Gå til innhold

"du er nok bare blind for egen aldring"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ser veldig mange er redd for aldring her inne, og det har smittet meg. Leser om at når du når 25 års alderen merker du virkelig alderen. Du må også vite at kjæresten din snart vil begynne å se på yngre jenter fordi du er utdatert. For et par dager siden kom jeg over en tråd, der en mulig bitter kvinne skal gjøre menn oppmerksomme på at de heller ikke blir kjekkere med alderen. 

For en tid tilbake, leste jeg en tråd som var skrevet av ei som var redd for å eldes, men mente selv hun ikke hadde forandret særlig utseendet siden tenårene (hun var nær 25 om jeg husker riktig). Hun skrev at hun ofte ble gjettet å være 20. Men hun skrev også at andre hun hadde gått i klasse med ikke hadde forandret seg, mens mange andre igjen eldes fryktelig tidlig. 

Folk hengte seg veldig opp i at hun syntes hun så lik ut som i tenårene. Og skrev; "dette kalles blind for egen aldring". "du ser nok også eldre ut enn du synes selv, i deres øyne" "det er vanlig å synes at en ser yngre ut selv, enn hva andre ville sagt". 

Altså.. Er folk redde for at folk selv synes de ser bra ut?

Anonymkode: 582af...9d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det har smittet meg og. For et halvt år siden var ikke alder en tanke i mitt hode, jeg har seriøst aldri tenkt over det og tenkte at jeg som 26 åring ble sett på som ung. Men etter jeg har lest tråd på tråd om dette har det ubevisst satt seg, og jeg føler min tid som attraktiv kvinne er fordi selv om jeg vet at jeg enda er veldig pen. Ser rynker jeg ikke har sett før og er rett og slett litt lei meg for hele greia. Føler meg teit og gammel på byen og. Og huff som jeg gruer meg til typen skal få øynene opp for 20 åringer når vi kommer i 40-årene. 

Og svar til spørsmålet ditt: JA, folk her er livredde for det, den som våger seg å tro noe fint om sitt ytre skal hugges ned. 

Anonymkode: f2d58...d07

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke redd for å bli eldre og jeg er ikke redd for at mannen min skal se etter en som er yngre enn meg. Mannen min er 7 år eldre enn meg.

Jeg nærmer meg midten av 30 årene og synes livet faktisk blir lettere. Folk jeg møter tror jeg er en god del yngre, de tipper som regel på 27. Min erfaring er at det er litt dumt å se yngre ut enn det man er, for man blir ikke tatt like seriøs i jobb sammenheng, noe som er tåpelig, men sant. 

Jeg er ikke redd for å få rynker, ønsker de ikke velkommen men jeg kommer ikke til å freake ut når de dukker opp. 

Anonymkode: 7d969...6ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det har noe med at folk er redde for at andre skal synes de ser bra ut, men fordi det ligger noe i det å være blind for egen aldring. Det er en reell greie.

Jeg er nå 35, og synes meg selv og mine barndomsvenninner ikke har forandret seg stort fra vi var 18. Men jeg skjønner det er fysisk umulig. Selvsagt ser vi ikke ut som vi er 18! Jeg bare ser det ikke. Fordi jeg er blind for deres og min egen aldring. Når det gjelder andre klassekamerater synes jeg det er noen som har eldes voldsomt og andre som har eldes normalt.

Og når det gjelder de trollete mannfolka her inne som gjør sitt beste for å trykke ned kvinner og hardnakket hevde at de mister verdi så ikke la det gå inn på dere. Jeg merker ingen forskjell på oppmerksomheten jeg fikk når jeg var 20 og på den jeg får nå. Om noe så får jeg endel mer oppmerksomhet nå, siden jeg er mye mer selvsikker.

Er man pen, så er man pen, uansett om man er 20,25,30,35,40,45 o.s.v

Disse trådene som blir laget som de disser kvinner over en viss alder, så ha det i bakhodet at dette er menn som bruker store delen av dagen på ett KVINNEforum. Tror dere virkelig at de er "all that" når de sitter her inne i timesvis og er bitre? De er unntaket og ikke regelen. Antageligvis sitter de her inne på KVINNE-guiden å henger fordi de ikke har bedre å gjøre og er så full av bitterhet over a de ikke får seg dame eller seksuell omgang at de brenner for å trykke kvinner ned.

Så slapp av jenter.

Anonymkode: 5246d...b68

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...