Gå til innhold

Postboksadresse


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det lov å ha kun postboksadresse eller må man oppgi en gateadresse man oppholder seg i til staten? Tenker når det gjelde adresseendring.

Anonymkode: c5fa7...000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Er det lov å ha kun postboksadresse eller må man oppgi en gateadresse man oppholder seg i til staten? Tenker når det gjelde adresseendring.

Anonymkode: c5fa7...000

Ja, man skal oppgi hvor man bor, også når man bor i båt

Anonymkode: 44867...ea9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det lov å ha kun postboksadresse eller må man oppgi en gateadresse man oppholder seg i til staten? Tenker når det gjelde adresseendring.

Anonymkode: c5fa7...0

Du kan ikke bo i en postboks, du er ålagt å oppgi bostedsadresse ved adresseendring. Er du derimot uten fast bosted, UFB, så kan du ha bare postnoksadresse. Vær klar over at postbokser koster en drøy tusenlapp årlig. Det kan og oppstå problemer knyttet til post, særlig fra det offentlige dersom du har en bostedsadresse og post som skal til postboks. 

Anonymkode: 88316...fb2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke tenkt å bo i en båt. Jeg har tenkt å bo hos noen kjentfolk her og der frem til jeg finner meg en annen leilighet. Jeg vil være UFB. Jeg har ingen å sette adressen min hos fordi de får støtte fra NAV og jeg skal ikke bo der mer enn en ukes tid her og der. Dette kommer til å vare et par måneder og jeg trenger å sette adressen min et sted, derfor jeg tenkte en postboks.

Anonymkode: c5fa7...000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen flere som kan si hvordan det fungerer?

Anonymkode: c5fa7...000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke tenkt å bo i en båt. Jeg har tenkt å bo hos noen kjentfolk her og der frem til jeg finner meg en annen leilighet. Jeg vil være UFB. Jeg har ingen å sette adressen min hos fordi de får støtte fra NAV og jeg skal ikke bo der mer enn en ukes tid her og der. Dette kommer til å vare et par måneder og jeg trenger å sette adressen min et sted, derfor jeg tenkte en postboks.

Anonymkode: c5fa7...000

Da er du pr. Definisjon en UFB. Det bør du kjenne konsekvensene av fullt ut, før du registrerer deg som. Det er uhyre stigmatiserende i alt av offentlige kontorer og registre uanset hvem og hva du møter på din vei i livet, både i dag og i fremtiden. 

Anonymkode: 88316...fb2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da er du pr. Definisjon en UFB. Det bør du kjenne konsekvensene av fullt ut, før du registrerer deg som. Det er uhyre stigmatiserende i alt av offentlige kontorer og registre uanset hvem og hva du møter på din vei i livet, både i dag og i fremtiden. 

Anonymkode: 88316...fb2

Det får da så være. Som sagt, dette skal vare et par måneder, ikke inn i hele fremtiden.

Anonymkode: c5fa7...000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan være registrert som UFB (uten fast bopel) hos Folkeregisteret ja

http://www.ba.no/sondre-bor-i-bat-men-ifolge-staten-er-han-bostedslos/s/5-8-17641

 

Anonymkode: 44867...ea9

Vet du hvordan jeg da gjør det når jeg bytter adresse? Velger jeg da bare UFB? Er det mulig?

Anonymkode: c5fa7...000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke gjøre noe med folkeregisteret før du har fått ny adresse, slapp av. Men vil du ha posten din, skaffer du deg en postboks og går inn på posten.no. Der får man gratis ettersending av post i 2 måneder til den postboksen din. Om du ønsker at posten skal sende utover 2 måneder, koster det penger.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vet du hvordan jeg da gjør det når jeg bytter adresse? Velger jeg da bare UFB? Er det mulig?

Anonymkode: c5fa7...000

Du får skjema som skal fylles ut, hos Skatteetaten. Mulig du også finner det på nett

Anonymkode: 44867...ea9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Evilposelos skrev:

Du trenger ikke gjøre noe med folkeregisteret før du har fått ny adresse, slapp av. Men vil du ha posten din, skaffer du deg en postboks og går inn på posten.no. Der får man gratis ettersending av post i 2 måneder til den postboksen din. Om du ønsker at posten skal sende utover 2 måneder, koster det penger.

 

Må jeg ikke endre adresse når jeg flytter? Jeg har ikke noe kjennskap til de som tar over leiligheten.

Anonymkode: c5fa7...000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må jeg ikke endre adresse når jeg flytter? Jeg har ikke noe kjennskap til de som tar over leiligheten.

Anonymkode: c5fa7...000

Postadressen din må du endre. Dette gjør du hos Posten/ på postkontoret

Anonymkode: 44867...ea9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Postadressen din må du endre. Dette gjør du hos Posten/ på postkontoret

Anonymkode: 44867...ea9

Men ikke hos folkeregisteret?

Anonymkode: c5fa7...000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men ikke hos folkeregisteret?

Anonymkode: c5fa7...000

Nei, ikke før du har fått nytt sted å bo.

Endret av Evilposelos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Evilposelos skrev:

Nei, ikke før du har fått nytt sted å bo.

Så da tror folkeregisteret at jeg bor et sted jeg ikke bor?

Anonymkode: c5fa7...000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Mysticgirl
Den 2.5.2016 at 21.12, Evilposelos skrev:

Nei, ikke før du har fått nytt sted å bo.

Så om ei alenemor flytter inn der tidligere leier bodde, får hun ikke det hun har krav på pga det er en annen som er registrert der sammen med henne?

Selvsagt må TS bytte adresse!

Du kan som sagt være UFB men dette gir deg ulemper utover det  å ha eget mobilabonnement eller å ta opp lån. Det får du nemlig ikke uten fast bostedsadresse. Har du ikke foreldre  du kan stå på til du finner deg noe eget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 3.5.2016 at 20.37, AnonymBruker skrev:

Så da tror folkeregisteret at jeg bor et sted jeg ikke bor?

Anonymkode: c5fa7...000

Ja, og det er ikke lov, så ikke hør på Evilposelos.

Anonymkode: f5ff3...954

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Mysticgirl skrev:

Så om ei alenemor flytter inn der tidligere leier bodde, får hun ikke det hun har krav på pga det er en annen som er registrert der sammen med henne?

Selvsagt må TS bytte adresse!

Du kan som sagt være UFB men dette gir deg ulemper utover det  å ha eget mobilabonnement eller å ta opp lån. Det får du nemlig ikke uten fast bostedsadresse. Har du ikke foreldre  du kan stå på til du finner deg noe eget?

Nei. Jeg har ikke det.

Anonymkode: c5fa7...000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, og det er ikke lov, så ikke hør på Evilposelos.

Anonymkode: f5ff3...954

Men hva gjør jeg da med adressen. Skal jeg bare skrive uten fast bopel i adresseendringen?

Anonymkode: c5fa7...000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...