Gå til innhold

Jeg har så ekstremt vondt i ryggen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Herlighet, har aldri opplevd noe som dette før!! Har akkurat jobbet et par måneder på sykehjem, og vi har nettopp fått inn en pasient som man må løfte på da hun ikke har heis/prekestol eller stå-funksjon overhodet.. Så akkurat nå ligger jeg på gulvet og nærmest gråter. Smerten stråler ikke, men er jevnt over de store musklene i ryggen. Spesielt i korsryggen. Er dette fordi jeg aldri har brukt musklene før, eller fordi de er strekt? Hva kan jeg gjøre, pinex virker ikke. Skulle aldri sagt jeg ikke trodde ryggsmerter var ille :icon_frown:

Anonymkode: ee713...671

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ryggsmerter kan være forårsaket av mye, så jeg ville tatt en tur på legevakta for å sikre at du ikke har fått noen skader i løftingen. Ellers kan du prøve child's pose for å se om det letter smertene i ryggen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ha løftet på deg en skiveutsklidning el. Men mest sannsynlig så er det muskulært, noe som kan være fryktelig vondt. Smertestillende tar sjelden muskulære plager og spesielt i korsryggen. 

For fremtiden, ikke løft på noen. Jobber på sykehjem selv og du må være helt tydelig på dette. Ingen takker deg for ekstra jobbing, ta vare på deg selv, ingen andre gjør det. Du får ikke dekket noe på forsikringen om du løfter for tungt, noe du har gjort. Arbeidsplassen har plikt til å ha riktig hjelpemidler, bla passiv heis. 

Anonymkode: 82e29...5c1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste er jo å trene rygg og core-muskulatur, sånn for fremtiden. Ikke å la være å løfte, men løfte det du er sterk nok til å løfte! 😉

Høres ut som du trenger muskelavslappende. Kjenner du noen som har valium eller sobril eller lignende, så ville jeg prøvd det. 

Anonymkode: eb544...72c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...