Gå til innhold

Kanskje gravid og uansvarlig?


RoXyy

Anbefalte innlegg

Jeg går ikke lenger på pilla og vet at det er en mulighet for at jeg kan bli gravid når som helst.

Det er ønsket fra både samboer og meg, selv om vi så langt har prøvd å være litt "forsiktige", ikke ha sex ved eggløsning feks. 

Nå er jeg 7 dager på overtid og lurer på om det har skjedd allikevel.

Men! Vi skal på ferie om 4 dager og drive med ekstremsport. Det er en lang reise, og sporten kan Være litt tøff. Jeg vil ikke teste meg fordi jeg er redd for at jeg faktisk er gravid.

Tenker mest på samboeren min som da kan finne på å avlyse en dyr reise hvor alt er betalt og som jeg vet at han gleder seg vilt til, bare fordi han blir bekymret. Jeg vil kanskje hekler ikke ha mulighet til å bedrive sporten.

Hvor uansvarlig er jeg hvis jeg venter med test til etter ferien om tre uker?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville testet før ferien, for å slippe å gå rundt å bekymre meg i ferien og vurdere symptomer og lignende hele ferien. Men du trenger ikke si det til mannen, om du tror han er overbeskyttende. Embryoet er fortsatt så lite at man ikke kan skade det. Ville vært mer bekymret senere i svangerskapet.

Men til spørsmålet: Nei, du er ikke uansvarlig om du venter med å teste.

Anonymkode: 14d62...8bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et eventuelt embryo vil ikke ta noen som helst skade av en ferie med ekstremsport. Det er knøttlite og lever i så fall særdeles beskyttet inne i livmoren din. Bare hold deg unna alkohol og røyk. Hvis det går galt (SA/MA) så hadde det gått galt uansett. Bare test du, ingen vits i å avlyse turen selv om du er gravid! Sju dager på overtid sier jo sitt ;)

Anonymkode: 2b725...359

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Gravid-Traa-far-ros-1780696.html

Hva slags ekstremsport er det snakk om? Er det noe du gjør på regelmessig basis? Hvis kroppen er vant til tøffe aktiviteter så må man ikke gå rett fra det og til å ligge på ryggen på sofaen altså, det kroppen er vant til kan du fortsette med. Husk at embryoet er så knøttlite og dypt inne i kroppen din så tidlig i svangerskapet. 

Anonymkode: 2b725...359

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg igjen.

Leste akkurat mitt eget innlegg og tenkte : hvorfor ikke bare ta en test og finne det ut? 

Tok en test nå med det samme og den fikk to streker omtrent Før jeg fikk tisset ferdig.

I sjokk, men glad! 

Mannen reagerte fint og turen går som vanlig! Skal surfe med måte, så blir det ikke så ekstremt alikevel ☺😄

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos deg på tur med spire i magen! Det eneste du bør være forsiktig med er mat og drikke :-) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...