Gå til innhold

Nå kan du sjekke hvor mange som har ditt etternavn i hele verden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Over 70.000.000 på verdensbais 

Anonymkode: 23c4e...4c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 i Norge ifølge linken, men jeg vet at det er flere siden vi alle er i familie. Antallet er riktignok ikke enormt, men minst tredobbelt av hva den linken påstår.

 

 

Anonymkode: 35e56...85a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5966 i hele verden :)  

Anonymkode: 4e975...683

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to etternavn. 
Første - 8500, flest i Norge
Andre - 36 500! overraskende, flest i Danmark. Men det viste jeg for det etternavnet stammer fra Danmark. Tante holder på med slektsforskning og jeg har blått blod i årene, rettere sagt, en Dansk konge langt, langt, langt bak. Ikke nummer 200 som tronearving liksom :fnise:

Men til gjengjeld så er det bare 200 i norge med mitt fornavn. Verre med broren min, 20 700 som har hans fornavn, ganske vanlig med andre ord.

Anonymkode: de697...d16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke stemme. Jeg har søkt på etternavnet mitt på facebook og der fant jeg mange treff i Dankmark. men i følge linken var det ingen i DK. 

Etternavnet mitt er et gårdsnavn fra her i Norge, men jammen er det visst utbredt i engelsk-språkelig verden. Altså, ikke veldig utbredt, men 350 fordelt på Canada, USA og Australia. Det var litt underlig. 

Anonymkode: 7d778...29b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest FruPotter

Litt over 3000 deler mitt mellomnavn/første etternavn, og de fleste i Norge.
Over 100 000 deler mitt siste etternavn.

Det er på verdensbasis. :) 

Interessant. Nå gjelder det å finne ut min bakgrunn/min slekt/hvor jeg stammer fra. Er veldig interessert i sånt, og skal sende inn sånn DNA etterhvert. Har hørt at jeg har/hadde slekt fra Tyskland og USA, så er veldig spent å se om jeg kun er Skandinavisk, Europeisk eller noe mer. Regner med jeg er hovedsaklig Skandinavisk og Europeisk, men artig uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rundt 2600 har mitt etternavn på verdensbasis. Ca 50/50 mellom Norge og USA, noe som skal stemme ganske bra. Veldig mange emigrerte. Så en i Mikronesia også, så folk kommer seg rundt :fnise:

Mellomnavnet mitt er visst superpopulært i Frankrike i forhold til Norge. Av 5000 stk er 3000 i FR, 900 i USA, og bare 600 i Norge. Trodde det var veldig lave tall på dette navnet, men tydeligvis ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OI.   20 stk i Norge, hvorav jeg kun vet av 3. Min mor, broren min og meg.. (ca 2000 i verden, hvorav flest er bosatt i indonesia)

Spennende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tallet stemmer ikke overens med min familie i Norge i hvert fall.

Anonymkode: f4904...6e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Norge er vi 1036 med mitt etternavn. På verdensbasis er det visstnok 22095, hvorav de fleste bor i Syd-Afrika. Jeg har ikke giddet å lete etter flagget for density.

Jeg tror jeg skal ta tilbake mitt "pikenavn". Det er det bare 805 som har. Både utbredelse og tetthet var i Norge.

Endret av Arabella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen i hele verden som har mitt etternavn, så den er ikke mye å stole på 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tante holder på med slektsforskning og jeg har blått blod i årene, rettere sagt, en Dansk konge langt, langt, langt bak. Ikke nummer 200 som tronearving liksom :fnise:

Anonymkode: de697...d16

Da er det bare å begynne å eliminere arvinger hvis du skal bli ferdig i tide :ph34r:

In the game of thrones you win or you die

Anonymkode: 95163...3f4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8000 i verden der ca halvparten er i Nigeria :ler: Det er rundt 400 i Norge, omtrent det samme som SSB oppgir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Badebuksa
4 timer siden, mandarinen skrev:

OI.   20 stk i Norge, hvorav jeg kun vet av 3. Min mor, broren min og meg.. (ca 2000 i verden, hvorav flest er bosatt i indonesia)

Spennende

Ja, det er kjempespennende :sarkasme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge denne så er det ingen som har mitt navn i hele verden. Jeg vet vi er 48 stk i Norge, så det stemmer ikke i det hele tatt.

Det skal visstnok være en i Nigeria også, basert på en mail jeg fikk om at jeg var arving der nede......:fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, 216 i følge nettsiden der, men SSB sier 165. Og så sier den at det er en person hver mer navnet i  Russland og Slovakia :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...