Gå til innhold

Ufør, bo hvor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor ville du bodd om du var i denne spesielle situasjonen:

Ufør, 40+, Singel, Ingen venner, Voksne barn og Introvert

 

Anonymkode: baab1...25d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor, som i geografisk eller som å bo med noen? ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvor ville du bodd om du var i denne spesielle situasjonen:

Ufør, 40+, Singel, Ingen venner, Voksne barn og Introvert

 

Anonymkode: baab1...25d

I nærheten av barna mine, hvis det var mulig. Ellers ville jeg nok bodd landlig, men helst innenfor samme fylke som minst ett av de voksne barna. Et sted i skogkanten med få naboer ser jeg for meg at jeg ville valgt i en slik situasjon, med mindre du gjerne vil ha venner og kjæreste, da vil det nok lønne seg å bo litt mer sentralt.

Anonymkode: 10fd9...7bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvor ville du bodd om du var i denne spesielle situasjonen:

Ufør, 40+, Singel, Ingen venner, Voksne barn og Introvert

 

Anonymkode: baab1...25d

I nærheten av barna mine, hvis det var mulig. Ellers ville jeg nok bodd landlig, men helst innenfor samme fylke som minst ett av de voksne barna. Et sted i skogkanten med få naboer ser jeg for meg at jeg ville valgt i en slik situasjon, med mindre du gjerne vil ha venner og kjæreste, da vil det nok lønne seg å bo litt mer sentralt.

Anonymkode: 10fd9...7bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Jerry Lee skrev:

Hvor, som i geografisk eller som å bo med noen? ☺

Geografisk.

Anonymkode: baab1...25d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I rimelig nærhet til mine barn og deres familie.

Så ville graden av uførhet (fysisk eller psykisk årsak) gi noen føringer på om det beste er å bo nede på bakken eller litt opp i høyden).

Eventuelle behov for parkering for spesialbil ville også spille inn, samt akseptabel avstand til sykehus/lege dersom det er behov for jevnlige kontroller.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I nærheten av barna mine, hvis det var mulig. Ellers ville jeg nok bodd landlig, men helst innenfor samme fylke som minst ett av de voksne barna. Et sted i skogkanten med få naboer ser jeg for meg at jeg ville valgt i en slik situasjon, med mindre du gjerne vil ha venner og kjæreste, da vil det nok lønne seg å bo litt mer sentralt.

Anonymkode: 10fd9...7bc

Ja, tror nok jeg ville valgt noe lignende som deg. Jeg er litt usikker om jeg orker venner og kjæreste.

Anonymkode: baab1...25d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Mis(s)Understood skrev:

I rimelig nærhet til mine barn og deres familie.

Så ville graden av uførhet (fysisk eller psykisk årsak) gi noen føringer på om det beste er å bo nede på bakken eller litt opp i høyden).

Eventuelle behov for parkering for spesialbil ville også spille inn, samt akseptabel avstand til sykehus/lege dersom det er behov for jevnlige kontroller.

Tenker du på blokk evt leilighet? 

Anonymkode: baab1...25d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenker du på blokk evt leilighet? 

Anonymkode: baab1...25d

Det vil nok avhenge av hva det aktuelle området har av muligheter.

Om man har sterk utrygghet ved å bo på gateplan så vil det nok være bedre å bo f.eks. i den øverste delen av en horisontaldelt 2mannsbolig. Men har man vansker med å evakuere seg selv fra 2. etasje i f.eks. brann, så ville jeg valgt den delen av boligen som lå på bakkeplan.

Blokkleilighet kan være et alternativ, men det er jo helt opp til den som leter etter bolig, og vedkommendes ønsker og behov.

 

Endret av Mis(s)Understood
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i noenlunde samme situasjon og har bevisst valgt et bosted etter mine behov. Gikk lang tid før jeg fikk tak i min lille drømmebolig da og her er en del som må fikses. Men fullt brukbar. Tar en ting om gangen ettersom økonomien tillater det.

Fikk tak i et lite hus, kaller det for en bungalow, med alt på ett golv og fin utsikt. Kjøpte det under takst. Det ligger i utkanten av et fint byggefelt med kort avstand til sentrum, ca 6 km, som jeg regner for kort. Flyplass en halv time herfra.

Så er jeg introvert og har stort behov for mye alenetid. Men jeg ser lys og hører folk, så jeg føler meg overhode ikke ensom eller plassert i hutaheiti. Har også nær slekt noenlunde i nærheten, samme fylke som nevnt her og det fungerer veldig bra.

Det eneste som er litt kinkig, er parkeringen, men jeg innser at man kan ikke få absolutt alt.

Anonymkode: f8289...30e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også 40+ og ufør. Kjøpte en brl leilighet i utkanten av byen, jeg er ikke akkurat introvert, men heller ikke supersosial, men jeg ønsker å se liv ut vinduene mine, ha buss/tog/sykehus/flyplass/byen med sitt kulturtilbud innen rimelig kort avstand. Bor i 3 etg, føler meg kjempetrygg, og det er også lett å bare låse døren å reise om jeg skal på ferie.Funger optimalt for meg :) 

Anonymkode: 0c68e...4d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville flyttet til Bucharesti, der er det billig å bo, billig for alkohol og den yngre delen av befolkningen snakker ypperlig engelsk. Dessuten er det masse å se og gjøre der.

Hvis jeg var litt mindre eventyrlysten hadde jeg dratt til Budapest, men det er litt varmt der.

Eventuelt Beograd, digger den byen. Den minner litt om et Athen som ikke suger og som ikke er skittent, falleferdig og ekkelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er i noenlunde samme situasjon og har bevisst valgt et bosted etter mine behov. Gikk lang tid før jeg fikk tak i min lille drømmebolig da og her er en del som må fikses. Men fullt brukbar. Tar en ting om gangen ettersom økonomien tillater det.

Fikk tak i et lite hus, kaller det for en bungalow, med alt på ett golv og fin utsikt. Kjøpte det under takst. Det ligger i utkanten av et fint byggefelt med kort avstand til sentrum, ca 6 km, som jeg regner for kort. Flyplass en halv time herfra.

Så er jeg introvert og har stort behov for mye alenetid. Men jeg ser lys og hører folk, så jeg føler meg overhode ikke ensom eller plassert i hutaheiti. Har også nær slekt noenlunde i nærheten, samme fylke som nevnt her og det fungerer veldig bra.

Det eneste som er litt kinkig, er parkeringen, men jeg innser at man kan ikke få absolutt alt.

Anonymkode: f8289...30e

Kan jeg spørre hvilken del av landet? Småby eller? Jeg kunne godt tenkt meg noe på ett plan og litt hage. 

Anonymkode: baab1...25d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, lovedrug skrev:

Kan du søke kommunal bolig?

Det blir aldri aktuelt pga stor innkvartering av narkomane i denne kommunen.

Anonymkode: baab1...25d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Det blir aldri aktuelt pga stor innkvartering av narkomane i denne kommunen.

Anonymkode: baab1...25d

Det er det her også,men det er jo de som ikke er narkomane også.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 minutter siden, ambivalentReaction skrev:

Jeg ville flyttet til Bucharesti, der er det billig å bo, billig for alkohol og den yngre delen av befolkningen snakker ypperlig engelsk. Dessuten er det masse å se og gjøre der.

Hvis jeg var litt mindre eventyrlysten hadde jeg dratt til Budapest, men det er litt varmt der.

Eventuelt Beograd, digger den byen. Den minner litt om et Athen som ikke suger og som ikke er skittent, falleferdig og ekkelt. 

Finn en feil. Nei. To feil. Sikkert ok for deg å bo der, men er du ufør?

Anonymkode: baab1...25d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Finn en feil. Nei. To feil. Sikkert ok for deg å bo der, men er du ufør?

Anonymkode: baab1...25d

Du spurte: "Hvis du var i denne situasjonen", så jeg svarte etter beste evne. Empati er evnen til å sette seg inn i noen andres situasjon, jeg er en ekspert på empati og derfor var det ganske lett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, lovedrug skrev:

Det er det her også,men det er jo de som ikke er narkomane også.

 

Sant, men jeg har vært uheldig tidligere så tar ikke den sjansen igjen.

Anonymkode: baab1...25d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det blir aldri aktuelt pga stor innkvartering av narkomane i denne kommunen.

Anonymkode: baab1...25d

Var det ikke snakk om å flytte på seg? Det går jo an å undersøke mulighetene for kommunal bolig i andre kommuner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...