Gå til innhold

Holde tilbake på leie


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det har seg slik at jeg leier en leilighet, flyttet inn i begynnelsen av desmber, så det begynner å bli en liten stund. Da jeg var på visning var det et par feil, feks noe galt med ventelasjonen, lysene på kjøkkenet må byttes helt, og litt sånn småting, ting jeg kan leve uten men huseier sa flere ganger under visningen at det skulle fikses. Nå har jeg bodd her en stund og purret flere ganger på huseier at det fortsatt ikke er blitt gjort. Er det da innafor å sende mail til han og si at jeg kommer til å holde tilbake halve leia frem til det blir fikset? Eller er det noen bedre måte å ordne det på?

Av samme mannen så leier jeg også to parkeringsplasser i et privat (og lite) parkeringshus, opplever stadigvekk at noen har tatt plassene mine og jeg må da betale for annen parkering, hvordan kan jeg ta dette opp med han også? Parkeringshuset er rett ved et kontorbygg og ca 6 av plassene er reservert til denne foretningen, det er ansatte der som parkerer på mine plasser.

Anonymkode: 5dd0a...95a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du prøvd å sette opp en lapp på parkeringsplassene om at de er reservert til deg? Det kan ofte fungere. Hvis det ikke fungerer må du ta det opp med han du leier dem av. Si at det stadig vekk er fult, og at du ikke har lyst til å betale dobbelt for parkering.

Angående det andre; vi hadde samme problem når vi begynte å leie, og her fungerte det utmerket å si at vi skulle holde igjen litt av leie. Våre problemer handlet om mugg på badet, men det burde fungere uansett.

Lykke til!

Anonymkode: e0516...d78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å,holde tilbakemleie for noensom er så bagatellmessig at du kan leve med det, ernikke innenfor. Da kan huseier kaste deg ut og ta depositumet for manglende leie. 

Men her har du en balansegang mellom hva du kan leve med, og hva eier plikter å holde i orden. Kontakt en leienoerforening for hjelp. 

Parkeringsplassene kan da virkelig ikke utleier stå vakt ved og jage bort demmsom urettmesiig parkerer der. Men det må da være et vaktselskap i tilknytningntil parkeringshuset? De kan bøtelegge og i verste fall taue ved feilparkering. Ellers er det merking av plassene som er nøkkelen, og der er utleier og eier avnparkeringhuset nøkkelen. 

Anonymkode: 5dd42...e34

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående parkeringsplassen, så kan du henge opp lapp eller skilt hvor det står "reservert" eller "privat parkering". Hvis noen fortsetter å parkere der, så ville jeg enten søkt opp regnr og ringt eller sendt melding til eieren, eller kontakte bedriften via telefon/resepsjon og bedt de om å ta kontakt med eieren for å få flyttet bilen.

Anonymkode: 3a6ab...890

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Angående parkeringsplassen, så kan du henge opp lapp eller skilt hvor det står "reservert" eller "privat parkering". Hvis noen fortsetter å parkere der, så ville jeg enten søkt opp regnr og ringt eller sendt melding til eieren, eller kontakte bedriften via telefon/resepsjon og bedt de om å ta kontakt med eieren for å få flyttet bilen.

Anonymkode: 3a6ab...890

Ts her

Vi satt opp et skilt, men noen tok det bort. Vi kontaktet også personen som alltid står der og han sa bare at han alltid parkerer der når han er på jobb, og at han gav faen i at vi betaler for plassen, fordi vi ikke står der når han skal på jobb (da jeg begynner mye tidligere, og da slutter mye tidligere enn han)

Anonymkode: 5dd0a...95a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Ts her

Vi satt opp et skilt, men noen tok det bort. Vi kontaktet også personen som alltid står der og han sa bare at han alltid parkerer der når han er på jobb, og at han gav faen i at vi betaler for plassen, fordi vi ikke står der når han skal på jobb (da jeg begynner mye tidligere, og da slutter mye tidligere enn han)

Anonymkode: 5dd0a...95a

Da må du ta kontakt med enten huseieren eller firmaet den personen jobber for, og så kan du ta det derfra. Han kan selvfølgelig ikke ta parkeringsplassen din. Hvis bedriftens ansatte trenger flere parkeringsplasser, så får bedriften skaffe det

Anonymkode: e0516...d78

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan man ikke få han tauet bort om han står på en privat parkeringsplass? 

Anonymkode: 84537...ca1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heng opp et nytt skilt, fortrinnsvis et som må skrues opp eller boltsveises på plass, med informasjon om hvem som eier plassen og at feilparkerte biler blir borttauet for egen regning. Ring et borttauingselskap neste gang han står på plassen din og be dem om å gi regningen til eieren av den borttauede bilen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts her

Vi satt opp et skilt, men noen tok det bort. Vi kontaktet også personen som alltid står der og han sa bare at han alltid parkerer der når han er på jobb, og at han gav faen i at vi betaler for plassen, fordi vi ikke står der når han skal på jobb (da jeg begynner mye tidligere, og da slutter mye tidligere enn han)

Anonymkode: 5dd0a...95a

Da tror jeg nesten jeg hadde duret inn på jobben hans og høyt og tydelig annonsert i påhør av hele firmaet at han hadde å hute seg vekk fra parkeringsplassen din ... 

(Neida, antakelig hadde jeg ikke det, konfliktsky som jeg er, men det er lov å drømme! :) Men borttauing er tingen her, vil jeg tro.)

Anonymkode: aca42...39f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leide en parkeringsplass i bygården jeg bodde i. Jeg dro alltid på jobb kl 7 og var hjemme i 16-17 tiden. Var en som alltid stod der når jeg var på jobb og noen ganger skulle samboeren min stå der, eller så kom jeg hjem tidlig. Sa ifra flere ganger og tilslutt fikk jeg han bare tauet bort. Var så lei og hadde gitt beskjed maaange ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wanda Maximoff
Den 30.4.2016 at 13.52, AnonymBruker skrev:

Det har seg slik at jeg leier en leilighet, flyttet inn i begynnelsen av desmber, så det begynner å bli en liten stund. Da jeg var på visning var det et par feil, feks noe galt med ventelasjonen, lysene på kjøkkenet må byttes helt, og litt sånn småting, ting jeg kan leve uten men huseier sa flere ganger under visningen at det skulle fikses. Nå har jeg bodd her en stund og purret flere ganger på huseier at det fortsatt ikke er blitt gjort. Er det da innafor å sende mail til han og si at jeg kommer til å holde tilbake halve leia frem til det blir fikset? Eller er det noen bedre måte å ordne det på?

Av samme mannen så leier jeg også to parkeringsplasser i et privat (og lite) parkeringshus, opplever stadigvekk at noen har tatt plassene mine og jeg må da betale for annen parkering, hvordan kan jeg ta dette opp med han også? Parkeringshuset er rett ved et kontorbygg og ca 6 av plassene er reservert til denne foretningen, det er ansatte der som parkerer på mine plasser.

Anonymkode: 5dd0a...95a

Jeg stemmer for tauing. Plassen er din. Bort med han. Du har jo sagt i fra, nok får være nok 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...