Gå til innhold

Kjøpte brukt Chanel flap bag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vurderer å selge mine to (omtrent ubrukte) bunader fordi de bare henger i skapet, og vil dermed kjøpe noe fint for pengene. Vurderer derfor å kjøpe en Chanel flap bag som jeg har ønsket meg i mange, mange år, og lurer derfor på om noen har erfaring med å kjøpe brukt, enten i København, London eller lignende. Etter det jeg har forstått er det ikke så mange vintagebutikker her til lands som har Chanelvesker, men kan være jeg har forstått det feil :) Syns det virker veldig skummelt å kjøpe på Finn. Har sett litt på Mandolias Luksus 2ndhand i København. :) 

Takk på forhånd :) 

Anonymkode: 01949...2da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du først skal kjøpe den brukt kan du like greit kjøpe den på finn. Bruke purseforum til å hjelpe deg hvis du er usikker på om den er ekte.

Anonymkode: 27c05...e1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evt ebay?

Anonymkode: 67970...684

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rocka69

Men husk at hvis du kjøper en Chanel, at du får med ekthetssertifikatet - og at du omregistrerer væsken hos Chanel i ditt navn.

eller så kan du store problem hvis du kommer til Italia eller Frankrike. Du kan 100 000 i bot, fengsel eller begge deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Evt ebay?

Anonymkode: 67970...684

Vil tro at det meste som selges der av Chanel, er falske merkevarer.

Ts: Ta deg heller en tur i en Chanel-butikk og kjøp en ny

Anonymkode: d8545...e1e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du først skal kjøpe den brukt kan du like greit kjøpe den på finn. Bruke purseforum til å hjelpe deg hvis du er usikker på om den er ekte.

Anonymkode: 27c05...e1d

Har kikket på Finn flere ganger, og har gjennomskuet noen kopier, mens flere har jeg vært i tvil om (typ de har ikke kvittering feks).. Hvis jeg skulle finne noe som ser ekte ut, så er kanskje purseforum en god ide :) 

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Evt ebay?

Anonymkode: 67970...684

Haha, altfor skummelt! Har kikket der da, men syns det virker litt risky :) 

 

5 timer siden, Rocka69 skrev:

Men husk at hvis du kjøper en Chanel, at du får med ekthetssertifikatet - og at du omregistrerer væsken hos Chanel i ditt navn.

eller så kan du store problem hvis du kommer til Italia eller Frankrike. Du kan 100 000 i bot, fengsel eller begge deler.

Ahh, dette visste jeg ikke! Tusen takk :) 

 

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil tro at det meste som selges der av Chanel, er falske merkevarer.

Ts: Ta deg heller en tur i en Chanel-butikk og kjøp en ny

Anonymkode: d8545...e1e

Dette jeg har mest lyst til, ja, men lest mye om at det er lange ventelister etc. Kjedelig å reise til utlandet, også er det ikke noe igjen av det man har lyst på. Vet du tilfeldigvis hva prisen ligger på en Chanel flap bag i medium? :) Veldig usikker på kaviar eller lammeskinn, kaviar tåler liksom alt, men lammeskinn ser finere ut. :) 

Anonymkode: 01949...2da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er da mange bruktbutikker i Norge som støtt og stadig har Chanel til salgs. Bl.a. M.A. Vintage, Velouria, Clothes in My Closet, Nr.9 og Blomqvist. Disse kan garantere at vesken er ekte. Jostein på Nr 9 vet jeg sender inn alt til eksperter i L.A. og Blomqvist har egne eksperter som autentiserer. Ganske greit å kjøpe brukt i Norge da du slipper å fortolle det inn også :)

Prisen på classic flap varierer etter land du kjøper den i, men brag my bag har jo en oppdatert prisliste. https://www.bragmybag.com/chanel-bags-prices/

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Fashionistaen skrev:

Er da mange bruktbutikker i Norge som støtt og stadig har Chanel til salgs. Bl.a. M.A. Vintage, Velouria, Clothes in My Closet, Nr.9 og Blomqvist. Disse kan garantere at vesken er ekte. Jostein på Nr 9 vet jeg sender inn alt til eksperter i L.A. og Blomqvist har egne eksperter som autentiserer. Ganske greit å kjøpe brukt i Norge da du slipper å fortolle det inn også :)

Prisen på classic flap varierer etter land du kjøper den i, men brag my bag har jo en oppdatert prisliste. https://www.bragmybag.com/chanel-bags-prices/

Åh jøss, det visste jeg ikke! *sjekke ut alle på instagram*

Tusen tusen takk!! :)  Tenkt litt på dette med tollen, og da er det jo mye greiere å kjøpe i Norge. Bor ikke i Oslo, men er jo null problem å reise dit og kjøpe i forhold til utlandet. Igjen, tusen takk! :) 

Anonymkode: 01949...2da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Rocka69 skrev:

 

Anonymkode: 911da...a4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

QXL har en Chanel til salgs nå, hvis jeg husker riktig. Det er tollen som selger den og det regner jeg med er ekte. Ellers vil jeg anbefale bakkekildecph på insta. Jeg tror de sender til Norge også, hvis du ikke skal til køben snart:)

Anonymkode: 911da...a4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

QXL har en Chanel til salgs nå, hvis jeg husker riktig. Det er tollen som selger den og det regner jeg med er ekte. Ellers vil jeg anbefale bakkekildecph på insta. Jeg tror de sender til Norge også, hvis du ikke skal til køben snart:)

Anonymkode: 911da...a4a

Fant ingen Chanel veske på QXL :( 

Anonymkode: 335a0...1b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fant ingen Chanel veske på QXL :( 

Anonymkode: 335a0...1b9

Da er den nok solgt. Men der kan du også følge med. Jeg vet ikke hva budsjettet ditt er, men siste medium classic flap ble solgt til 58 000kr der. Hvis budsjettet er mindre, vil jeg anbefale bakkekildecph. Jeg har ikke vært der enda, men har bekjente som har handlet masse der. Jeg skal til køben i sommer og skal stikke innom der:)

Anonymkode: 911da...a4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da er den nok solgt. Men der kan du også følge med. Jeg vet ikke hva budsjettet ditt er, men siste medium classic flap ble solgt til 58 000kr der. Hvis budsjettet er mindre, vil jeg anbefale bakkekildecph. Jeg har ikke vært der enda, men har bekjente som har handlet masse der. Jeg skal til køben i sommer og skal stikke innom der:)

Anonymkode: 911da...a4a

 58 000kr ? 😱 Koster det såpass mye nå altså? Nesten så jeg vurdere å selge en da 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

QXL har en Chanel til salgs nå, hvis jeg husker riktig. Det er tollen som selger den og det regner jeg med er ekte. Ellers vil jeg anbefale bakkekildecph på insta. Jeg tror de sender til Norge også, hvis du ikke skal til køben snart:)

Anonymkode: 911da...a4a

Tusen takk for tips! :) Så den var solgt, men skal følge med på bakkekildecph. Da er det vel vanlig toll på 25% som gjelder hvis de skulle sende? :) 

Anonymkode: 01949...2da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Hva slags idioter bruker mangfoldige tusenlapper på ubrukelig fjas (som Chanel-vesker) uansett?

Anonymkode: a0583...d19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for tips! :) Så den var solgt, men skal følge med på bakkekildecph. Da er det vel vanlig toll på 25% som gjelder hvis de skulle sende? :) 

Anonymkode: 01949...2da

Du må skille mellom toll og mva. Mva er 25 % men toll kommer i tillegg. 

Anonymkode: 1d831...82a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du må skille mellom toll og mva. Mva er 25 % men toll kommer i tillegg. 

Anonymkode: 1d831...82a

Da må du lære deg hvilke varer som er tollpliktig og ikke. Vesker er ikke tollpliktig. Det betales kun mva :) 

Anonymkode: 335a0...1b9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Hva slags idioter bruker mangfoldige tusenlapper på ubrukelig fjas (som Chanel-vesker) uansett?

Anonymkode: a0583...d19

Idioter som heller prioriterer en veske fremfor annet tull som alle andre sløser penger på. 

Og faktisk så er det ganske så smart å bruke pengene sine på noe som øker så drastisk i verdi på få år fremfor å røyke de bort, og til og smartere enn å la pengene stå på sparekonto. Selges de for 58 000kr nå kan jeg selge min med over 20 000 kr i fortjeneste på 4år. 

Anonymkode: 7adb2...bb4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Miss Lucky skrev:

 58 000kr ? 😱 Koster det såpass mye nå altså? Nesten så jeg vurdere å selge en da 

Ja, ikke sant😊 

Det er helt utrolig, hvor mye de har steget. Jeg fortalte det til mannen min og han foreslo faktisk at jeg burde hamstre designervesker:D 

Anonymkode: 911da...a4a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, ikke sant😊 

Det er helt utrolig, hvor mye de har steget. Jeg fortalte det til mannen min og han foreslo faktisk at jeg burde hamstre designervesker:D 

Anonymkode: 911da...a4a

Det er jo faktisk ikke dumt da :) har en grei samling selv som sikkert begynner å bli verdt rimelig mye nå. God investering faktisk 😀 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...