Gå til innhold

Ny TV.


KaDust

Anbefalte innlegg

Jeg og samboeren har planer om å kvitte oss med den nå 14 år gamle TV'en. Den er svær, har ikke bakgrunnsbelysning (så vi ser ingen mørke scener :lol: ), og ikke minst trekker den mer strøm enn nødvendig fordi den er såppass gammel.

Så. Vi har sett litt på denne og lurte på om noen har innspill? Det er viktig at det er noenlunde bred synsvinkel på tv'en slik at vi kan sitte i endene av sofaen og fortsatt se klart, at det er god bakgrunnsbelysning og skarpt bilde med klare farger. Det skal være flat-tv og ikke buet (men buet er jo også uaktuelt når vi krever bred synsvinkel :nigo: ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 timer siden, KaDust skrev:

Jeg og samboeren har planer om å kvitte oss med den nå 14 år gamle TV'en. Den er svær, har ikke bakgrunnsbelysning (så vi ser ingen mørke scener :lol: ), og ikke minst trekker den mer strøm enn nødvendig fordi den er såppass gammel.

Så. Vi har sett litt på denne og lurte på om noen har innspill? Det er viktig at det er noenlunde bred synsvinkel på tv'en slik at vi kan sitte i endene av sofaen og fortsatt se klart, at det er god bakgrunnsbelysning og skarpt bilde med klare farger. Det skal være flat-tv og ikke buet (men buet er jo også uaktuelt når vi krever bred synsvinkel :nigo: ).

Etter min erfaring med Samsung, skulle ikke dette være noe dårlig kjøp. Men min flaskjerm, er ikke så flat som den dere har sett på, og den er bare halvsmart😜 Den har og en god synsvinkel, du skal langt ut mot siden for at man ikke ser bildet godt. 

En anna sak er hvordan det er å kjøpe den over nett, med tanke på garantireparasjon. Få reda på hvor dere kan sende den, mulig det er til en stor aktør som har flere store merker. Jeg fikk reparert min receiver med å sende den til hoved verkstedet, som jeg fikk tlfnr til der jeg hadde kjøpt den(Expert)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen spesiell årsak til at dere ønsker å skaffe dere en TV ?

Det er fullt mulig å se de aller fleste TV-kanaler over internett (TV2 Sumo + D Play, bare for å ta ett eksempel)

Uten TV-apparatet, så slipper dere å betale NRK-lisens også. :)

Anonymkode: 312be...ede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samsung er ett bra kjøp! Hatt 4 Samsung tv'er (LCD og LED) og er utelukkende fornøyd. Kun byttet fordi jeg ville ha større tv... 

Får mye skryt for klare bilder. 

Anonymkode: 7f70c...022

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4k er vel heller meningsløst før du kommer en del opp i størrelsene samt at det enda ikke er noe særlig innhold tilgjengelig. Hvilken størrelseskategori er dere i? Hvor langt sitter dere fra tven? Hva ser dere mest? Skal den benyttes til spillkonsoller? Vil dere ha ambilight (lyser opp veggen, men finnes kun på philips)? Hva skal kobles til av eksternt utstyr (dekodere, anlegg, lydplanke etc)? 

Mitt stalltips er vel egentlig at dere, dersom dere har i nærheten, tar en tur til en butikk med folk som har god peiling på lyd/bilde - feks hifi-klubben. Dersom dere er villige til å betale 15000 for en tv, så har dere mye å velge i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4K utgjør stor forskjell på 50 tommer TV, spesielt når det kommer til spill som støtter 4K oppløsning. 50 tommer er det største vi kan ha på veggen. Vi ser på alt mulig rart: alt fra dokumentarer til fantasy. Den skal så absolutt brukes på spillkonsoller. Vi vil ikke ha ambilight. Det er en dekoder og to spillkonsoller som skal kobles til, pluss en tredje som er litt av og på. Derfor vil vi også ha 4 HDMI innganger, så vi slipper å rekoble hver gang vi bruker den tredje. 

Vi har vært i butikken i nærheten, men jeg har selv mer kunnskap enn de som jobbet der så det var nyttesløst. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 3. mai 2016 at 16.16, AnonymBruker skrev:

Er det noen spesiell årsak til at dere ønsker å skaffe dere en TV ?

Det er fullt mulig å se de aller fleste TV-kanaler over internett (TV2 Sumo + D Play, bare for å ta ett eksempel)

Uten TV-apparatet, så slipper dere å betale NRK-lisens også. :)

Anonymkode: 312be...ede

Og hvor ser du på disse TV-kanalene, på en liten iPad-skjerm? Lerret? Mange, deriblant meg, bruker TVen nettopp som skjerm, der jeg streamer både film, TV og musikk fra nett via chromecast. TV og internett er da ikke motsetninger.

Man får også kjøpt TV uten tuner, slik at man lovlig slipper unna NRK-lisensen. Da slipper man å plombere selv.

Anonymkode: 417fc...596

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...