Gå til innhold

Forsikring av hund/valp!


Smari

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg holder på med å bestemme meg for forsikringsselskap jeg skal velge til hunden min, men jeg føler ikke at jeg klarer å komme fram til hva som er det beste alternativet. Tror jeg har kommet fram til gjensidige eller agria. Vil jo velge det beste, men jeg er heller interessert i å betale en formue hver måned. 

Har dere noe forslag/erfaringer å dele med meg? Jeg er kun interessert i selskap som tilbyr direkte skadeoppgjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har gjensidige. Har tidligere hatt agria, men selv om de er noen kroner billigere så går jeg ikke tilbake dit. Gjensidige sin kundebehandling er etter min mening mye bedre, alt går raskere. Agria krangler gjerne og legger skyld på faktorer som unntar dem for erstatningsansvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har agria, men vurderer å bytte til gjensidige. Prisen er ganske høy hos agria, men har alltid fått erstatning når jeg har sendt inn. 

Anonymkode: 40b10...22a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Agria på nyvalpen og har brukt Agria på alle de tidligere hundene, faktisk siden Agria kom til Norge. Aldri vært noe tull, hverken med direkteoppgjør eller oppgjør via vanlig skjema.

Vi har dessverre fått brukt forsikringen mer enn de fleste, så vi burde vel ha opplevd noe tull hvis dette er vanlig, men oppgjørene har gått greit og ryddig for seg. 

Endret av Ulven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får ikke igjen for småbeløp hos dyrlege som vanlig dyrlegesjekk osv, ting som koster 500-2000,-... Er bare hvis dyret blir alvorlig sykt og man må ut med 20 000,- ++ at det vil lønne seg å ha forsikring i forkant, og alle som har råd til å ta seg av dyret sitt økonomisk om det skulle skje, kaster egentlig som oftest penger ut av vinduet med forsikring da man igrunn ikke tjener noe på det i lengden. Som regel så får ikke dyret alvorlig sykdom hvor man må ut med så mye penger. Selvsagt kan det skje, men hos de fleste skjer det ikke før dyret blir gammelt og de fleste har jo råd til å betale den enkeltsummen uansett. Fremfor en haug med småsummer på forsikring som tilsammen utgjør en hel formue

Anonymkode: 12877...cab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innlegget over skrev jeg fordi det er dette jeg ble forklart av en i Nordea. Er ikke jeg som påstår dette altså, men vil teste hvilke svar jeg får :) bare så det er sagt

Anonymkode: 12877...cab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så får dere rapportere hvis dere synes jeg avsporer. 

Anonymkode: 12877...cab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Agria. Og  er fornøyde. Har ikke vært noe tull, og fått dekket alt/store deler etter hver av operasjonene til hunden vår.  

Anonymkode: 1e095...a20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 5/2/2016 at 13.39, Smari skrev:

Jeg er kun interessert i selskap som tilbyr direkte skadeoppgjør.

Hva vil direkte skadeoppgjør si? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte Agria i mange år, men byttet til Gjensidige. Var mye enklere med Gjensidige når det skjedde noe. Veterinæren bare sendte papirene til Gjensidige og jeg slapp å gjøre noe som helst annet enn å ta meg av mitt dyr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man får ikke igjen for småbeløp hos dyrlege som vanlig dyrlegesjekk osv, ting som koster 500-2000,-... Er bare hvis dyret blir alvorlig sykt og man må ut med 20 000,- ++ at det vil lønne seg å ha forsikring i forkant, og alle som har råd til å ta seg av dyret sitt økonomisk om det skulle skje, kaster egentlig som oftest penger ut av vinduet med forsikring da man igrunn ikke tjener noe på det i lengden. Som regel så får ikke dyret alvorlig sykdom hvor man må ut med så mye penger. Selvsagt kan det skje, men hos de fleste skjer det ikke før dyret blir gammelt og de fleste har jo råd til å betale den enkeltsummen uansett. Fremfor en haug med småsummer på forsikring som tilsammen utgjør en hel formue

Anonymkode: 12877...cab

Du har både rett og feil her.

1. Nei, man får ikke igjen for rutinesaker, som vaksine, tannpuss, kloklipp og slikt, det er helt korrekt. Men dersom du må inn fordi hunden har høy feber, det er helg, og regningen blir et par tusen, så får man igjen penger. I disse tilfellene får man igjen størst andel hos Gjensidige, som opererer med en fast egenandel på 25%. Har man Agria så er det lite å hente, da de har en fast egenandel på 12-1500, pluss bevegelig egenandel på toppen.

2. Ja, det er mer økonomisk å ikke ha forsikring dersom man har råd til å bla opp store summer for operasjoner utenom. Det er jo logisk - det er jo det forsikringsselskapene tjener penger på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, ArtyFarty skrev:

Du har både rett og feil her.

1. Nei, man får ikke igjen for rutinesaker, som vaksine, tannpuss, kloklipp og slikt, det er helt korrekt. Men dersom du må inn fordi hunden har høy feber, det er helg, og regningen blir et par tusen, så får man igjen penger. I disse tilfellene får man igjen størst andel hos Gjensidige, som opererer med en fast egenandel på 25%. Har man Agria så er det lite å hente, da de har en fast egenandel på 12-1500, pluss bevegelig egenandel på toppen.

2. Ja, det er mer økonomisk å ikke ha forsikring dersom man har råd til å bla opp store summer for operasjoner utenom. Det er jo logisk - det er jo det forsikringsselskapene tjener penger på.

Takk for svar, regner med du forstod at det var personen i Nordea som snakket om dette og ikke jeg :) 

Anonymkode: 12877...cab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar, regner med du forstod at det var personen i Nordea som snakket om dette og ikke jeg :) 

Anonymkode: 12877...cab

Jada :) Men poenget er jo det samme,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Sjekk ut Tryg sin nye hundeforsikring, blitt veldig mye bedre! 

Anonymkode: 09c07...a7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...