Gå til innhold

Hvorfor advares ikke unge jenter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den er ufulkommen fordi den ikke har som mål å fastslå om en hendelse objektiv sett har funnet sted.

Den har som mål å avgjøre enkeltsaker og kun det. I straffesaker betyr det at rettsprosessen har som oppgave å avgjøre om bevisene holder til å oppfylle aktuelle straffevilkår. Verken mer eller mindre.

Vi som samfunn må forholde oss til en virkelighet som innholder mer og går langt utover dette snevre området.

 - Hvis et tre falt i skogen og ingen hørte det, lager det da lyd?

Anonymkode: f9f2d...199

Men om det finnes bevis for å oppfylle aktuelle straffevilkår, så har man jo objektivt sett bevist at hendelsen har funnet sted?

Hvilken virkelighet er det du snakker om? For å informere deg, så er det noe som heter rettsikkerhet for begge parter. Jeg mener ikke at menn som de i HI burde slippe unna, de burde straffes OM det finnes bevis for at de faktisk har gjort det.

Lurer virkelig på hvilken virkelighet du forholder deg til.

Det er bedre å la ti skyldige personer gå fri, enn at en uskyldig person blir dømt.

Anonymkode: 7e21a...ed7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor oppdras ikke unge gutter til å la være å voldta? Det er nemlig der problemet ligger. Hvis forholdsregler skal kunne forebygge voldtekt, må menn ta forholdsregler om ikke å voldta. 

Jeg tror de fleste foreldre tar alvorspraten med sine døtre, men jeg tror de færreste forteller sine sønner at det ikke er greit å ha sex med fulle jenter. 

Anonymkode: 5152d...414

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor oppdras ikke unge gutter til å la være å voldta? Det er nemlig der problemet ligger. Hvis forholdsregler skal kunne forebygge voldtekt, må menn ta forholdsregler om ikke å voldta. 

Jeg tror de fleste foreldre tar alvorspraten med sine døtre, men jeg tror de færreste forteller sine sønner at det ikke er greit å ha sex med fulle jenter. 

Anonymkode: 5152d...414

Tror du virkelig selv at gutter får høre av sine foreldre at det bare er å ta for seg? Hvorfor er det ikke greit å ha sex med fulle jenter? Gjelder det motsatt vei også? Ble jeg voldtatt av dama mi sist helg siden vi hadde sex mens jeg var full? Dersom du mente døddrukne jenter så er jeg selvfølgelig enig med deg, men så er det da vel heller ingen gutter som går rundt og innbiller seg at det er innafor å ha sex med jenter som ligger i alkoholindusert koma.

når det er sagt så er jeg lei av den andre siden av dette argumentet også. De fleste jenter vet da vel også utmerket godt hva som er trygt og ikke. Det er trist at denne debatten hele tiden blir dratt ned på et sånn tullenivå.

Anonymkode: 56d41...806

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ferie

Norge er alt for politisk korrekt opptatt av det "åpne og frie" samfunnet vi har bygget opp. Enn å ta vare på sårbare gutter og jenter.

Bare det å ha synlig politi til å patruljere i store byer. Ville virket prevantivt mot voldtektsmenn. Men det har ikke oljerike Norge råd til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Ferie skrev:

Norge er alt for politisk korrekt opptatt av det "åpne og frie" samfunnet vi har bygget opp. Enn å ta vare på sårbare gutter og jenter.

Bare det å ha synlig politi til å patruljere i store byer. Ville virket prevantivt mot voldtektsmenn. Men det har ikke oljerike Norge råd til. 

Var nettopp på Oslo S, var da nok av politifolk der.

Anonymkode: ba9dc...e52

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 4.5.2016 at 22.06, AnonymBruker skrev:

Hvorfor oppdras ikke unge gutter til å la være å voldta? Det er nemlig der problemet ligger. Hvis forholdsregler skal kunne forebygge voldtekt, må menn ta forholdsregler om ikke å voldta. 

Jeg tror de fleste foreldre tar alvorspraten med sine døtre, men jeg tror de færreste forteller sine sønner at det ikke er greit å ha sex med fulle jenter. 

Anonymkode: 5152d...414

Du skal være ganske langt ute for å tro at gutter ikke lærer at de ikke skal voldta.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ferie
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var nettopp på Oslo S, var da nok av politifolk der.

Anonymkode: ba9dc...e52

Da jeg bodde i Oslo, så jeg skjelden politi i Oslo generelt. Også på Oslo S. 

Hvis jeg så de i gatene, var det tydelig at de var oppdrag, ikke patrulje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet iht. reglene.

Du kan ikke poste innlegg som inneholder:

* Spekulasjoner og ryktespredning. Det er ikke tillatt å spre rykter gjennom vårt forum, eller spekulere rundt årsaks-sammenhenger man ikke kjenner, når dette vurderes å være til skade for den eller de omtalte partene. Spekulasjoner om trolling ryddes under denne regelen. 

Phaedra,adm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 5/3/2016 at 23.49, Druid skrev:

Jeg søkte på nettet og fant domspapirene fra denne saken. Den fremstod veldig annerledes der. Og jeg sliter veldig med å koble forklaringen til jenta i retten med forklaringen hun går ut i pressen med nå. 

At aktor velger å gå til det skrittet å droppe voldtektstiltalen synliggjør forskjellen av fremstillingen i dommen i forhold til det som kommer opp nå. 

På ett nivå og spesielt etter at hun går ut i pressen, KAN man fremstille det som om jenta er såpass mental etter alder at hun ikke har forstått hva hun har gått inn i, men det er forståelig at retten har hatt problemer med å se det. 

Hvor finner du domsavsigelser på nettet?

Anonymkode: d23d2...bf8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...