Gå til innhold

Hvor mye må man trene for å bli god på 10km og halvmaraton?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er en kvinne i slutten av 20årene som har lyst til å bli god på 10km og halvmaraton. Jeg begynte å løpe for to år siden og har forbedret tidene mine mye. Jeg løper idag 10km på litt over 41min og halvmaraton på 1.32. Hvordan skal jeg bli bedre? Og hvor mye trening må til. Idag trener jeg to tøffe intervalløkter per uke, en 1000m x 10 og 500m x 10 med 1min pause mellom. En langtur på 15km og en på 10km. Disse er med lav puls. Må jeg trene enda mer? Eller er det nok å bare jobbe med å øke farten på intervallene og f.eks endre det til 2000mx5 og 3000mx3. Har det noe for seg med de korte intervallene eller bør jeg bare fokusere på de lengre. Pulsklokka.mi sier ar jeg kan løpe 10km på 39min og halvmaraton på 1.28min. Er dett realistisk? Vil helst ikke trene enda mer for jeg er helt kaputt etter intervalløktene og trener en dag for å hente meg inn. Pleier å gå litt tur de dagene så jeg får beveget kroppen evt langtur i rolig tempo. Men ofte har  jeg en dag i mellom . vet at det kreves mye trening hvis man skal satse på maraton men er det like nødvendig med mine distanser?

Anonymkode: 8254e...12a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...