Gå til innhold

Bo ved sjø /havet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

2 timer siden, catman skrev:

Det er jo en interessant mulighet til en TOTAL ny start, om du er hverken avhengig av folk, har arbeidskapasitet og litt praktiske evner, og kan bo hvor som helst. Om sjøen er tingen, og åpne landskap gjør deg godt...300000 er en kjempedeal for denne vakre eneboligen, potensielt med mere slingringsmonn:

http://m.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=64085747

Det er skikkelig blanke ark, der du kan bestemme det meste selv. Med fjøs som kan bli et lite kunstverksted eller hva som måtte falle deg inn... :D Uansett, en enkel måte å finne slike boliger på er å velge eneboliger på FINN, og så bare gå inn i "kart"-modus. Det er i alle fall slik jeg surfer etter bortgjemte, billige, idylliske boliger langt unna allfarvei. Nokså regelmessig...

Eller så har du dette her da...mer sjelero skal man lete lenge etter, synes jeg:

http://m.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=52848235

Hadde ikke jeg måttet jobbe på et kontor, og kone og barn var litt mindre avhengig av samfunnet rundt oss...ja, da hadde dette vært av interesse!

Du altså 😊 Kunstverksted. Er det noe du tenker på selv? Det er ikke langt bort fra hva jeg kunne tenkt meg. Total fred.

Takk for innspill! ☺ 

Anonymkode: f0cfb...7c2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg driver litt med håndverksarbeid på si, kan ikke egentlig kalle det kunst. Men jeg synes jo at det virker som om du vil vri en dårlig situasjon med sykdom og uføretrygd over til noe nytt og bedre. Det liker jeg og ble kanskje litt vel inspirert... :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det punktet er notert. Når jeg søker på finn ser jeg og at kommunale utgifter varierer enormt. Tv abbonement har vi her og det er en utgift jeg ergrer meg over da jeg ikke har og ikke vil ha tv.

Jeg kan litt av hvert faktisk. Derfor mener jeg at jeg skal klare grunnleggende vedlikehold og småreparasjoner. Større ting må uansett settes bort og tas etter alvorlighetsgrad og prioritering.

Anonymkode: f0cfb...7c2

Hvor mye skal du ha på bufferkonto?

Anonymkode: 995ff...e92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye skal du ha på bufferkonto?

Anonymkode: 995ff...e92

Ts har ikke svart, men jeg tror femhundre tusen er litt lite. Hva mener andre? Jeg drømmer også om et hus på landet.

Anonymkode: 995ff...e92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 4.5.2016 at 23.47, catman skrev:

Tja, jeg driver litt med håndverksarbeid på si, kan ikke egentlig kalle det kunst. Men jeg synes jo at det virker som om du vil vri en dårlig situasjon med sykdom og uføretrygd over til noe nytt og bedre. Det liker jeg og ble kanskje litt vel inspirert... :)

😊 Tusen takk for positive ord! Jeg tenker jeg må jo forsøke å gjøre det beste ut av livet mitt tross alt.

 

Jeg har ikke bestemt meg ang sum på buffer, må først finne ut hva jeg skal. Men det er greit å ha noe buffer uansett hvor jeg ender opp. Mest mulig.

Anonymkode: f0cfb...7c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...