Gå til innhold

Hvor stor makt har luftfarttilsynet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor stor makt har luftfarttilsynet over fryselskapene? F.eks når det kommer til håndbagasje:

trykk her

Jeg må ha med meg babymat på fly, dvs kokt vann på termos. Kan jeg skrive ut denne og vise på flyplassen hvis de gjør seg vanskelige og nekter meg å ha med vannet inn på flyet, eller? 

Anonymkode: 14217...b32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

luftfartstilsynet***

Anonymkode: 14217...b32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig spørsmål, og nå er spørsmålet heller om hvor mye makt Avinor som drifter sikkerhetskontrollen har. Siden sikkerhetskontrollen er for syns skyld og ikke har noen reell effekt (du kan fint ta med 1.5 liter veske i to øyneskyllebeholdere, hvis de spør hvorfor to sier du at du har to øyer) kan du regne med at det ikke blir noe problem.

Du kan skrive ut hva du vil og ta med gjennom sikkerhetskontrollen, det er ingen begrensning på papir. 

Men det må da være mye enklere å bare be flyvertinnen koke litt vann til deg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, ambivalentReaction skrev:

Merkelig spørsmål, og nå er spørsmålet heller om hvor mye makt Avinor som drifter sikkerhetskontrollen har. Siden sikkerhetskontrollen er for syns skyld og ikke har noen reell effekt (du kan fint ta med 1.5 liter veske i to øyneskyllebeholdere, hvis de spør hvorfor to sier du at du har to øyer) kan du regne med at det ikke blir noe problem.

Du kan skrive ut hva du vil og ta med gjennom sikkerhetskontrollen, det er ingen begrensning på papir. 

Men det må da være mye enklere å bare be flyvertinnen koke litt vann til deg? 

En flyvertinne jeg  hørte om anbefalte at ingen bruker vannet de har på flyet - de er faktisk ganske uhygieniske. 

Men jeg sendte likesågodt en mail til flyselskapet og spurte. 

Anonymkode: 14217...b32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

En flyvertinne jeg  hørte om anbefalte at ingen bruker vannet de har på flyet - de er faktisk ganske uhygieniske. 

Men jeg sendte likesågodt en mail til flyselskapet og spurte. 

Anonymkode: 14217...b32

Hvorfor ikke sende til Avinor? Da kan du sende det til riktig flyplass og få bekreftelse på at det er OK fra noen som faktisk har med det å gjøre. 

Merk at barnet må være under 2 år for at du skal få lov til å ta med mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, ambivalentReaction skrev:

Hvorfor ikke sende til Avinor? Da kan du sende det til riktig flyplass og få bekreftelse på at det er OK fra noen som faktisk har med det å gjøre. 

Merk at barnet må være under 2 år for at du skal få lov til å ta med mat.

Ja, det er snakk om morsmelkerstatning. Avinor? OK..

Anonymkode: 14217...b32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...