Gå til innhold

Er redd kollega....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

27 minutter siden, tørkestativ skrev:

Jeg har gjort noe på en annen måte enn hun pleier, og da kan hun ta meg inn på kontoret, smelle igjen døra og brøle: HVA I HELVETE SKJEDDE NÅ?! Hun er illsint. Hun har også tvunget meg til å gå overtid en gang. Det var en arbeidsoppgave jeg ikke rakk i løpet av vakta.

Da kan du reagere med å vise at du er rolig og har kontroll (noe som forsterker og understreker at hun ikke har det). Eks si rolig og avbalansert (det får henne til å føle seg ukomfortabel med å vise sitt sinne, men vil bli smittet med din ro og behersket måte å takle henne) at det skal du få høre (snakk rolig og se i øynene på henne når du snakker). Jeg rakk dessverre ikke det og det og prioriterte å utføre det og det. Da vi har fått beskjed om at vi ikke skal gå overtid om det ikke er krise, og det syntes jeg ikke dette var, avsluttet jeg mitt arbeid og gjorde det jeg følte var det riktigste og beste å ta meg av. Håper du har forståelse for det.  

Endret av exictence
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forhold deg rolig. Begynner hun å skrike og banne, så sier du at nå går du, så får hun se til å roe seg ned. 

Jeg hadde også skrevet avviksmelding (det går ut over pasienter!) og sagt fra til verneombud.

På min jobb er det verneombudet som er sånn.  Helt koko. Hun sier selv at hun hater menn, og jeg tror hun må være i overgangsalderen i tillegg. Tror bare hun liker damer som er eldre enn henne selv og jatter med på det hun sier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å slutte er i hvertfall uaktuelt siden jeg fikk denne jobben etter et år som arb.ledig :) alt, utenom henne er helt supert og jeg vil ikke la en person ødelegge det. Jeg må nok enten late som om jeg ikke bryr meg, eller smelle skikkelig tilbake.. mitt største problem, som jeg ikke tror jeg har nevnt tidligere i tråden, er at jeg er ekstremt vàr for når folk hever stemmen og blir sinte. Jeg har opplevd noen vonde ting i oppveksten som gjør at jeg reagerer med frykt når dette skjer...ekstremt redd for konflikter. så jeg må nok manne meg skikkelig opp for å ta tak i dette. Samtidig tror jeg at jeg kan ha litt godt av å jobbe med en sånn person så jeg lærer å takle det bedre... men gøy er det i hvertfall ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg godt. Jobbet med en sånn syking i lang periode, måtte til slutt sette henne på plass og da ble hun rolig som mus. Jeg tror det må til for å vise at du ikke lar deg bli herset med. Sånne mennesker trenger å møte ¨jungel-oppførsel¨. Bli tarzan du også lol. Lykke til. 

Anonymkode: dd610...d22

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter min erfaring er det eneste som hjelper er å sette grenser.

Hva med dine personlige grenser, tenkt gjennom det? Ikke finn deg i slik oppførsel, livet er for kort til å klappe folk på skulderen som ikke forrjener din respekt, sett deg i respekt!

 

Anonymkode: f7a6a...8cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste gang hun begynner å kjefte, så sier du bare klart og tydelig at dette finner du deg ikke i, og at hun får snakke til deg på en ordentlig måte. Er hun uenig med deg, så må hun si ifra på en konstruktiv måte. 

Sånne mennesker må rett og slett få det slengt rett i fleisen. Ikke pakk det inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville sagt tydelig ifra at nå holder det, hvis hun ikke blir bedre ville jeg gått til sjefen og fått bytta team. Fordi du nå er i et dårlig arbeidsmiljø som går ut over din psykiske helse. Hvis det ikke blir ordner raskt ville jeg sykmeldt meg til sjefen putter deg i en bedre jobbsituasjon med tanke på miljø og helse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...