Gå til innhold

Betyr Sharia så forferdelig for Norge?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den 3.5.2016 at 14.04, AnonymBruker skrev:

Det er stor skremselspropaganda om hvor forferdelig det vil bety når muslimene kommer i flertall og vi får Sharia i Norge. Men trenger det å bety så forferdelig? Alle mine muslimske venner er enige om at Sharia handler om rettferdighet og riktige lover. Ja, straffene skal være strenge for de som bryter lovene, men fordelen er at det blir færre som prøver seg med umoralsk oppførsel. Det vil ikke bli steinet og hengt folk hele tiden, slik mange fantaserer for seg når de hører Sharia. Det vil bli stille og rolig for det meste. Sivilisert. Folk vil følge Allahs lover. Det vil være ganske likt som i dag, vi har jo forbud mot mye i dag også. Folk følger de fleste lovene. Straff er unntaket. 

Anonymkode: 1fc6b...ec1

Når så små ting som tegninger (av en profet) kan føre til død, så er det nok noe vi burde holde oss unna.

Hva gjør vi med barnehagebarn som tegner bilder av profeten? Skal man steine dem slik at de andre barna blir "lovlydige"?

Europa er det mest sekulære stedet på jorden, og samtidig det mest etter-aktede for innvandrere. Det er åpenbart noe Europa gjør rett, så det å implementere lov-systemer fra et av de mest uønskede stedene på jorden gir ikke mye mening.

Anonymkode: c2c81...24a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Den 3.5.2016 at 15.11, AnonymBruker skrev:

Mennesker som ønsker sharia i Norge, står fritt til å reise til land som praktiserer sharia og bli der. I Norge må dere forholde dere til norske verdier og normer. 

Anonymkode: 7ad82...7f3

Jeg er ikke så bekymret for det egentlig, men er det egentlig noen som ønsker å ha sharia i landet og som faktisk tror det kommer til å skje? Ingen blir halshugd sånn av dette landet. Det har blitt litt strengere og sånn, men ikke så strengt at folk blir hengt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 3.5.2016 at 14.04, AnonymBruker skrev:

Det er stor skremselspropaganda om hvor forferdelig det vil bety når muslimene kommer i flertall og vi får Sharia i Norge. Men trenger det å bety så forferdelig? Alle mine muslimske venner er enige om at Sharia handler om rettferdighet og riktige lover. Ja, straffene skal være strenge for de som bryter lovene, men fordelen er at det blir færre som prøver seg med umoralsk oppførsel. Det vil ikke bli steinet og hengt folk hele tiden, slik mange fantaserer for seg når de hører Sharia. Det vil bli stille og rolig for det meste. Sivilisert. Folk vil følge Allahs lover. Det vil være ganske likt som i dag, vi har jo forbud mot mye i dag også. Folk følger de fleste lovene. Straff er unntaket. 

Anonymkode: 1fc6b...ec1

Hahahahahha, dagens. :roser:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ferie
Den 3. mai 2016 at 14.04, AnonymBruker skrev:

Det er stor skremselspropaganda om hvor forferdelig det vil bety når muslimene kommer i flertall og vi får Sharia i Norge. Men trenger det å bety så forferdelig? Alle mine muslimske venner er enige om at Sharia handler om rettferdighet og riktige lover. Ja, straffene skal være strenge for de som bryter lovene, men fordelen er at det blir færre som prøver seg med umoralsk oppførsel. Det vil ikke bli steinet og hengt folk hele tiden, slik mange fantaserer for seg når de hører Sharia. Det vil bli stille og rolig for det meste. Sivilisert. Folk vil følge Allahs lover. Det vil være ganske likt som i dag, vi har jo forbud mot mye i dag også. Folk følger de fleste lovene. Straff er unntaket. 

Anonymkode: 1fc6b...ec1

Her er jeg uenig.  Her er videoen jeg fant på nettet, Muslimsk Fredakonferanse 2013, hvor flesteparten av muslimene i salen strekker opp hånden og sier ja til sharia som omhandler steining ved utroskap. Se hva som skjer, fire minutter og 10 sekunder ut i videoen. 

Her er tråden jeg startet til videoen: 

 

Endret av Ferie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet i henhold til forumets regler.

Du kan ikke poste innlegg som inneholder:

* Spekulasjoner og ryktespredning. Det er ikke tillatt å spre rykter gjennom vårt forum, eller spekulere rundt årsaks-sammenhenger man ikke kjenner, når dette vurderes å være til skade for den eller de omtalte parteneSpekulasjoner om trolling ryddes under denne regelen. 

Phaedra, admin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 3.5.2016 at 14.04, AnonymBruker skrev:

Det er stor skremselspropaganda om hvor forferdelig det vil bety når muslimene kommer i flertall og vi får Sharia i Norge. Men trenger det å bety så forferdelig? Alle mine muslimske venner er enige om at Sharia handler om rettferdighet og riktige lover. Ja, straffene skal være strenge for de som bryter lovene, men fordelen er at det blir færre som prøver seg med umoralsk oppførsel. Det vil ikke bli steinet og hengt folk hele tiden, slik mange fantaserer for seg når de hører Sharia. Det vil bli stille og rolig for det meste. Sivilisert. Folk vil følge Allahs lover. Det vil være ganske likt som i dag, vi har jo forbud mot mye i dag også. Folk følger de fleste lovene. Straff er unntaket. 

Anonymkode: 1fc6b...ec1

For noe sprøyt!

Undertrykke kvinner, de blir null verdt! Og må gå tildekket og får ikke gå noe sted uten mannlig følge...

ikke får de jobbe heller!

Tror ikke det hadde blitt mindre kriminalitet... 

Det hadde blitt masse voldtekter! 

Anonymkode: 69aa2...dd2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 3.5.2016 at 14.22, AnonymBruker skrev:

Sharia og alle verdens religioner hører ingen steds hjemme. Snart vil alle få se at religioner forsvinner, en etter en. Takk og pris for det!

 

Jeg anbefaler at ts og dets likesinnede setter seg inn i religionshistorie verden over, leser seg opp på FAKTA om hva religion har ledet til av vold, kriminalitet, mishandling og utnyttelse. Dette er fakta som ikke lenger ignoreres av mennesker som har valgt å se sannheten, og dermed frigjort seg fra dets kyniske livstruende grep.

Våkn opp!

Anonymkode: 2bb61...1ca

jeg har ikke noe i mot ulike religioner, jeg syns det er spennende at andre har andre kulturer og religioner...

så lenge de respekterer hverandre. 
Kan vi ikke respektere hverandre, at vi er forskjellige, og heller lære av hverandre?
Og greit, kanskje tar naboen feil religion og havner i helvete, som enkelte tror... men det er verst for han.

Man velger selv... om man vil tro på ingenting eller på en Gud - eller to.
Selv er jeg dødssyk og velger å tro, for det gir meg trøst og håp, jeg ber om å bli frisk..

og jeg vet at jeg kommer til et godt sted der jeg møter min familie igjen...

Og nettopp slikt håp er vel det som er grunnen til at religioner oppsto! Det ga folk håp.

Når det var sult, sykdom og nød, så hadde de en høyere makt å be til - det ga håp og styrke. 
Hadde de ikke trodd på noe, så hadde nok mange gitt opp... 

Man kan tro på seg selv, men det er begrenset hvor mye styrke man har... og vi er forskjellig utrustet der.
Selv har jeg ganske sterk psykisk styrke, men har likevel valgt å ha en slags gudstro.
jeg går ikke i kirken og leser bibelen osv, det er mye der jeg eruenig i, men jeg vil ro på Gud og at han passer på oss... fordi jeg trenger det. Jeg trenger det lille håpet.

Sharia fører ikke noe godt med seg.

Islam er en vakker religion, men da må man ta bort kvinneundertrykkelse og de eldgamle straffemetodene. Vi lever i 2016, og religioner bør følge med i utviklingen. Vi kan ikke leve som de gjorde på den tiden koranen ble skrevet.

Anonymkode: 69aa2...dd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare det at dine muslimske venner forteller om hvor fint og rettferdig sharia er, skremmer meg. De kan bare drite i å tro at vi noen gang innfører sånt drittlov i vårt land. Om det ikke er henging og steining hele tiden, så er det uansett ikke sånt vi vil praktisere her. Og de sier at landet vil bli mer sivilisert og mer moralsk? Har du fulgt med og sett hvordan det er i muslimske land? Ikke mye siviliserte der nei. Mye opprør og undertrykkelse, kvinner er ikke verdt en dritt. De er selvrettferdige som ser ned på alle mennesker og det minste feil en annen gjør skal straffes. Tenk deg litt om og ikke hør for mye på dem. Anbefaler deg en film fra virkeligheten, The stoning of Soroya M. Sånn er det fremdeles der i de muslimske land. Se filmen! Så skal du få se "siviliserte og moralske' muslimer som elsker sharia loven sin og benytter den for alt den er verdt!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 7.5.2016 at 16.49, AnonymBruker skrev:

jeg har ikke noe i mot ulike religioner, jeg syns det er spennende at andre har andre kulturer og religioner...

så lenge de respekterer hverandre. 
Kan vi ikke respektere hverandre, at vi er forskjellige, og heller lære av hverandre?
Og greit, kanskje tar naboen feil religion og havner i helvete, som enkelte tror... men det er verst for han.

Man velger selv... om man vil tro på ingenting eller på en Gud - eller to.
Selv er jeg dødssyk og velger å tro, for det gir meg trøst og håp, jeg ber om å bli frisk..

og jeg vet at jeg kommer til et godt sted der jeg møter min familie igjen...

Og nettopp slikt håp er vel det som er grunnen til at religioner oppsto! Det ga folk håp.

Når det var sult, sykdom og nød, så hadde de en høyere makt å be til - det ga håp og styrke. 
Hadde de ikke trodd på noe, så hadde nok mange gitt opp... 

Man kan tro på seg selv, men det er begrenset hvor mye styrke man har... og vi er forskjellig utrustet der.
Selv har jeg ganske sterk psykisk styrke, men har likevel valgt å ha en slags gudstro.
jeg går ikke i kirken og leser bibelen osv, det er mye der jeg eruenig i, men jeg vil ro på Gud og at han passer på oss... fordi jeg trenger det. Jeg trenger det lille håpet.

Sharia fører ikke noe godt med seg.

Islam er en vakker religion, men da må man ta bort kvinneundertrykkelse og de eldgamle straffemetodene. Vi lever i 2016, og religioner bør følge med i utviklingen. Vi kan ikke leve som de gjorde på den tiden koranen ble skrevet.

Anonymkode: 69aa2...dd2

Er du muslim?om ikke må du ikke tro at de respekterer andre religioner enn sin egen. Så du videoen lenger opp. Ifølge dem er islam sannheten men det er ikke de andre religionene. De ser deg som vantro og du kan garantere at de tenker at du vil komme til helvete.

Ingen religioner er vakre forresten

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...