Gå til innhold

Når prøvde du med flaske, og hvordan gikk det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ammet ikke første barn, barnet fikk ikke til pupp. Dette var sårt for meg, og desto viktigere ble det å amme andre barn. Babyen er nå straks 4 uker og ammingen gikk bra denne gang, vi må dog amme med skjold fordi jeg har overproduksjon og baby sliter med å få tak - men det går knirkefritt og ingen problemer. Baby har fått smokk siden den var 2 uker gammel, men forstår seg ikke helt på dette - men ingen sugeforvirring av smokken. 

Nå har det seg slik at jeg gjerne skulle ønske jeg kunne gjøre ting sammen med eldstejenta av og til uten å være i beredskap for å være matstasjon for lillebaby. Grunnet gjentatte brystbetennelser har helsesøster frarådet meg å amme utendørs (noe det selvsagt blir en del av når jeg er ute med eldstejenta og har lillebaby i vogna). Helsesøster mente jeg etterhvert kunne ha med meg noen flasker med pumpet morsmelk og eventuelt gi det fremfor å amme for å forebygge betennelser. 

Men jeg er så innmari redd for å gjøre baby sugeforvirret og ødelegge ammingen. Når forsøkte dere flaske, og hvordan gikk det? Er det "trygt" i forhold til sugeforvirring å bruke medela calma? 

Anonymkode: 0f682...747

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøvde Medela Calma for et par uker siden, baby var da 5 uker, tok flaska som bare det :) Ingen problemer med amming i etterkant :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyer er forskjellige, så dette må du bare prøve deg frem med. 

Anonymkode: 628cd...61d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Medela calma her og. Prøvde i uke 6,  ble anbefalt av hs til å vente til da. Gikk kjempefint, tok litt morsmelk på tuppen første gang så det skulle lukte mat. Har ogås gått fint med pupp i etterkant :)

Anonymkode: 874ad...a85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappaen gav han flaske noen ganger når han var nyfødt (når jeg var veldig sliten, hadde mye ammevansker og vondt), og da tok han godt. Men jeg avventet veldig å prøve mer flaske fordi jeg var redd for sugeforvirring, så prøvde igjen når han var rundt 4 mnd, men han nektet.. Og nå 1,5 mnd senere er han absolutt ikke interessert. Så på en måte så angrer jeg på at jeg ikke prøvde mer, men det kunne jo selvsagt gått utover ammingen....

Anonymkode: 8c86b...a40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...