Gå til innhold

Bursdagskostnader


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

To kompiser av kjæresten min har planlagt en overraskelsesbursdag for han (rundt tall). 

Kjæresten min har bursdag om ikke lenge, og jeg hadde egentlig bare tenkt å gå ut og spise. Jeg fikk en melding fra to av vennene hans om at de ville overraske han, og de lurte på om jeg kunne alliere meg med dem, og om vi kunne ha det hjemme hos meg/oss. Det sa jeg såklart ja til, og vi lagde en oversikt over hvordan vi skulle gjøre det.

Invitasjoner ble sendt, og det var i boks. Nå nylig har den ene kompisen blitt sykemeldt, og kommer ikke til å komme i bursdagen, den andre kan heller ikke komme.. Det er fremdeles 20 andre som kommer, men avtalen var at vi tre skulle spleise på kaker, fingermat, pynt osv, og nå blir det bare meg. Jeg synes kjæresten min fortjener det, og ønsker at han skal kose seg med sine venner på bursdagen sin, men jeg er fulltidsstudent uten jobb og har ikke råd til å bruke så mye penger.. 

Har noen tips til hvordan jeg kan gjøre det mest mulig rimelig? 

Anonymkode: 8782c...e18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Korgefest eller Tapas kanskje? Alle kan ta med seg en liten ting hver, på den måten så blir det ikke store kostnadene. Vet om flere som har hatt det som gave til bursdagsbarnet. Noen tar med mat, andre kake eller noe i glasset. Bare hør med folk hva de vil ta med, så unngår du 7 av samme ting 😜 

 

Anonymkode: b3987...284

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her synes jeg faktisk at de to kompisene kunne ha bidratt litt selv om de ikke lengre kan komme. 

Det var jo kompisene sin plan som du føyde deg etter, og dere ble da tre i planleggingen/bestemmelsen av bursdagen. Ergo synes jeg ikke det er riktig at du nå skal ta kostnadene alene. Du kan jo iallefall nevne det for de, at du ikke har økonomi til å fullføre den opprinnelige planen alene.