Gå til innhold

Sliter med å ta daten seriøst pga navnet hans


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Først må jeg bare si at han er virkelig en perfekt gutt, alt jeg har sett etter i "drømmeprinsen". Han er snill, lytter, vi kommuniserer bra, har mange felles hobbyer og deler dd samme lidenskapene. Vi har datet og møtt hverandre minst to-tre ganger i uka siden jul, men jeg har vært litt tilbakeholden med å ta kjæreste-praten fordi jeg har litt.. "problemer" med navnet hans. Jeg sliter med å ta det seriøst eller å faktisk bruke det. Synes navnet hans er ganske barnslig og gir meg assosiasjoner til noe man kaller hunden eller katta si. Jeg sier heller "du" eller fanger oppmerksomheten hans ved å ta på han. Han bruker derimot mitt navn ganske ofte. Sier blant annet at han vil det skal være "[hans navn] og [mitt navn]" og jeg skammer meg virkelig over at jeg synes det er litt pinlig. 

Jeg har møtt moren og søsteren hans (som forresten også har et navn i samme gate, dog ikke like.. barnslig.. som han. De er innenfor samme "tema" om man kan si det sånn) som jeg har kommet veldig godt overens med. Han har ikke møtt noen fra min familie, mest fordi de bor langt unna, men jeg merker at jeg innerst inne kvier meg litt for å fortelle mamma og pappa om han i frykt for at de skal begynne å le av navnet, i det hele tatt lurer på om jeg tuller eller begynne å stusse over hva for slags fyr dette kan være. 

Venninna mi prøvde desperat å svelge sprutlatteren sin da jeg fortalte henne om han og hun spurte flere ganger om det virkelig var navnet hans og forsikre seg om at han ikke hadde fortalt meg det for å spøke med meg. 

Moren hans bruker også navnet hans på han hele tiden og er tydelig stolt over det. Både moren og faren hans er fra Sverige der navnet ikke er direkte normalt, men ikke uvanlig heller. 

Er jeg helt utrolig teit som i stillhet tenker at dette kan være en mulig dealbreaker? Alt annet med han og familien hans er jo ikke noe å sette fingeren på. Det er bare dette merkelige navnet hans som gjør at jeg tviler..

Anonymkode: 47164...d5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Før jeg føler at jeg kan irettesette deg vil jeg gjerne vite hva han heter for å vite om det faktisk er så galt som du skal ha det til. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å gi han et kallenavn? Jeg bruker aldri samboeren min sitt navn, det er veldig sjeldent hvertfall. Navnet hans er vel noe du blir vant med etterhvert uansett hvis du har de riktige følelsene for han.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg er veldig nysgjerrig på navnet :P

Endret av RompeRusk
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, nu blir jeg nysgjerrig på hva stakkaren heter. Olle? Bosse? Kyrre?

Anonymkode: 8314a...9be

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir veldig nysgjerrig på hva han heter såklart :)Jeg har møtt/hørt om menn med rare navn; Skjervald, Ludolf, Florian, Love, etc. Helt ærlig, i dag kaller folk ungene sine så mye rart at jeg reagerer knapt lenger. Hvis du virkelig liker denne mannen, så må du se bort fra navnet. Han kan jo ikke noe for navnet sitt, og du er kanskje en smule overfladisk hvis du lar det være dealbreaker :)

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan faktisk ikke skrive dette uten å fortelle hva han heter: :P

Anonymkode: c9305...f67

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Tryingmybest skrev:

Så... Hva heter han? 

 

3 minutter siden, Katrineh92 skrev:

Før jeg føler at jeg kan irettesette deg vil jeg gjerne vite hva han heter for å vite om det faktisk er så galt som du skal ha det til. 

Ville helst hatt en.. nøytral diskusjon om jeg er rar for å synes navnet er en dealbreaker.. uten å nevne navnet hans.

 

3 minutter siden, KaDust skrev:

Hva med å gi han et kallenavn? Jeg bruker aldri samboeren min sitt navn, det er veldig sjeldent hvertfall. Navnet hans er vel noe du blir vant med etterhvert uansett hvis du har de riktige følelsene for han.

Jeg føler at navnet hans på en måte er et kallenavn allerede. Synes også det blir litt feil og rart å bruke kallenavn på han siden vi offisielt ikke er sammen..

Anonymkode: 47164...d5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av alle merkelige problemstillinger innen mellommmenneskelige forhold så tror jeg denne kommer med blant  "topp 10" :ler: ,men jeg kjenner jeg også blir veldig nysgjerrig på hva dette såkalt barnslige navnet er. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er du vel egentlig ikke interessert i ham.

Anonymkode: beb79...414

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er iallefall helt umulig for meg å vite om du overreagerer eller ikke når jeg ikke vet hva han heter. Har flere venninner som ikke kunne date en fyr pga. navnet hans og de overreagerte. Og navnet vil ikke være en dealbreaker, men mer en oppklaring slik at du kan få bedre svar. Men det er opp til deg. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mannen min heter sveinung. Synes det var helt forferdelig når vi møttes (beklager). Nå, etter 13 år sammen tenker jeg ikke over det. Ville ikke gitt det navnet til mitt eget barn, men er veldig glad i min sveinung og bruker navnet hans flere ganger om dagen ;)

Anonymkode: 0bf89...b58

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg føler at navnet hans på en måte er et kallenavn allerede. Synes også det blir litt feil og rart å bruke kallenavn på han siden vi offisielt ikke er sammen..

Anonymkode: 47164...d5b

Kallenavn er da vanlig i vennekretser også. Vi hadde kallenavn på hverandre før vi ble sammen, er helt vanlig. Ingen av oss som bruker de kallenavnene nå lenger da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har mange rare navn i Sverige ja. Forstår deg, men hehe, du kan kalle han hva du vil, dine venner og familie vil likevel få snusen i navnet. Kall han Svensken. Det er tross alt bedre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vel, moren og faren hans har valgt et navnetema til deres barn basert på navnet til hans far, som heter Björn. Navnet til han jeg dater er Bamse og søsteren hans heter Binna. 

Anonymkode: 47164...d5b

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Bamse var et kjempekoselig navn :D 

Anonymkode: 3245c...442

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til og med uten å vite hva han heter kan jeg gi deg fasit - nei, navnet hans er ikke en deal-breaker. Se for deg at du sitter singel flere år fra nå fordi du bare har møtt drittsekker i ettertid. Da kommer du til å drømme deg tilbake til alt det fantastiske ved ham - som du ga slipp på bare fordi du ikke taklet navnet. Tro meg, du kommer til å hate deg selv for det.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første navnet som falt meg inn da du fortalte at han var svensk, er Jokke. Det kan være kjælenavn for Joakim, men er også et selvstendig navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...