Gå til innhold

ett år ekstra på grunn av 15 dager for sent?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

jeg vil bli trafikklærer, men har bursdag 15.august. ett av opptakskravene til studiet er at man må ha hatt førerkortet i tre år sammenhengene før 1.august. må jeg vente ett år ekstra da siden jeg fikk lappen 15.august, altså 15 dager for sent? eller tror dere at dette kan være et unntak?

Anonymkode: 0d452...ea8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Protip: Ikke si hvem du er hvis du spør. Begge stedene du kan utdanne deg til trafikklærer er ganske sløve med slike ting (både HiOA og HINT (eller hva faen de heter nå)). Du må sende inn kopi av begge sidene av førekortet, men jeg ville ikke vært så sikker på at de sjekker.

Problemet er vel heller statens vegvesen, når du trenger midlertidig godkjenning som trafikklærer (kun HiOA) på HINT trenger du ikke den godkjenningen så da går du vel klar helt til du er ferdig, og da vil du ikke kunne få ny godkjenning før etter at du har hatt lappen i fem år. Men siden studiet er ferdig lenge før august er jeg litt usikker på hvordan det der fungerer, du risikerer jo å sitte uten jobb i tre måneder (juni, juli og august). 

Tilsynet i Statens Vegvesen svarer kjempefort da, og det kan være mulig å få dispensasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De heter nord universitet nå...:fnise: Litt morsomt navn egentlig...

Anonymkode: 717db...5a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

ett år ekstra på grunn av 15 dager for sent? 

Tenk på dem som er født minutter over midnatt nyttårsaftwn (1/1) og må vente med å begynne på skolen et år ekstra i forhold til dem som blir født den 31.12. 

 

Anonymkode: d16e2...f57

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sunhands
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ett år ekstra på grunn av 15 dager for sent? 

Tenk på dem som er født minutter over midnatt nyttårsaftwn (1/1) og må vente med å begynne på skolen et år ekstra i forhold til dem som blir født den 31.12. 

 

Anonymkode: d16e2...f57

Det er faktisk slingringsmonn der. Venninna mi er født i januar og fikk begynne ett år tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

flere?

Anonymkode: 0d452...ea8

Flere? Har du enda ikke fått ringt studiestedet å spurt? 

Anonymkode: 9bc94...1f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Flere? Har du enda ikke fått ringt studiestedet å spurt? 

Anonymkode: 9bc94...1f2

jo. fikk ikke noe konkret svar..

Anonymkode: 0d452...ea8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

ett år ekstra på grunn av 15 dager for sent? 

Tenk på dem som er født minutter over midnatt nyttårsaftwn (1/1) og må vente med å begynne på skolen et år ekstra i forhold til dem som blir født den 31.12. 

 

Anonymkode: d16e2...f57

De dette gjelder får muligheten til å starte et år tidligere. Foreldrene tar denne beslutningen. Hva er poenget ditt? 

Anonymkode: 59ec8...6ca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jo. fikk ikke noe konkret svar..

Anonymkode: 0d452...ea8

Du kan ikke forvente at brukere på et forum skal ha de svarene du må få fra studieinstitusjonen.

Hva spurte du konkret om og hva svarte de da du ringte?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...