Gå til innhold

Mensen og tamponger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

HALLO jenter! Etter flere tråder på forumet virker det som om mange gjør dette:

Venner har søppelbøtte på badet og du kaster den blodige tampongen rett i søppelbøtta.

Helt siden jeg begynte å bruke tamponger har jeg alltid pakket den brukte inn i toalettpapir. Gjør ikke alle det? Jævlig ekkelt å legge fra seg en synlig, blodig tampong rett i andres søppel? Gjør det hjemme, på besøk, på restaurant. Kunne aldri i verden falle meg inn å kaste tamponger i do. Hvis folk ikke har søppelbøtte på badet, tar jeg diskré med meg den innpakkede tampongen min og kaster den i søpla på kjøkkenet. Jeg synes uansett det er safe mtp. lukt. Man vet aldri hvor ofte venner bytter pose i søpla på badet. 

Er det virkelig ikke slik andre også gjør det? Jeg er 100% for at mensten er så naturlig det kommer og kaller den ikke "tante rød" eller liknende, skjemmende navn, men jeg sørger vel for at tampongene mine ikke blir en ekkel stinkbombe hos folk jeg er på besøk hos. Jeg tar og hensyn til at det sikkert ikke er mange som vil se en blodig tampong. 

Anonymkode: 86bd0...586

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kaster dem i do og har gjort det i årevis. Aldri et eneste problem knytteet til den praksisen. Blod lukter etter kort tid på et varmt bad. 

Anonymkode: 3566a...060

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Venner har søppelbøtte på badet og du kaster den blodige tampongen rett i søppelbøtta.

 

Jeg tror du må ha misforstått. Det er vel ingen som kaster en tampong slik.

Anonymkode: a36c9...c2e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest incognita
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Kaster dem i do og har gjort det i årevis. Aldri et eneste problem knytteet til den praksisen. Blod lukter etter kort tid på et varmt bad. 

Anonymkode: 3566a...060

Gjør du dette når du er på besøk hos andre også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kaster dem i do og har gjort det i årevis. Aldri et eneste problem knytteet til den praksisen. Blod lukter etter kort tid på et varmt bad. 

Anonymkode: 3566a...060

Halloo! Det må du ikke gjøre! Det kan gå tett. I hvert fall ikke vær så frekk at du gjør det hjemme hos andre, det kan koste dem dyrt. Jeg vet noen som måtte opp med gulvet pga bind/tamponger i do. Trodde alle visste dette...

Anonymkode: cf77c...8b5

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, incognita skrev:

Gjør du dette når du er på besøk hos andre også?

Ja, Skal de ha mine blodige tamponger liggende i sin søppelbøtte? 

 

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Halloo! Det må du ikke gjøre! Det kan gå tett. I hvert fall ikke vær så frekk at du gjør det hjemme hos andre, det kan koste dem dyrt. Jeg vet noen som måtte opp med gulvet pga bind/tamponger i do. Trodde alle visste dette...

Anonymkode: cf77c...8b5

Det gjør det aldeles ikke. Rørene er dimensjonert for både bæsj og tamponger. Spør rørleggeren neste gang du møter han/henne. Langt mer grisete å slenge blodige tamponger i folks søppelbøtter. Hvor gamle er dere som tror rørene går tette av ingenting? 

Anonymkode: 3566a...060

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kaster dem i do og har gjort det i årevis. Aldri et eneste problem knytteet til den praksisen. Blod lukter etter kort tid på et varmt bad. 

Anonymkode: 3566a...060

Jeg sa nettopp til min stefar at ingen jenter er så dumme at de kaster tamponger i do. Tydeligvis tok jeg feil. 

Eksen min måtte grave opp hagen for titusenvis pga at ei venninne kastet tampongene sine i do. Er du klar over hvor mye de utvider seg? Og samler opp mye annet rusk og lager en propp i rørene! Du kan ende opp med å tette dine egne rør eller lage krøll i kloakksystemet til hele nabolaget.

Av og til blir jeg flau over mitt eget kjønn.

Anonymkode: 8e5cd...aab

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, Skal de ha mine blodige tamponger liggende i sin søppelbøtte? 

 

Det gjør det aldeles ikke. Rørene er dimensjonert for både bæsj og tamponger. Spør rørleggeren neste gang du møter han/henne. Langt mer grisete å slenge blodige tamponger i folks søppelbøtter. Hvor gamle er dere som tror rørene går tette av ingenting? 

Anonymkode: 3566a...060

http://www.kk.no/livsstil/disse-tingene-tetter-doen-din-19524

Hvor gamle vi er? Voksne, men dette har jeg visst siden barndommen.

Anonymkode: c21b3...346

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest incognita
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, Skal de ha mine blodige tamponger liggende i sin søppelbøtte? 

 

Det gjør det aldeles ikke. Rørene er dimensjonert for både bæsj og tamponger. Spør rørleggeren neste gang du møter han/henne. Langt mer grisete å slenge blodige tamponger i folks søppelbøtter. Hvor gamle er dere som tror rørene går tette av ingenting? 

Anonymkode: 3566a...060

Ignorance is bliss. :rolleyes:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det gjør det aldeles ikke. Rørene er dimensjonert for både bæsj og tamponger. Spør rørleggeren neste gang du møter han/henne. Langt mer grisete å slenge blodige tamponger i folks søppelbøtter. Hvor gamle er dere som tror rørene går tette av ingenting? 

Anonymkode: 3566a...060

Det er absolutt ingen rørleggere som anbefaler å kaste tamponger i do, rørene er ikke laget for det. Alle vet det. 

Anonymkode: cf77c...8b5

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, Skal de ha mine blodige tamponger liggende i sin søppelbøtte? 

 

Det gjør det aldeles ikke. Rørene er dimensjonert for både bæsj og tamponger. Spør rørleggeren neste gang du møter han/henne. Langt mer grisete å slenge blodige tamponger i folks søppelbøtter. Hvor gamle er dere som tror rørene går tette av ingenting? 

Anonymkode: 3566a...060

Ikke uttal deg om ting du ikke har peiling på! Her er uttalelser fra vann og avløpsetaten:

http://www.osloby.no/nyheter/Oslofolk-mangler-dovett-7403153.html

http://m.dinside.no/930079/det-er-bare-tre-ting-som-skal-i-toalettet

Anonymkode: 8e5cd...aab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, Skal de ha mine blodige tamponger liggende i sin søppelbøtte? 

 

Det gjør det aldeles ikke. Rørene er dimensjonert for både bæsj og tamponger. Spør rørleggeren neste gang du møter han/henne. Langt mer grisete å slenge blodige tamponger i folks søppelbøtter. Hvor gamle er dere som tror rørene går tette av ingenting? 

Anonymkode: 3566a...060

Jatakk. Sverger om du kastet tampongene dine i doen min og jeg fant ut av det så skulle du fått regningen på flerfoldige titusener. Har gammelt rørsystem, skal ikke allverdens til før det tetter.

Anonymkode: 0dae3...4dd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, Skal de ha mine blodige tamponger liggende i sin søppelbøtte? 

 

Det gjør det aldeles ikke. Rørene er dimensjonert for både bæsj og tamponger. Spør rørleggeren neste gang du møter han/henne. Langt mer grisete å slenge blodige tamponger i folks søppelbøtter. Hvor gamle er dere som tror rørene går tette av ingenting? 

Anonymkode: 3566a...060

Tamponger hører hjemme i søpla ikke i do. Hvor mange kampanjer må lages for at du får med deg det? 

Rør er ikke dimensjonert for tamponger, hvilken idiot har fortalt deg det? Jeg har snakket med både rørleggere og avløpsingeniører om dette og de er alle oppgitt over at folk kaster ting i do. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sa nettopp til min stefar at ingen jenter er så dumme at de kaster tamponger i do. Tydeligvis tok jeg feil. 

Eksen min måtte grave opp hagen for titusenvis pga at ei venninne kastet tampongene sine i do. Er du klar over hvor mye de utvider seg? Og samler opp mye annet rusk og lager en propp i rørene! Du kan ende opp med å tette dine egne rør eller lage krøll i kloakksystemet til hele nabolaget.

Av og til blir jeg flau over mitt eget kjønn.

Anonymkode: 8e5cd...aab

:pls:

Jeg snakket også for litt siden med venninnene mine om "hvem er de som kaster tampong og bind i do!?", for for alle oss så var det så innlysende at man ikke gjør det. Men tydeligvis så er det for noen innlysende at "joda det må man bare gjøre", merkelig hvordan man kan være så sikre på hver sine ting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke at det er morsomt å kaste tamponger i folks søppelbøtte, selv om de er dekket av papir. Har løst det med å ha med meg et eller annet å pakke dem inn i om jeg er på besøk hos noen. Enten de papirene som er utenpå bind eller faktisk hundeposer som jeg knyter igjen. Har også brukt andre typer emballasje som er laget av plast.

Anonymkode: f613e...f84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, Skal de ha mine blodige tamponger liggende i sin søppelbøtte? 

 

Det gjør det aldeles ikke. Rørene er dimensjonert for både bæsj og tamponger. Spør rørleggeren neste gang du møter han/henne. Langt mer grisete å slenge blodige tamponger i folks søppelbøtter. Hvor gamle er dere som tror rørene går tette av ingenting? 

Anonymkode: 3566a...060

21, og dette lærte vi på SKOLEN... Flere ganger! Står ikke dette i bruksanvisningen til og med? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakker inn i papir og kaster i søppelet. De fleste har søppelbøtte på badet. Så det er sjeldent et problem hvor jeg skal kaste den. Pakker den definitivt ikke inn og har med meg hjem fordi det er flaut å kaste hos venner. De vet jo alle at kvinnfolk stort sett har mensen. Kaster de heller ikke i do. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pakker det inn i dopapir og kaster det i søppelbøtta, enten det er på do/badet eller på kjøkkenet. Ser ikke problemet med det. Folk synes nå alt er flaut.

Anonymkode: 68aec...8cc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...