Gå til innhold

zombie apocalypse! :o


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen andre enn meg som hadde syntes det hadde vært spennende? :D 

Tror ikke det kommer til å skje! Men hadde vært gøy :P

Anonymkode: 9cd77...bbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen andre enn meg som hadde syntes det hadde vært spennende? :D 

Tror ikke det kommer til å skje! Men hadde vært gøy :P

Anonymkode: 9cd77...bbe

Nei hadde ikke vært gøy..hadde vært jævlig selvom man overlever.

Men,det er jo artig å tenke ut scenarioer😊 hva man ville ha pakket ned,hvor man ville ha dratt.osv☺☺

jeg hadde nok dratt opp I skauen og mot Europa hadde ikke oppholdt meg I Norge (blir kaldt om vinteren)og hadde pakket ned klær,sko,1 gangs vaskemiddel (viktig å være ren)nødhjelpsutstyr,sovepose,underlag,en sånn øks/spade all in one opplegg,filter til vann og tørrmat. Machete som våpen og prøvd å skaffe meg maskingevær😃😃

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis er befolkningen ganske spredt her i Norge. Når det gjelder alle slags epidemier, inklusive zombier, vil det gi oss en fordel over andre land. 

Alle burde ha en apokalypseplan. Min er en avsidesliggende fjord hvor en høvelig lett kan sperre tilgangen, med naturlige barrierer ellers. God tilgang til ferskvann, fiske og nok dyrket mark for at en grei mengde folk skal klare seg over tid.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde i hvert fall IKKE dratt mot Europa, DA er man definitivt død! :P Alt for mange folk. Tror nok de beste sjansene for å overleve er å bli i Norge og dra opp i fjellet, finne en tom hytte av noe slag.... Men herlighet, hva vet jeg. Er ikke akkurat noen ekspert på dette :sprettoy:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkt scenario dersom man er i bra form, har mye overlevelsesteknikker inne og sånn; sikkert ikke akkurat gøy, men overlevbart forhåpentlig.

Aldri forstått meg på disse som glorifiserer en tenkt zombieapokalypse. Jeg blir også underholdt av Walking Dead, men gleder meg ikke akkurat over det. :P 

Anonymkode: d8493...361

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tatt med meg stormkjøkken (evt kun panne og sånt til å ha på bål), fiskestang, filtreringsstystem til vann, gevær (evt armbrøst så jeg slipper å bruke opp kuler), sovepose, kniv, tau, øks, astronautmat, en hund (til å holde vakt, og til beskyttelse), kikkert, tennstål (til å få flammer), duct tape, solcellelommelykt, noe antibiotika (haha..), førstehjelpsskrin, telt til å henge i trær, bok med spiselige planter/dyr/fisk i landet vi evt drar til. Sikker mer også... Haha.. Dette var litt moro å planlegge, men kanskje ikke fullt så moro om det faktisk hadde skjedd :p.

Anonymkode: 8acf4...8c0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*bok med oversikt over spiselige planter/dyr/fisk i landet vi evt drar til

skulle det så!

Anonymkode: 8acf4...8c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Galskap å dra ned til midt-Europa - det er ekstremt mye mennesker der. Norge er nok et av de bedre landene å bli i hvis zombie-influensaen kommer, spesielt Vestlandet der man har milde vintere, lite mennesker og mange øyer. Definitivt en vinner.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 30.4.2016 at 21.21, AnonymBruker skrev:

Noen andre enn meg som hadde syntes det hadde vært spennende? :D 

Tror ikke det kommer til å skje! Men hadde vært gøy :P

Anonymkode: 9cd77...bbe

Du TROR ikke det kommer til å skje..???

Man vet at dette er en umulighet.

Anonymkode: 87579...a4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uN91s

Hvor mange hadde overlevd en norsk vinter med 25-30 minus uten strøm eller hjelpemidler? På ekte hadde nok de fleste dødd. Av sykdommer, mangel på legehjelp ved skader (infeksjoner/betennelser), matmangel, hadde ikke klart å jakte eller lagt improvisoriske redskaper til jakt/fiske, fryst ihjel. De færreste har overlevelsestrening og klarer knapt å lage et bål. 

De på bygda hadde overlevd lengst, men uten strøm, matforsyninger, vann på sommer, og dumme valg hadde de nok ikke vart lenge. Bor man i Oslo uten bil og uten trening hadde nok de færreste klart å stjele bil/starte bil uten nøkkel, skaffe våpen, horde mat og kjøre til landsbygda på veier som er sperret av militær/biler/ulykker osv. 

Jeg hadde nok dødd rimelig fort :fnise: Like greit siden alle de jeg er glad i sikkert hadde dødd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du TROR ikke det kommer til å skje..???

Man vet at dette er en umulighet.

Anonymkode: 87579...a4a

Spørs på om hvordan man definerer en zombie.

Det har vært mange tilfeller hvor folk oppfører seg som zombier (på grunn av sykdommer som rabies eller farlig dop), en epidemi vil raskt spre seg over hele verden også.

Anonymkode: 09b25...0cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 30.4.2016 at 23.42, SunnivaOslo skrev:

Nei hadde ikke vært gøy..hadde vært jævlig selvom man overlever.

Men,det er jo artig å tenke ut scenarioer😊 hva man ville ha pakket ned,hvor man ville ha dratt.osv☺☺

jeg hadde nok dratt opp I skauen og mot Europa hadde ikke oppholdt meg I Norge (blir kaldt om vinteren)og hadde pakket ned klær,sko,1 gangs vaskemiddel (viktig å være ren)nødhjelpsutstyr,sovepose,underlag,en sånn øks/spade all in one opplegg,filter til vann og tørrmat. Machete som våpen og prøvd å skaffe meg maskingevær😃😃

Det blir kaldt om vinteren nå også, hvorfor er du ennå i landet? Elektrisitet vil ikke forsvinne dersom zombier hadde oppstått.

En norsk vinter vil være nok til å stoppe zombier med åpne kjøttsår og hemmede funksjonsevner.

Anonymkode: 09b25...0cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest incognita

Ikke uten grunn at jeg kjøpte denne boken for noen år siden:

zombie-survival-guide.jpg

Jeg er klar da, foråsidetsånn! :ninja:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 5.5.2016 at 16.32, incognita skrev:

Ikke uten grunn at jeg kjøpte denne boken for noen år siden:

zombie-survival-guide.jpg

Jeg er klar da, foråsidetsånn! :ninja:

Eksen min hadde den der :fnise:

Anonymkode: 9b3e3...ad3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest incognita
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Eksen min hadde den der :fnise:

Anonymkode: 9b3e3...ad3

Kvalitetsmenneske, med andre ord. :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss håpe det ikke finnes noen slikt som en "Alladins lampe", og om det så gjør, la oss håpe det ikke er du, eller en som deler samme smak i "underholdning" som skulle finne den :P

First wish -I wish most people were slightly dead/ish N stuff!

Second wish  -Mehhh, I sorta wish they all wanted to eat me...

Third wish - Could you make that contagous as well, pretty please?

-Your wish is my command! Sounds like a great deal of fun tough. You enjoy yourself, sir/mam!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt hekta på zombier, så er iallefall mer beredt på zombieapokalypsen enn folk flest. Den der zombieapokalypse-boka som ble nevnt tidligere har jeg lest, da samboeren min har den. Har også en bok som heter The Art of Eating through the Zombie Apocalypse: A Cookbook and Culinary Survival Guide, veldig interessant lesning det også.

Min største fordel er at jeg bor på en gård på landsbygda, høyt oppe, med god oversikt over eventuelle zombier/mennesker som kommer og går. I tillegg er det 2-3 naboer her som jeg er helt sikker på hadde gått med på en slags allianse. Vi hjelper de, de hjelper oss. Det er viktig å være flere enn én i zombieapokalypsen, så det alltid er noen til å holde oversikt/vakt mens andre sanker ved, fisker, bygger gjerde e.l.

Det jeg vet jeg hadde slitt med er helsa mi. Jeg er overvektig og sliter en del psykisk. Overvekten er en veldig åpenbar ulempe når man må løpe vekk fra zombier og/eller bruke alle sine krefter på å knuse hodeskallene til 10 eller flere halvdøde mennesker... Angst og depresjon ødelegger sikkert en god del for en allerede sårbar psyke som må prøve å holde seg og sine i live mens man risikerer å må knuse hodet på de man er glade i, om de skulle bli bitt og komme tilbake. Jeg liker å tro at i en slik situasjon går en "luksus" som mental helse bort på sidelinja, og overlevelsesinstinket tar overhånd, men jeg har nok mest sannsynlig ikke helt rett der... Men pytt sann.

Ellers eier jeg en del skog og mark og berg i nærheten, der jeg en dag har tenkt å bygge en liten hytte. Bare en veldig enkel en, med en liten kjøkkenbenk, et par små skap og noen senger. Hytta skal egentlig bare brukes til småferier o.l., men om vi har en hytte før zombieapokalypsen er jo den nyttig å ha om vi skulle ende opp med en svær flokk med zombier som har funnet veien til oss, og eneste utveien er å flykte til fjells. Hvis vi ikke har ei hytte innen zombiene kommer, får vi ta med teltene våre og andre nødvendigheter og håpe på det beste, til vi klekker en ny plan. :fnise:

Er det en ting jeg aldri, aldri hadde gjort i en zombieapokalypse er det å gå inn til byer og/eller tettsteder, uansett hvor desperat man er etter mat/drikke/o.l.. Det er de folka i byene og tettstedene som dør og kommer tilbake først, så det blir i praksis en svær gravplass. Ellers skal visst dyrebutikker og dyrlegeklinikker være gode steder å gå for å finne mat og eventuelle medisiner. Det er ikke gourmemat, men dyremat kan spises av mennesker i nød, og de aller fleste tenker ikke på å gå å tømme hyllene i dyrebutikker når de er tomme for mat.

Dette ble langt men det får bare være. Jeg og samboeren min snakker ofte om hva de skulle ha gjort i en zombieapokalypse da vi begge er ganske hekta (dog er jeg hakket mer besatt) og det er bare en underholdende tanke for oss. Jeg tror sjansene for at noe sånt skjer er så sinnsykt små at jeg aldri tror at det faktisk kommer til å skje... Det er kanskje derfor det er en så underholdende ting å planlegge og tenke på. Fordi jeg vet jeg er trygg, iallefall når det kommer til potensielle zombieapokalypser!:opplyser:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...