Gå til innhold

Pass på danskebåten


jodle

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har ei stemor som jeg så gjerne skulle ha overraska med en helg i København. Men så ser jeg at det står at det er anbefalt å ha pass selv på en slik tur. Problemet er da at siden stemor aldri har vært i utlandet, så har hun heller ikke noe pass. Er det så strengt nå at man må ha pass for å komme seg av og på båten både her i landet og i Danmark? Eller gjelder disse anbefalingene om man skal feriere en stund nedi der?

Blir jo brått en del dyrere om man må ordne pass til hele familien for ei helg på danskebåten.. Noen som vet noe om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det er forsterket grensekontroll, derfor trenger man pass. Vanligvis holder det med ID i Skandinavia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Krstanna har rett. Frem til ikke for så lenge siden så kunne dere reist passfritt. Men slik som verden har blitt så må vi vite hvem som kommer inn....  Bra de har litt kontroll!

 

Anonymkode: 02e20...e5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Reiste danskebåten til København i påsken. De ved respsjonen sa vi ikke trengte pass, men når vi kom tilbake til Norge ble vi møtt av mye politi som krevde pass. ( Tror terroren i Brussel var grunnlag for skjerpet sikkerhet )

Dere MÅ ha med pass. Det er skjerpet.

Anonymkode: 957c4...99f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var å tok ferga fra Frederikshavn over til Gøteborg i påska, da sa han dansken i skranken at kun norsk pass eller førerkort er gyldig legitimasjon. Jeg hadde ingen av delene å fikk kun være med fordi pappa pratet med han. Så det kan gå så lenge svigermor har norsk førerkort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 2. mai 2016 at 11.05, jodle skrev:

Hei. Jeg har ei stemor som jeg så gjerne skulle ha overraska med en helg i København. Men så ser jeg at det står at det er anbefalt å ha pass selv på en slik tur. Problemet er da at siden stemor aldri har vært i utlandet, så har hun heller ikke noe pass. Er det så strengt nå at man må ha pass for å komme seg av og på båten både her i landet og i Danmark? Eller gjelder disse anbefalingene om man skal feriere en stund nedi der?

Blir jo brått en del dyrere om man må ordne pass til hele familien for ei helg på danskebåten.. Noen som vet noe om dette?

Pass eller førekort er gyldig.http://www.stenaline.no/Trafikkinformasjon

Anonymkode: f5541...dab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...