Gå til innhold

Kostnader til en kattunge før den er leveringsklar?


Ny Bruker

Anbefalte innlegg

Vennina mi skal gi meg en kattunge når den er leveringsklar. Dette er en blandingskattunge, ingen stamtavle. Hun sa jeg kan få den for et symbolsk sum, men skal også dekke alle utgiftene når det gjelder vaksine, ormkur, chip osv.

Noen som har konkrette priser og vet hvor mye man investerer i en kattunge før den er leveringsklar? Jeg letet på nettsidene til veterinærene, men vet jo ikke helt sikkert hva som skal gjøres. Kan noen gi meg en liste? Hvor mange ormekur/vaksiner trengs?

 

Edit (basert på svarene og mine funn):

- ID-merking/chip 600 kr

 

Endret av Ny Bruker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg betalte 600 kr for chip til katten min. husker ikke pris på vaksine/ormkur. 

Anonymkode: ff4d3...281

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 4. mai 2016 at 6.36, Ny Bruker skrev:

Vennina mi skal gi meg en kattunge når den er leveringsklar. Dette er en blandingskattunge, ingen stamtavle. Hun sa jeg kan få den for et symbolsk sum, men skal også dekke alle utgiftene når det gjelder vaksine, ormkur, chip osv.

Noen som har konkrette priser og vet hvor mye man investerer i en kattunge før den er leveringsklar? Jeg letet på nettsidene til veterinærene, men vet jo ikke helt sikkert hva som skal gjøres. Kan noen gi meg en liste? Hvor mange ormekur/vaksiner trengs?

 

Edit (basert på svarene og mine funn):

- ID-merking/chip 600 kr

 

Kjener jeg blir noe skeptisk til at du skal overta en katt når du tydligvis har et behov for å finne ut at dette sånn at du kan forsikre deg om du ikke er det som betalter for dine utgiftene(sån jeg tolker innlegget ditt),for det å ha dyr koster penger og uforutsettbare  ting kan også oppstå. Og husk en katt kan leve i mange år

Anonymkode: e9b49...be1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjener jeg blir noe skeptisk til at du skal overta en katt når du tydligvis har et behov for å finne ut at dette sånn at du kan forsikre deg om du ikke er det som betalter for dine utgiftene(sån jeg tolker innlegget ditt),for det å ha dyr koster penger og uforutsettbare  ting kan også oppstå. Og husk en katt kan leve i mange år

Anonymkode: e9b49...be1

Hun sa hun skal si selv hvor mye alt dette koster henne når hun har betalt til veterinaren, men jeg ønsker å dekke disse utgiftene. Får jo vite det etter hvert, men prøver å finne ut hva en kattunge trenger av vaksiner og dokumentasjon før den er leveringsklar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Ny Bruker skrev:

Hun sa hun skal si selv hvor mye alt dette koster henne når hun har betalt til veterinaren, men jeg ønsker å dekke disse utgiftene. Får jo vite det etter hvert, men prøver å finne ut hva en kattunge trenger av vaksiner og dokumentasjon før den er leveringsklar.

Ok,da forstår jeg. I teorien trenger katten ingenting før den er leveringsklar.Altså ny eier kan ta seg av vaksine,ormkur osv. Jeg gjorde det med pusen min. Den største utgiften jeg hadde var sterilisering.

Anonymkode: e9b49...be1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjener jeg blir noe skeptisk til at du skal overta en katt når du tydligvis har et behov for å finne ut at dette sånn at du kan forsikre deg om du ikke er det som betalter for dine utgiftene(sån jeg tolker innlegget ditt),for det å ha dyr koster penger og uforutsettbare  ting kan også oppstå. Og husk en katt kan leve i mange år

Anonymkode: e9b49...be1

Det der var klønete skrevet! Usammenhengende og helt uforståelig.

Anonymkode: 3faf2...fd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det der var klønete skrevet! Usammenhengende og helt uforståelig.

Anonymkode: 3faf2...fd5

Så bra det ikke var rettet mot deg da 

Anonymkode: e9b49...be1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...