Gå til innhold

Hva pleier du å spise til frokost?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er så matlei for tiden, så trenger noen gode tips. Hva spiser du til frokost? Varierer du - eller samme hver dag?

Nå for tiden har jeg hatt dilla på rundstykker/miniflutes som jeg varmer i ovnen, koker et par egg og har på, samt litt kaviar, og et glass juice.
Du vet- egg inneholder alt man trenger unntatt C-vitaminer, derfor appelsinjus til :)

Anonymkode: 00671...c60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Varierer. Kan være tusslig knekkebrød med stusslig pålegg, hjemmelaget frokostblanding med biola, egg og bacon med tomatbønner,  cottage cheese med frukt. Har større og tyngre frokost på helgene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som regel blir det en Skyr med blåbær og vanilje. Eventuelt knekkebrød med leverpostei eller makrell i tomat.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten en skyr eller et glutenfritt Hatting-rundstykke med magert kjøttpålegg. Drikker ferskpresset appelsinjuice og en kopp kaffe til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chiapudding. Med bær (blåbær, bringebær, jordbær), nøtter og litt søtt. Digg, mett lenge. 

Anonymkode: 89701...ace

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drikker frokost, jeg...  😡

Hvis ikke..ei kanne kaffe og 10 sigaretter.

Endret av Jerry Lee
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wanda Maximoff

Jeg spiste aldri frokost når jeg var yngre, men jeg har funnet ut at en god frokost er en perfekt start på dagen. 

Her er noen av alternativene vi har: 

1. Yoghurt med frokostblanding, honning og nøtter

2. Grove vafler med syltetøy eller ferske bær

3. Grove bananpannekaker med kesam og bær

4. Egg og tomatbønner

5. Ostesmørbrød

6. Tomatsuppe, fiskesuppe eller annen form for suppe hvis det er rester

7. Knekkebrød med makrell i tomat

Endret av Steve Rogers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hockeyfrue

Jeg spiser alltid én av tre ting til frokost; 

havregrøt toppet med kanel og epleskiver

gresk youghurt med honning og frisk frukt 

knekkebrød med avokado, kalkunskinke, cherrytomater, salt og pepper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Havregrøt med most banan, rosiner, kanel

-Havregrøt med eplesyltetøy(eller myke epler) og kanel

-Overnight oats

-Toast med bananskiver og kanel

-Toast eller hjemmelaget knekkebrød med avokado + salt/pepper

-Toast med tomatskiver og balsamicosirup + salt/pepper

-Smoothie med nok frukt/grønnsaker og bananer til å holde meg mett

-Chiapudding med blåbær og nøtter

-Grove tortillas med rester av gårsdagens mat

-Havrepannekaker (søndagsmat)

-Hjemmelaget frokostblanding med frukt, bær og nøtter

-Ferdigkjøpte fryste rundstykker i ovnen med masse hvitløk og olivenolje + timian :wink:

-Ristete store havregryn sammen med frosne blåbær og gylne kokosflak + litt kanel (a la jamie oliver) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid frukt til frokosten, ellers blir jeg matlei jeg også. Jeg varierer med hvilken frukt, pålegg o.l., og har jeg ekstra tid lager jeg sunne pannekaker (f.eks. bananpannekaker) i stedet for å spise brød/knekkebrød. Jeg legger som regel ut et bilde av frokosten min på instagram, så i stedet for at jeg sitter å skriver om det kan du egentlig ta en titt hvis du vil i stedet. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- 2 rugsprø med ost,skinke eller egg og kaviar. 

- 2 kokte egg med litt majones 

- eggerøre og skinke 

Anonymkode: c17b1...77d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, KaDust skrev:

Jeg har alltid frukt til frokosten, ellers blir jeg matlei jeg også. Jeg varierer med hvilken frukt, pålegg o.l., og har jeg ekstra tid lager jeg sunne pannekaker (f.eks. bananpannekaker) i stedet for å spise brød/knekkebrød. Jeg legger som regel ut et bilde av frokosten min på instagram, så i stedet for at jeg sitter å skriver om det kan du egentlig ta en titt hvis du vil i stedet. :P

Det så jo riktig så innbydende ut. Jeg er alt for dårlig til å spise frokost, men nå ble jeg jo faktisk litt inspirert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, calavi skrev:

Det så jo riktig så innbydende ut. Jeg er alt for dårlig til å spise frokost, men nå ble jeg jo faktisk litt inspirert :)

Frukt og bær er alltid innbydende. :nigo: Men så hyggelig at du ble inspirert da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaffekrus

Stort sett spiser jeg lapper av cottage cheese, havregryn og egg til frokost, og topper det med banan. Kan gjerne også spises med friske bær eller syltetøy, for eksempel. Jeg er veldig lite kreativ om morgenen, men dette synes jeg er veldig godt, og det holder meg mett i mange timer. Ellers er det gjerne en omelett, knekkebrød/speltlomper/brødskiver med kokte egg, speilegg eller eggerøre, gjerne med noe grønt til. Har jeg dårlig tid blir det et par knekkebrød med pålegg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Knekkebrød/skorper/riskaker med pålegg som avokado/krydder, rød eller grønn pesto, hummus/oliven,  tomat/krydder, peanøttsmør, banan eller eple. 

Fruktsalat med yoghurt. Kanskje litt mandler,  nøtter og/eller mørk sjokolade på. 

Yoghurt med granola og bær.

Overnight oats med frukt/bær/nøtter. 

Chiapudding med frukt/bær/nøtter. 

Noen ganger blir det bare en latte laget på kokosmelk hvis jeg ikke er så sulten. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lager frokostbolle med mye godt i. Kuttet ned på brødmat o.l og dette er bare så utrolig godt. Tar f.eks rødbetehummus i en liten "klatt" i midten av bollen, fyller på med kokt egg delt i båter, cherrytomater, grønne oliven og noen ganger fetaost. Varierer hva jeg har i frokostbollen, men den jeg ga eksempel på er min favoritt :D (nr 2. er rødbetehummus, tunfisk og egg) 

Anonymkode: f3904...c41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fruktmüsli med melk, eller grovt brød med div pålegg (for tiden er det leverpostei det går i).

Anonymkode: 87374...280

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...