Gå til innhold

Våknet i natt med grusom smerte i korsrygg/nedest i ryggen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Forventer jo ikke at noen skal kunne gi meg noen diagnose eller slikt men bare lurer på om andre har opplevd noe av det samme?

Er en ellers frisk å rask 29år gammel gutt.
Kjente i løpet av gårdagen antydninger til at jeg var litt øm helt nederst i ryggen, rett over rumpa, våknet kl 2 i natt av at jeg var skikkelig øm, og periodvis med kansje intervaller på 1-3min så kjentes det ut som en muskel eller flere strammet seg helt, trekte seg sammen, ga en helt vanvittig uutholdelig smerte, dette varte i 3-10sek hver gang det skjedde.
Klarte ikke å ligge, sitte, gå på toalettet, eneste jeg klarte var å gå rolig rundtomkrig.

Uansett ligge posisjon, sittestilling osv så kom denne smerten ganske umiddelbart, dersom jeg prøvde å bare ligge videre så kom den oftere å oftere, ble mer å mer intens samt kjentes ut som noe strammet seg mer å mer baki ryggen.
Aldri opplevd noe slik før, aldri hatt problemer med ryggen heller.

Etter hva jeg vet så har jeg ikke ligget unormalt, ikke har jeg løftet tungt, heller ikke slått meg på noen måte, men dette kom sånn ganske plutselig.

Fikk noe naproxen og voltaren av en kompis, tok først 2stk naproxen samt 2stk voltaren en tid etterpå, kjente jo at jeg ble smådøsig og 'lettere beruset' kan du si, smertene ble bortimot borte, men kjenner at det er temmelig stivt og ømt baki der ennå.

Tablettene ble tatt rett over kl 10 i mårrest, har ikke hatt voldsomt vondt etter dette, men helt 100% er det ikke å det gjør vondt om jeg reiser meg fort eller noe slik, men dette med at musklene 'låser' seg eller hva de gjør er omtrent borte.
Tablettene har vel mistet sin virkning for lenge siden antar jeg?

Forsøkte med 2stk paracet i natt som var uten at det hjalp i det hele tatt, men var bare et desperat forsøk.
Jeg gikk rundt i stua hele natten, hele morgenen, gikk rundt i nabolaget, klarte ikke å gjøre annet, gjorde sykt vont å hoste, snyte seg, ja alt.
Fikk til å sove et par timer i 3 tiden i ettermiddag.

Noen som har opplevd noe lignende?
Skal nok ringe legekontoret i morgen dersom jeg ikke er blitt bra til morgen tidlig, er mest bare nysjerrig på hva i alle dager dette er/var for noe, og hvordan disse tablettene muligens klarte å ta problemet bort 'permanent' tenker da siden det er så lenge siden jeg tok de at virkningsgraden til de er nok gått bort for lenge siden.

Mvh fra Stavanger :)

Anonymkode: 38603...d47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan være akutt lumbago. Har hatt det selv, og det ble veldig mye bedre da jeg fikk smertestillende og muskelavslappende. Jeg hadde ikke de krampene du snakker om, men vet min far hadde det en gang han hadde lumbago. Man kunne se når musklende trakk seg sammen. Han ble hentet i ambulanse (klarte ikke gå på grunn av smertene), men etter å ha fått en sprøyte med smertestillende/muskelavslappende middel så kunne han faktisk gå hjem fra legekontoret, om enn noe stivbeint. 

Min beste gjetning er at de musklene spenner seg for å stå i mot smerten og dermed kommer krampene også for hele systemet står i spenn, så spenner man seg enda mer. Når man så inntar smertestillende så begynner man å "skru ned" smertespiralen og dermed avtar behovet for å spenne musklene også. 

Merk, her snakker vi gjetning basert på egen erfaring, men null medisinsk reell innsikt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke kombinere Naproxen og Voltaren, da kan du etse hull i mageslimhinnen og tarmen. Du må heller ikke ta to, dersom styrken på for eks Voltaren er 50 mg. Du kan imidlertid kombinere Paracet og Voltaren, eller Paracet og Naproxen, men først etter avtale med lege. 

Anonymkode: 502ca...2df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gått til lege og bedt om og få en orntelig sjekk av testiklene for og utelukke testikelkreft siden du er i den målgruppen! Ikke meningen å skremme deg altså, men bedre og være føre var😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...