Gå til innhold

Dater en som har drevet med stoff og torpedovirksomhet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Trenger noen råd og tilbakemeldinger her, da jeg er veldig i tvil.

Dater for tiden en flott mann, han er snill og god på alle områder, men han er eks narkoman og har drevet med kokain og torpedovirksomhet av det grusomme slaget i mange år. Det er vel omtrent 3 år siden det sistnevnte stoppet, men kokain bruken og kjøp og salg av dette har egentlig pågått frem til nå for noen måneder siden. Jeg kjenner han litt fra før av, da vi datet litt da også,men fant ut hva han drev med og avsluttet det. Nå for 1 måned siden tok han kontakt igjen og ville prøve igjen. Han går til behandling for sine problemer og har lovet at han er helt ferdig med det han drev med før. Dette fordi han har et barn som han ser annenhver helg og barnevernet ble koplet inn pga det han drev med, og han er inneforstått med at han mister alt dersom han går tilbake til det gamle livet sitt. 

Samtidig merker jeg at han psykisk er preget av den harde fortiden, han eier lite empati for mennesker som ikke står han helt nære og han har et menneskesyn som ikke er forenelig med mine verdier og hindringer. Han er en vanvittig snill mann og jeg er fryktelig usikker.. Er det fler som har hatt kjærester som har hatt en slik fortid? Hvordan gikk det? Og hvordan forholder dere til det?

Anonymkode: 39f07...b7d

Send meg pm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg leser at du har avsluttet forholdet, og godt er det i min bok.

Jeg tror personer kan forandre seg. Men om det er en permanent forandring ser man først etter flere ti'år ikke måneder. Man må lære mennesker å kjenne, og handling sier mer en ord i lengden.

Når det er sakt vil jeg også minne deg på at det er lett å være snill når en har "medvind". Det er når folk får "motgang" at de ofte viser sitt sanne ansikt. Så ikke ta det snille han gjør som "god fisk". Det sier ingen ting om han over en så kort periode, annet enn han veit hva han vil ha.

Vi kvinnfolk har ofte en stor tendens til å si til oss selv; ja men han fortjener jo noen som elsker han, han som er så snill. Noe som er egentlig helt hull i hode. Minimumskravet burde jo være at mannfolket er det, men ikke at det "står og gå" på denne egenskapen. Det er mange andre egenskaper som er likså viktige å ha i tillegg!

Den usikkerheten du kjenner handler mer om at du er en snill person som ikke vil være dømmende og kanskje kaste bort noe fint, enn det faktum at han fortjener en sjanse. For det å greie å true og utøve vold mot mennesker er ikke normalt, og hjernen hannes vil være permanent forandret på grunn av dette. Det er å leke russisk rulett å i det hele tatt vurdere det.

Ønsker deg masse lykke til med å finne en du ikke trenger å gå på kompromi med deg selv for å elske. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det med alle disse folka som er desperate etter parforhold? Hun truer meg med kniv, han er eks-torpedo, hun er sykelig sjalu, han slenger meg i veggen - åh, men jeg elsker jo personen, jeg klarer ikke slå opp! 

 

Det burde være et skolefag om dette her...

Ts, du ser godsida av ham. Jeg ville ikke tatt sjansen om jeg var deg, særlig ikke når du har barn. Skjønner du vil "gi ham en sjanse", men vet du hva? Det er ikke sånn at han har krav på en kjæreste, ellers er det synd på ham. Og det er ikke din jobb å balansere ut hans univers. Det må han fikse selv.

Anonymkode: 60144...8ec

Ja. Det burde vært skolefag! :)

Anonymkode: e77d6...4dd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du har bestemt deg for å avslutte og jeg tenker at det er ett fornuftig valg i og med at du har egne barn å ta hensyn til. 

Tråden minnet meg om en annen tråd jeg har lest her på KG tidligere, så jeg legger ved en link til den:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Den 4.5.2016 at 11.51, AnonymBruker skrev:

Trenger noen råd og tilbakemeldinger her, da jeg er veldig i tvil.

Dater for tiden en flott mann, han er snill og god på alle områder, men han er eks narkoman og har drevet med kokain og torpedovirksomhet av det grusomme slaget i mange år. Det er vel omtrent 3 år siden det sistnevnte stoppet, men kokain bruken og kjøp og salg av dette har egentlig pågått frem til nå for noen måneder siden. Jeg kjenner han litt fra før av, da vi datet litt da også,men fant ut hva han drev med og avsluttet det. Nå for 1 måned siden tok han kontakt igjen og ville prøve igjen. Han går til behandling for sine problemer og har lovet at han er helt ferdig med det han drev med før. Dette fordi han har et barn som han ser annenhver helg og barnevernet ble koplet inn pga det han drev med, og han er inneforstått med at han mister alt dersom han går tilbake til det gamle livet sitt. 

Samtidig merker jeg at han psykisk er preget av den harde fortiden, han eier lite empati for mennesker som ikke står han helt nære og han har et menneskesyn som ikke er forenelig med mine verdier og hindringer. Han er en vanvittig snill mann og jeg er fryktelig usikker.. Er det fler som har hatt kjærester som har hatt en slik fortid? Hvordan gikk det? Og hvordan forholder dere til det?

Anonymkode: 39f07...b7d

Nei, ærlig talt. Kutt ham ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 4. mai 2016 at 12.07, AnonymBruker skrev:

Takker for så bra tilbakemeldinger. Ja jeg er nok blandet av litt forelskelse og et håp om at han er helt ferdig og er så god og snill innerst inne som jeg har fått inntrykk av. Jeg er av den typen som er helt i mot alt som heter vold og narkotika, så derfor jeg er så overrasket over meg selv over at jeg faller for denne mannen. Jeg har barn selv, som jeg har halve tiden og er veldig opptatt av at ting skal gå rolig her.

men ettersom vi nå blir ordentlig kjent,merker jeg som skrevet over, at han har noen holdninger ift mennesker som jeg ikke kan stå inne for. Om dette skyldes lang tids bruk av kokain eller hva, det aner jeg ikke.

Anonymkode: 39f07...b7d

Du er spik spenna gæren og fullstendig bedøvd av forelskelse dersom du vurderer å utsette barna dine for dette. Vit at du risikerer at barnevernet vil undersøke omsorgsevnene dine, og det med god grunn. 

Anonymkode: 9f0f7...1c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært I den situasjonen du beskriver. Det gikk rett til helvete. Da jeg ble utsatt for vold fra personen ved et par anledninger skjønt e jeg at det ikke ville funke og at det hele ville eskalere og skape såpass mye trøbbel for meg. La vær. Jeg kan nesten garantere deg at det ikke vil fungere. 

Anonymkode: caa9b...9e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 4.5.2016 at 11.51, AnonymBruker skrev:

han er eks narkoman og har drevet med kokain og torpedovirksomhet av det grusomme slaget i mange år.

Anonymkode: 39f07...b7d

Nei da kvinner foretrekker ikke badboys har KG sine kvinner fortalt oss...

Anonymkode: 58f27...bd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 4.5.2016 at 11.56, PetterPanne skrev:

Han er snill, men har et menneskyn og holdninger som ikke passer dine? Han er snill, men har drevet med torpedovirksomhet og salg av kokain? Han er snill, men eier ikke empati?

Leser du hva du skriver eller?

Prøver du virkelig å prate logikk til en kvinne? Gi opp mann...

Anonymkode: 58f27...bd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PetterPanne
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Prøver du virkelig å prate logikk til en kvinne? Gi opp mann...

Anonymkode: 58f27...bd0

Du har vel egentlig rett...

TS: gjør hva du føler er rett... det ordner seg for snille piker :):):) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 4.5.2016 at 12.07, AnonymBruker skrev:

Takker for så bra tilbakemeldinger. Ja jeg er nok blandet av litt forelskelse og et håp om at han er helt ferdig og er så god og snill innerst inne som jeg har fått inntrykk av. Jeg er av den typen som er helt i mot alt som heter vold og narkotika, så derfor jeg er så overrasket over meg selv over at jeg faller for denne mannen. Jeg har barn selv, som jeg har halve tiden og er veldig opptatt av at ting skal gå rolig her.

men ettersom vi nå blir ordentlig kjent,merker jeg som skrevet over, at han har noen holdninger ift mennesker som jeg ikke kan stå inne for. Om dette skyldes lang tids bruk av kokain eller hva, det aner jeg ikke.

Anonymkode: 39f07...b7d

WHAT!!! 

Greit nok at du vil ha litt bad boy-kuk hadde du vært alene. Slik er nå dere damer. 

Men ikke trekk inn barna dine i et destruktivt og farlig forhold bare fordi du vil ha litt drama i livet. Ta deg for helvete sammen. 

Anonymkode: 4611a...809

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jessica

Husk å oppdatere oss om 1 år når han har slått deg , tømt kontoen din og sendt deg og barna på krisesenteret.

Overskriften kan være " Han slår,stjeler, har ikke empati MEN når vi har det bra har vi det VIRKELIG bra "

Ærlig talt. Les det du skriver i hovedinnlegget noen ganger og se om du vil fortsette 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...