve at jeg skal jobbe oppsigelsestid? NAV sa jeg skulle det i utgangspunktet, men arb giver nektet fordi de da ville måtte utbetale full lønn.

Anonymkode: 82f8b...15f

Useriøs arbeidsgiver er ikke en sykdom

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mottatt varsel om permittering i februar, permittering starter i juni.

Er blitt sykemeldt, skal aldri tilbake til den jobben grunnet useriøs arbeidsgiver.

Hvis ikke jeg sier opp selv, kan de plutselig kreve at jeg skal jobbe oppsigelsestid? NAV sa jeg skulle det i utgangspunktet, men arb giver nektet fordi de da ville måtte utbetale full lønn.

Anonymkode: 82f8b...15f

Ble du sykmeldt mens du var permittert? Eller ble du permittert mens du var sykmeldt?

Dersom du var permittert først før du jo sykepenger av dagpengegrunnlaget.
Dersom du var sykmeldt først får du sykepenger av vanlig lønn.

Dersom du er sykmeldt kan ikke arbeidsgiver kreve at du jobber, da løper oppsigelsestiden selv om du er sykmeldt.
Men dersom du ikke er sykmeldt, da kan arbeidsgiver kreve at du skal jobbe i oppsigelsestiden.

Du vil ikke få dagpenger i den perioden du har krav på lønn fra arbeidsgiver.

Litt vanskelig å gi deg råd når man ikke vet rekkefølgen i saken..

Endret av applestories
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, applestories skrev:

Ble du sykmeldt mens du var permittert? Eller ble du permittert mens du var sykmeldt?

Dersom du var permittert først før du jo sykepenger av dagpengegrunnlaget.
Dersom du var sykmeldt først får du sykepenger av vanlig lønn.

Dersom du er sykmeldt kan ikke arbeidsgiver kreve at du jobber, da løper oppsigelsestiden selv om du er sykmeldt.
Men dersom du ikke er sykmeldt, da kan arbeidsgiver kreve at du skal jobbe i oppsigelsestiden.

Du vil ikke få dagpenger i den perioden du har krav på lønn fra arbeidsgiver.

Litt vanskelig å gi deg råd når man ikke vet rekkefølgen i saken..

1. Sykemeldt

2. permitert

 

3. De prøvde å svindle meg for sykepenger og har bevis, jeg er RASENDE over hvordan jeg har blitt behandlet. 

Anonymkode: 82f8b...15f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1. Sykemeldt

2. permitert

 

3. De prøvde å svindle meg for sykepenger og har bevis, jeg er RASENDE over hvordan jeg har blitt behandlet. 

Anonymkode: 82f8b...15f

Dersom du blir sykmeldt videre og blir sagt opp, vil du ikke måtte jobbe så lenge du er sykmeldt. Men går sykmeldingen din ut i oppsigelsestiden må du jobbe til denne er ute.
Dersom du blir permittert, så friskmeldt, så sagt opp, vil du måtte gå tilbake i jobben din og jobbe ut oppsigelsestiden.

Var det du som startet en tråd for litt siden om en arbeidsgiver som nektet å levere inntektsopplysninger eller noe sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, applestories skrev:

Dersom du blir sykmeldt videre og blir sagt opp, vil du ikke måtte jobbe så lenge du er sykmeldt. Men går sykmeldingen din ut i oppsigelsestiden må du jobbe til denne er ute.
Dersom du blir permittert, så friskmeldt, så sagt opp, vil du måtte gå tilbake i jobben din og jobbe ut oppsigelsestiden.

Var det du som startet en tråd for litt siden om en arbeidsgiver som nektet å levere inntektsopplysninger eller noe sånt?

Nekter å gå tilbake til den jobben.

De krevde jeg tok en ny utdannelse, midt i utdannelsen får jeg vite at jeg plutselig får for høy ansenitet og blir permitert. Måtte avbryte utdannelsen og satt tilbake med studielån.

Har blitt sykemeldt pga psykisk mihandling i den jobben, går faktisk til psykolog. Det siste de presterer er å prøve og lure meg for sykepenger. 

( Gjentatte ganger har de sagt på mail at de har sent inn inntektsopplysninger, noe som bare har vært løgn ) fikk beskjed om ikke foreta meg noe, at arb giver ville betale ut sykepenger( noe som er sant, men de regner ut fra feil grunnlag ) selv om jeg påpekte det så latet de som ingenting.

Hadde ikke jeg visst om lover/regler/ og hatt god støtte fra nav hadde de svindlet meg for en god del tusen.

Anonymkode: 82f8b...15f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...