Gå til innhold

Aluminiumsklorid i underlivet/lysken? Dårlig ide eller..?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er desperat nå .. Jeg er en av de uheldige som svetter endel i underlivet, er vel akkurat ved lysken svetten kommer fra tror jeg. Samme med fotsvette! Jeg ødelegger sko fordi at jeg svetter sånn på fotene bare av å røre litt på meg, samme skjer i underlivet. 

Jeg skifter sokker/truse etter hver gang jeg har vært ute, samt en kattevask selvfølgelig siden jeg blir så svett.. Det lukter heldigvis ikke av svetten min (ja, jeg er 100% sikker på at det ikke lukter, jeg lover), men det er ekkelt å føle seg våt også, hæslig :/ 

Blir gal av dette, en er ikke sånn at jeg vil ta botox for det. Hadde dette problemet under armene, men det ordnet jeg med aluminiumsklorid. OG, nå lurer jeg på om dette kan brukes ved lysken også? Og på føttene? Har lært at det ikke skal taes på rett etter barbering, så kommer til å unngå det i underlivet :fnise: 

Anonymkode: 59625...1ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snakk med lege og les bruksanvisningen på aluminiumskloriden. Vær og klar over at aluminiumsklorid er kjent for å være kreftfremkallende. Derfor blir brystkreftpasienter frarådet å bruke deodorant med den typen innhold..

Anonymkode: 39fb7...2d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er jo kreftfremkallende for tiden da :-/  Men nå ble jeg jo usikker på det der og redd botox er eneste løsningen og det hørtes dyrt ut. 

Men takk for advarslen tho <3 

Anonymkode: 59625...1ba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv talkumpudder :) kjæresten min svetter også veldig mye på føttene og ved lysken og talkumpudder virker kjempebra for han. Holder huden tørr og unngår at klærne blir fuktige og lukter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Hypnosee skrev:

Prøv talkumpudder :) kjæresten min svetter også veldig mye på føttene og ved lysken og talkumpudder virker kjempebra for han. Holder huden tørr og unngår at klærne blir fuktige og lukter.

Det var noe nytt! Prøver heller det først. Um, hvor ofte har han det på, hvor får jeg det kjøpt..? 

Anonymkode: 59625...1ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alt er jo kreftfremkallende for tiden da :-/  Men nå ble jeg jo usikker på det der og redd botox er eneste løsningen og det hørtes dyrt ut. 

Men takk for advarslen tho <3 

Anonymkode: 59625...1ba

Gå til legen og få henvisning til hudavdelingen på sykehuset. Jeg har hele livet slitt med det samme. Fikk nylig diagnosen hyperhidrose og fått medisiner som gjør under. Jeg vil ikke anbefale å bruke det i lysken ol. Jeg var desperat en gang og smørte det under brystene og fikk utslett av en annen verden. Det var vondt!

Sjekk denne tråden. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker stopp 24 i panna og under brystene, svetter fælt på de stedene, det fungerer bra. Svetter også mye i lysken og har vurdert det. Kan jo ikke være verre i lysken enn i ansiktet? Jeg bruker kremen og den tørker jo fort, skal jo vaskes av på morgenen. 

Ang kreftfremkallende så er jo det meste det, kan ikke tenke meg at botox er så veldig snilt. Det er jo faktisk en svak nervegift.

Anonymkode: 948c5...8b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Snakk med lege og les bruksanvisningen på aluminiumskloriden. Vær og klar over at aluminiumsklorid er kjent for å være kreftfremkallende. Derfor blir brystkreftpasienter frarådet å bruke deodorant med den typen innhold..

Anonymkode: 39fb7...2d7

Fra 2016 http://www.svanemerket.no/miljo/kjemikalier/aluminium/ Foreløpig er aluminiumsklorid OK. Men jeg ville brukt de sterke variantene med litt forsiktighet. Selv bruker jeg Stop24 i lysken og i baken, det fungerer svært bra og livet mitt er mye bedre :-) 

Anonymkode: 93360...14d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du er så plaget, så kan man få utført en lumbal sympatektomi. Det er en operasjon der man kutter av noen sympatiske nerver i ryggen. Det hjelper både på fotsvette og lyskesvette. Utføres på et av de tre største sykehusene på Østlandet, tror jeg, på thorakskirurgisk avd. Men dette er for ekstreme tilfeller.

Men det jeg aller først ville forsøkt er Dridase tabletter. Du får de utskrevet av spesialist, enten hudlege eller en spesialist i allmennmedisin. De hjalp meg :) De koster 500 kr for 100 tabletter, men jeg klarer meg med en tablett om dagen. 

Anonymkode: 71982...2c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dridase er det samme som Ditropan, som en linket til over her. Det virker for veldig mange. Botox vil jeg si er snillere enn aluminiumsklorid, jeg ville aldri smurt aluminiumsklorid i underlivet. Men botox er dyrt og må gjentas hvert halvår. Det er ikke mulig å sette i underliv, kun i lysk. 

Aluminium tas opp av kroppen, om man vet ikke sikkert langtidskonsekvensene av å smøre det på store deler av kroppen. Da tas det jo opp mye mer aluminium enn om man kun bruker det under armer. 

Men som sagt, dridase ga meg et nytt liv.

Anonymkode: 71982...2c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg har samme problem som deg, ganske slitsomt, sant? Jeg bruker Yerka (kjøpes på vita, blant annet). Det er vel en ganske sterk aluminiumsklorid..? Jeg bruker det i lysken. Det svir og klør litt, spesielt hvis man er litt sår, noe man har lett for å bli når man gjentatte ganger blir våt pga svette. Men gud, så effektivt det er! 225,- hos Vita, flasken min har snart vart ett år. 

Anonymkode: c5a1f...f19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var noe nytt! Prøver heller det først. Um, hvor ofte har han det på, hvor får jeg det kjøpt..? 

Anonymkode: 59625...1ba

Det er også kjent som baby pudder, tror man kan få kjøpt det flere steder? Apotek eller dagligvare. Kjæresten min tar det på seg ved behov. Gnikker litt på føttene og mellom tærne før han tar på sokkene. Det er hvitt da, så bør være litt forsiktig hvis man bruker sorte klær. Han har brede lår også, som fører til at huden blir sår når det er varmt og fuktig ute. Litt pudder mellom lårene under buksa hjalp bra for han. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...