Gå til innhold

(U)Seriøse diskusjoner med din kjære


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Et kjent mantra  på KG er kommunikasjon, kommunikasjon og KOMMUNIKASJON! ;)

Min samboer og jeg diskuterer/kommuniserer titt og ofte om stort og smått. Vår siste uhøytidelige og pågående diskusjon handler å slå av/ikke slå av lyset når man forlater baderommet.  

A mener å slå av og på lyset flere ganger om dagen fører til at pæra går fortere

B mener obviously det motsatte.

Hvem mener dere har rett?

Vi har også hatt en diskusjon om hvorvidt gammel hvitost blir sur og mugner eller om den bare mugner. Vi har ennå ikke fått en konklusjon på det ;)

Og kom gjerne med deres bidrag om morsomme, nyttige og unyttige diskusjoner dere har med deres kjære.  

Anonymkode: a7a30...885

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er vestlending(nærmere sagt bergenser) og han er østlending.. Vi blir aldri enig om ordene sauestirr, gangsperre/støl, gåsehud, og pusekatter/gåseunger. Så vi ler litt hver gang når vi møter på disse ordene, siden det er en evig diskusjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker deg mest nei jeg elsker deg mest du elsker ikke meg jo jeg elsker deg Elsker du meg like høyt som jeg elsker deg Elsker du meg?

 

Ja, han har brekt beinet sitt og er skikkelig needy om dagen :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, rundtfingern skrev:

Jeg er vestlending(nærmere sagt bergenser) og han er østlending.. Vi blir aldri enig om ordene sauestirr, gangsperre/støl, gåsehud, og pusekatter/gåseunger. Så vi ler litt hver gang når vi møter på disse ordene, siden det er en evig diskusjon!

Ikke for å avspore, men hver gang dere støter på ordet 'sauestirr'? Jeg må ærlig innrømme at dette er et ord jeg aldri, noensinne har støtt på.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han fyller konsekvent kjelen med kaldt vann slik at det tar dobbelt så lang tid før vannet koker, fordi han har hørt en plass at det ikke er bra å fylle kjelen med varmt vann (uten at jeg har fått helt tak i hva som ikke er bra med det). Jeg mener at dette bare er tull.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Herr Heftig
3 minutter siden, Clarity skrev:

Han fyller konsekvent kjelen med kaldt vann slik at det tar dobbelt så lang tid før vannet koker, fordi han har hørt en plass at det ikke er bra å fylle kjelen med varmt vann (uten at jeg har fått helt tak i hva som ikke er bra med det). Jeg mener at dette bare er tull.

Det er kan visstnok være mer bakterier i det varme vannet fra vasken, men når det skal kokes uansett har det ingen ting å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, Herr Heftig skrev:

Det er kan visstnok være mer bakterier i det varme vannet fra vasken, men når det skal kokes uansett har det ingen ting å si.

Nettopp, derfor er det etter min mening bare tull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på hvordan lys dere har. Hvis det er lysrør så det er ofte slik at de blir dårlige om de ikke får stått på lenge nok av gangen. Om dere har spotter så har det ikke noe å si - annet enn at dere sparer strøm om dere skrur de av.

Siste diskusjonen vi hadde var om kirsebærtreet vårt var sykt når vi kjøpte det, eller om vi drepte det selv. Vi ble egentlig ganske enige i at det var fordi vi kjøpte det sent så vi fjernet det nå og samboer er å henter det nye han har kjøpt. Som faktisk har skudd (det hadde ikke det vi kjøpte i fjor).

Ellers har vi ofte hatt diskusjonen om hvorvidt det er nødvendig å skylle ting før de settes inn i oppvasken. Han mener det ikke er det fordi ting blir rent uansett. Jeg mener det er det fordi det tar såppass lang tid mellom hver gang vi skrur den på at matrester fester seg. Det er jo blitt bevist gang på gang at jeg har rett her. :P 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ost blir sur.

Jeg ser også for meg at det tar mer strøm å skru lyset av og på hele tiden, hvertfall om man sammenligner med elektroniske artikler på batteri som f eks en mobiltelefon. Har den lavt batteri holder den lenger om jeg lar den være i fred på standby enn å skru den av og på og av og på.

For noen bagateller dere henger dere opp i, greit å undre på sånt men at dere faktisk går å dveler på det og lager en diskusjon?  Ok man er uenige. Hva så. Glem det etter et par minutter og begynn å se.noen dokumentarer så dere har litt andre ting å snakke om og dvele på :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, KaDust skrev:

Ellers har vi ofte hatt diskusjonen om hvorvidt det er nødvendig å skylle ting før de settes inn i oppvasken. Han mener det ikke er det fordi ting blir rent uansett. Jeg mener det er det fordi det tar såppass lang tid mellom hver gang vi skrur den på at matrester fester seg. Det er jo blitt bevist gang på gang at jeg har rett her. :P 

Jaa, den diskusjonen har vi også. Og siden han tilsynelatende har gullfiskhukommelse får jeg rett gang på gang :tongue:

En av våre diskusjoner fant sted i sengen etter leggetid om hvilke av tennene våre er overflødig.  Han mente vi kun trengte jekslene til tygging men for å ikke se komplett  idiot ut kunne vi ha  2 fortenner oppe og nede :sprettoy:

Anonymkode: a7a30...885

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, avida30 skrev:

For noen bagateller dere henger dere opp i, greit å undre på sånt men at dere faktisk går å dveler på det og lager en diskusjon?  Ok man er uenige. Hva så. Glem det etter et par minutter og begynn å se.noen dokumentarer så dere har litt andre ting å snakke om og dvele på :)  

Gledesdreper :dry: Er det nå så galt å prøve å se litt humoristisk på slike små ting? 

Dette er ment som en morsom greie og jeg nekter å tro at vi er det eneste paret som lager morsomme diskusjoner av ting og tang.

 

Anonymkode: a7a30...885

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Gledesdreper :dry: Er det nå så galt å prøve å se litt humoristisk på slike små ting? 

Dette er ment som en morsom greie og jeg nekter å tro at vi er det eneste paret som lager morsomme diskusjoner av ting og tang.

 

Anonymkode: a7a30...885

Mente det ikke som noe gledesdreper altså, bare syns det er slitsomt og unødvendig å diskutere og krangle selv så skjønner ikke folk som henger seg opp i sånne ubetydelige småting. Om dere liker eller får thrill ut av å diskutere og hevde dere over hverandre så er det jo noe annet, kjør på. Personlig legger jeg ballen fort død ved å være enig i at man er uenige og finner noe mer nyttig å bruke energien min på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diskusjon er ofte ikke det samme som krangling. Det er hvertfall vilt forskjellige ting i mitt forhold.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, avida30 skrev:

Mente det ikke som noe gledesdreper altså, bare syns det er slitsomt og unødvendig å diskutere og krangle selv så skjønner ikke folk som henger seg opp i sånne ubetydelige småting. Om dere liker eller får thrill ut av å diskutere og hevde dere over hverandre så er det jo noe annet, kjør på. Personlig legger jeg ballen fort død ved å være enig i at man er uenige og finner noe mer nyttig å bruke energien min på :)

Diskusjon er da ikke krangling eller å hevde oss over den andre!  Du har misforstått hele tråden du. 

Men nok OT! Kom gjerne med flere bidrag :)

Anonymkode: a7a30...885

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

VI har helt forskjellige måter å lage mat på.. hehe 

For eksempel: Jeg kan finne på å røre i risen mens den koker, for hvis den skal koke en liten stund så vil jeg bare sørge for at ingenting setter seg i bånn. Han derimot, blir kjempe sær om han ser at jeg gjør dette. "Risen skal bare koke, du skal ikke røre i den!"

Eller at hver gang vi steker noe så skal vi diskutere om det er best med smør eller olje... haha

Også koking av spagetti.. Tror det er jeg som er litt rar, jeg liker heler å ta en skje olje oppi enn å ta smør og salt.. der er han også motsatt. Er bare sånne teite småting vi er uenige i, på kjøkkenet i så fall :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, mrrte skrev:

VI har helt forskjellige måter å lage mat på.. hehe 

For eksempel: Jeg kan finne på å røre i risen mens den koker, for hvis den skal koke en liten stund så vil jeg bare sørge for at ingenting setter seg i bånn. Han derimot, blir kjempe sær om han ser at jeg gjør dette. "Risen skal bare koke, du skal ikke røre i den!"

Eller at hver gang vi steker noe så skal vi diskutere om det er best med smør eller olje... haha

Også koking av spagetti.. Tror det er jeg som er litt rar, jeg liker heler å ta en skje olje oppi enn å ta smør og salt.. der er han også motsatt. Er bare sånne teite småting vi er uenige i, på kjøkkenet i så fall :P

Hehe jeg og min var også helt forskjellige med risen og annen mat tilberedning. Men vi var begge åpne og ble enige om hva som faktisk smakte best så nå lager vi det på lik måte :) 

Anonymkode: b7eaf...9b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, rouge noir skrev:

Ikke for å avspore, men hver gang dere støter på ordet 'sauestirr'? Jeg må ærlig innrømme at dette er et ord jeg aldri, noensinne har støtt på.

Jeg sier det hele tiden :fnise: Spesielt når jeg er sliten. Vet ikke hva andre kaller det å titte tomt ut i luften jeg. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Clarity skrev:

Han fyller konsekvent kjelen med kaldt vann slik at det tar dobbelt så lang tid før vannet koker, fordi han har hørt en plass at det ikke er bra å fylle kjelen med varmt vann (uten at jeg har fått helt tak i hva som ikke er bra med det). Jeg mener at dette bare er tull.

Fordi det kan være kobber fra varmtvannsberederen. Man skal aldri bruke varmt vann til matlagning. Les også HER. Det er med andre ord slettes ikke tull å bruke kaldt vann og ikke varmt vann.

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Pompom skrev:

Jeg sier det hele tiden :fnise: Spesielt når jeg er sliten. Vet ikke hva andre kaller det å titte tomt ut i luften jeg. 

Ah, det kan jeg forstå! Morsomt ord!

 

Jeg så for meg verdens mest harmoniske forhold. 'Vi finner opp tulleord sammen og er uenige om hvordan vi skal uttale dem, bare sånn for å ha noe å være uenige om.'

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87
13 minutter siden, rouge noir skrev:

Ah, det kan jeg forstå! Morsomt ord!

 

Jeg så for meg verdens mest harmoniske forhold. 'Vi finner opp tulleord sammen og er uenige om hvordan vi skal uttale dem, bare sånn for å ha noe å være uenige om.'

:laugh::fnise: Det høres i grunn litt morsomt ut! 

Kan hende sauestirr er mer vanlig på vestlandet? Jeg har i alle fall hørt og brukt det massevis av ganger, som Pompom sier, det er å stirre tomt ut i lufta, på et bestemt sted. Hva bruker andre om det da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...