Gå til innhold

Hvit måned


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Et øyeblikk siden, MapleSirup skrev:

Jeg forsåtr det som at du har et mer avslappet forhold til alkohol enn de som erklærer hvit måned. Det er i deg selv harry å erklære og vitner om et usunt forhold til alkohol.

Men det er som sagt mange grunner til å ikke drikke i perioder.

Jeg forstår det som at du tror at alle som har en hvit mnd. har et anstrengt forhold til alkohol. hvorfor tror du det? Hvorfor skulle det være harry å si til folk at man har en hvit mnd.? Hvis man ikke tar et bevisst standpunkt til at man ikke skal drikke så kommer jeg til å drikke alkohol i løpet av en mnd. Voksne menneskers sosiale aktiviteter inkluderer som regel alkohol, det å ha et bevisst forhold til eget alkoholkonsum ser jeg ikke noe harry ved...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg for min del ser ikke hensikten med å ha en "hvit måned". Jeg har aldri forstått en slik enten/eller-tankegang. Hvis man synes man har drukket litt for mye en periode, kan man da ikke bare drikke litt mindre? I stedet for ikke å drikke i det hele tatt. 

For meg blir det feil å ikke kunne ta to slurker av et glass vin eller en øl en onsdag fordi man har "hvit måned". Det er jo bedre å ha et moderat og sunt forhold til alkohol året rundt enn å drikke for mye store deler av året for så å ha hvite perioder.

Det betyr ikke at jeg mener at alle som har hvite perioder drikker for mye, men jeg ser bare ikke hensikten. Hvis du synes du har drukket for mye - drikk litt mindre. Og har du lyst på en øl, så ta en øl - hva oppnår man med å la være å ta den ølen fordi man skal ha en hvit måned?

Anonymkode: 044bf...e82

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Puny skrev:

Jeg forstår det som at du tror at alle som har en hvit mnd. har et anstrengt forhold til alkohol. hvorfor tror du det? Hvorfor skulle det være harry å si til folk at man har en hvit mnd.? Hvis man ikke tar et bevisst standpunkt til at man ikke skal drikke så kommer jeg til å drikke alkohol i løpet av en mnd. Voksne menneskers sosiale aktiviteter inkluderer som regel alkohol, det å ha et bevisst forhold til eget alkoholkonsum ser jeg ikke noe harry ved...

Alle som har behov for å erklære dette, ja...

Et bevisst forhold til alkoholkonsum fordrer ikke datosatte regler og avholdsperioder.

Når folk avtaler med hverandre at "i mai er vi edru" så forteller de noe om seg selv som i beste fall høres svært uheldig ut. HVis "30-dager edru" er en challenge, så er det andre ting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, MapleSirup skrev:

Alle som har behov for å erklære dette, ja...

Et bevisst forhold til alkoholkonsum fordrer ikke datosatte regler og avholdsperioder.

Når folk avtaler med hverandre at "i mai er vi edru" så forteller de noe om seg selv som i beste fall høres svært uheldig ut. HVis "30-dager edru" er en challenge, så er det andre ting.

Nå må du roe deg ned :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Michonne skrev:

Nå må du roe deg ned :P

Jeg er helt rolig. Jeg lar meg ikke vippe av pinnen av småjenters hersketeknikker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lol. Jeg har ikke drukket alkohol på 2mnd pga medisiner. Gikk bra det. Brus smaker godt det og :) 

Men syns det er litt merkelig å fly rundt og kalle det hvit måned... Jeg kan gå lenge uten å drikke alkohol flere ganger i året, snakker hverken om det eller kaller det noe. Det er bare helt naturlig. Og har ingen problemer med å si nei takk til alkohol på selskaper og sånn. Jeg sier bare nei takk, også er vi ferdig med den saken. 

Anonymkode: 46736...6c4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Grønt blad skrev:

10 halvlitere på en helg er mer enn 15 alkoholenheter, altså ganske mye. Menn bør ikke innta mer enn to enheter om dagen, og det er ikke slik at man kan samle opp for så å drikke masse på en gang.

Jeg vil likevel si at det er moderate mengder. Jeg drikker meg aldri full, og det er mer snakk om kosedrikking. Jeg drikker aldri annet enn øl. 

Det er heller ikke slik at jeg drikker 10 øl hver helg. Noen helger drikker jeg 4-5 øl èn av dagene, noen helger har jeg helt alkofri (f.eks denne helgen).

Jeg tror absolutt kostholdet mitt ellers er mer bekymringsverdig enn alkoholbruken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, MapleSirup skrev:

Jeg er helt rolig. Jeg lar meg ikke vippe av pinnen av småjenters hersketeknikker.

Ja merker dette :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Michonne skrev:

Ja merker dette :P

Du har ikke et eneste konstruktivt innlegg i denne tråden, så jeg lurer på om du vet hva du selv vil..?

Dette er en pågående debatt. Hvorfor delta uten faktisk å bidra?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, MapleSirup skrev:

Du har ikke et eneste konstruktivt innlegg i denne tråden, så jeg lurer på om du vet hva du selv vil..?

Dette er en pågående debatt. Hvorfor delta uten faktisk å bidra?

Nei jeg vet ikke jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...